Als kaarthouder bestellen via Mijn NS Zakelijk
Als je door jouw organisatie geautoriseerd bent, kun je zelf een persoonlijke NS-Business Card bestellen via Mijn NS Zakelijk. Afhankelijk van de gemaakte afspraken wordt de bestelling pas na accordering door de contactpersoon van je organisatie doorgezet naar NS. Je ontvangt automatisch een e-mail waarin staat vanaf welke datum de NS-Business Card kan worden besteld. Vervolgens ontvang je een link naar een persoonlijk Mijn NS Zakelijk-account.
Als contactpersoon bestellen via Mijn NS Zakelijk
Persoonlijke NS-Business Card
Als contactpersoon van je organisatie kun je een bestelling van een persoonlijke NS-Business Card accorderen, of de NS-Business Card voor de medewerker bestellen. De medewerker ontvangt een bevestiging van de bestelling en kan deze volgen in Mijn NS Zakelijk. Je kunt 1 of meerdere tegelijk bestellen.
Afdelingskaart
Deze NS-Business Card staat niet op naam. De kaart is dus door iedereen van een afdeling te gebruiken, maar wel door één persoon tegelijkertijd. Staat de afdelingskaart in het overeengekomen assortiment voor jouw organisatie? Dan kun je deze bestellen via Mijn NS Zakelijk. De afdelingskaart wordt besteld mét of zonder Dal abonnement. Je kunt de afdelingskaart koppelen aan de medewerkers die met de kaart gaan reizen. Zij krijgen hierdoor toegang tot Mijn NS Zakelijk en kunnen bijvoorbeeld (factuur) kenmerken aan hun reizen toevoegen.
Let op: je kan als contactpersoon alleen een afdelingskaart bestellen als je organisatie met minimaal vijf personen staat ingeschreven bij de KVK.
Pasfoto
Voor de NS-Business Card met een Traject Vrij en Trein Vrij abonnement is een pasfoto nodig. Je kunt de foto uploaden in Mijn NS Zakelijk. Heb je in het verleden toestemming gegeven dat NS de pasfoto van jouw medewerker mag hergebruiken? Dan kun je deze opnieuw gebruiken.
Levertijd
Je ontvangt de kaart(en) binnen 10 werkdagen na bestelling op het door jou aangegeven adres. De leveringsdatum kun je volgen in Mijn NS Zakelijk. Houd bij levering op jouw werkadres rekening met de postverwerking binnen de organisatie. Heb je de NS-Business Card niet ontvangen op de genoemde datum? Neem dan contact op met Klantenservice NS Zakelijk.
NS-Business Card beëindigen
Als geautoriseerde kaarthouder of contactpersoon kun je een NS-Business Card opzeggen. Vraag de beëindiging van de NS-Business Card eerst aan via Mijn NS Zakelijk en ga daarna langs een NS-kaartautomaat of ander OV-chipkaart ophaalpunt. Hoe dit werkt, lees je in de bevestiging van je beëindigingsaanvraag. Zodra de beëindiging is opgehaald bij de kaartautomaat, wordt de NS-Business Card met ingang van de opgegeven beëindigingsdatum beëindigd.
Mijn NS Zakelijk
Maak jij of maakt jouw organisatie gebruik van de NS-Business Card, dan hoort daar een online serviceportaal bij. In Mijn NS Zakelijk kun je gegevens en reizen inzien, wijzigingen doorvoeren, of een dienst reserveren of boeken. Contactpersonen van organisaties kunnen in Mijn NS Zakelijk kaarten bestellen en beheren. Maar ook abonnementen wijzigen en facturen inzien of downloaden.