Vraag en antwoord
Lees op deze pagina de meestgestelde vragen met betrekking tot P+R parkeren met de NS-Business Card.
Vraag en antwoord
-
Krijg ik ook korting als ik een NS Business-Card heb zonder het P+R product?
Heeft u vanuit uw werkgever geen toestemming om zakelijk gebruik te maken van Q-Park P+R terreinen met uw NS-Business Card? Dan kunt u wel voor uw privéreizen profiteren van het speciale dagtarief.
-
Hoe krijg ik de reizigerskorting?
Dit speciale dagtarief geldt in combinatie met een treinreis op dezelfde dag, waarbij u in- en uitcheckt met uw NS-Business Card. Dit tarief geldt voor treinreizen met álle vervoerders, dus niet alleen als u met NS reist. Bij het uitrijden scant u eerst uw NS-Business Card. De korting wordt dan berekend waarna u kunt betalen. Meerdere dagen parkeren? Ook dan krijgt u korting, mits u het P+R terrein verlaat op dezelfde dag als de terugreis met de trein.
-
Met welke OV-chipkaarten ontvang ik het voordelige reizigersdagtarief?
U ontvangt het speciale dagtarief met deze OV-chipkaarten: persoonlijke OV-chipkaart of NS-Business Card, een Anonieme OV-chipkaart en een eenmalige chipkaart (treinkaartje uit de automaat).
-
Ik heb het dagtarief niet bereikt, kom ik in aanmerking voor de reizigerskorting?
Nee. De reizigerskorting wordt berekend over het dagtarief, niet over het uurtarief.
-
Ik heb de reizigerskorting niet ontvangen, wat nu?
Vul dan het restitutieformulier 'P+R reizigerskorting' in.
-
Hoeveel dagen kan ik met korting parkeren?
Ook als u meerdere dagen parkeert krijgt u korting, mits u het P+R terrein verlaat op dezelfde dag als de terugreis met de trein. Er kan maximaal over 28 aaneengesloten dagen geparkeerd worden met korting.
-
Krijg ik korting als ik met een e-ticket reis?
Nee. De korting geldt alleen als u met een NS-Business Card of OV-chipkaart reist.
-
Kan ik met cash betalen?
Nee, u kunt op de betaalde P+R terreinen niet met cash betalen. U kunt betalen met een Maestro betaalpas, Mastercard, Visa, VPay, American Express, Yellowbrick, MultiTankCard en Travelcard tot een maximum van € 50 per keer. Met uw NS-Business Card betaalt u achteraf via uw NS-Business Card factuur.
-
Kan ik een e-ticket scannen bij de parkeerapparatuur?
Nee, op dit moment is het enkel mogelijk om korting te ontvangen op uw parkeertarief als u reist met een OV-chipkaart. Het is (nog) niet mogelijk om e-tickets te scannen bij de parkeerapparatuur. Dit jaar wordt alle parkeerapparatuur geüpgraded om niet alleen OV-chipkaarten maar ook e-tickets te scannen. Vanaf dat is het wel mogelijk een e-ticket aan te bieden om reizigerskorting te berekenen.