Naar content

Hoofdnavigatie

NS-Business Card bestellen en beëindigen

Een NS-Business Card en aanvullende abonnementen bestelt de contactpersoon van een organisatie of de kaarthouder zelf. Dit hangt af van de gemaakte afspraken. Het bestellen of beëindigen van een NS-Business Card regelt u online via Mijn NS Zakelijk.


Als kaarthouder bestellen via Mijn NS Zakelijk

Als u door uw organisatie geautoriseerd bent, kunt u zelf een persoonlijke NS-Business Card bestellen via Mijn NS Zakelijk. Afhankelijk van de gemaakte afspraken wordt de bestelling pas na accordering door de contactpersoon van uw organisatie doorgezet naar NS. U ontvangt automatisch een e-mail waarin staat vanaf welke datum de NS-Business Card kan worden besteld. Vervolgens ontvangt u een link naar een persoonlijk Mijn NS Zakelijk-account.

Als contactpersoon bestellen via Mijn NS Zakelijk

Persoonlijke NS-Business Card

Als contactpersoon van uw organisatie kunt u een bestelling van een persoonlijke NS-Business Card accorderen, of de NS-Business Card voor de medewerker bestellen. De medewerker ontvangt een bevestiging van de bestelling en kan deze volgen in Mijn NS Zakelijk. U kunt 1 of meerdere tegelijk bestellen.

Afdelingskaart

Deze NS-Business Card staat niet op naam en is door iedereen van een afdeling te gebruiken. Staat de afdelingskaart in het overeengekomen assortiment voor uw organisatie? Dan kunt u deze bestellen via Mijn NS Zakelijk. De afdelingskaart wordt besteld mét of zonder Dal abonnement. U kunt de afdelingskaart koppelen aan de medewerkers die met de kaart gaan reizen. Zij krijgen hierdoor toegang tot Mijn NS Zakelijk en kunnen bijvoorbeeld (factuur) kenmerken aan hun reizen toevoegen.

Bedrijfskaart

U kunt ook een bedrijfskaart bestellen als de afdelingskaart in het assortiment voor uw organisatie staat. Kies tijdens het bestelproces voor een afdelingskaart en laat de naam van de afdeling weg. Deze NS-Business Card mét of zonder Dal abonnement staat dan op naam van uw bedrijf.

Bestellen

Goed om te weten

Pasfoto

Voor de NS-Business Card met een Traject Vrij en Trein Vrij abonnement is een pasfoto nodig. U kunt de foto uploaden in Mijn NS Zakelijk. Heeft u in het verleden toestemming gegeven dat NS de pasfoto van uw medewerker mag hergebruiken? Dan kunt u deze opnieuw gebruiken.

Levertijd

U ontvangt de kaart(en) binnen 10 werkdagen na bestelling op het door u aangegeven adres. De leveringsdatum kunt u volgen in Mijn NS Zakelijk. Houd bij levering op uw werkadres rekening met de postverwerking binnen uw organisatie. Heeft u de NS-Business Card niet ontvangen op de genoemde datum? Neem dan contact op met Klantenservice NS Zakelijk.

NS-Business Card beëindigen

Als geautoriseerde kaarthouder of contactpersoon kunt u een NS-Business Card opzeggen. Vraag de beëindiging van de NS-Business Card eerst aan via Mijn NS Zakelijk en ga daarna langs een NS-kaartautomaat of ander OV-chipkaart ophaalpunt. Hoe dit werkt, leest u in de bevestiging van uw beëindigingsaanvraag. Zodra de beëindiging is opgehaald bij de kaartautomaat, wordt de NS-Business Card met ingang van de opgegeven beëindigingsdatum beëindigd. 

Beeïndigen