Hoofdnavigatie

Naar content

Bestellen en beëindigen

Een NS-Business Card en aanvullende abonnementen bestelt de contactpersoon van uw bedrijf of de kaarthouder zelf. Dit hangt af van gemaakte afspraken. Ook het beëindigen van een NS-Business Card of het stopzetten van een abonnement regelt u online via Mijn NS Zakelijk.


Als kaarthouder bestellen via Mijn NS Zakelijk

Als u door uw bedrijf geautoriseerd bent, kunt u zelf een persoonlijke NS-Business Card bestellen via Mijn NS Zakelijk. Afhankelijk van afspraken wordt de bestelling pas na accordering door de contactpersoon van uw bedrijf doorgezet naar NS. U ontvangt automatisch een e-mail waarin staat vanaf welke datum de NS-Business Card kan worden besteld. Vervolgens ontvangt u een link naar een persoonlijk Mijn NS Zakelijk-account.

Als contactpersoon bestellen via Mijn NS Zakelijk

Persoonlijke NS-Business Card

Als contactpersoon van uw bedrijf kunt u een bestelling van een persoonlijke NS-Business Card accorderen, of de NS-Business Card voor de medewerker bestellen. De medewerker ontvangt een bevestiging van de bestelling en kan deze volgen in Mijn NS Zakelijk. U kunt er 1 of meerdere tegelijk bestellen.

Afdelingskaart

Deze NS-Business Card staat niet op naam en is door iedereen van de afdeling te gebruiken. Staat de afdelingskaart in het overeengekomen assortiment voor uw bedrijf, dan kunt u deze bestellen via Mijn NS Zakelijk. De afdelingskaart wordt besteld mét of zonder Dal abonnement. U kunt de afdelingskaart koppelen aan de medewerkers die er mee gaan reizen. Zij krijgen hierdoor toegang tot Mijn NS Zakelijk en kunnen bijvoorbeeld (factuur) kenmerken aan hun reizen toevoegen.

Bedrijfskaart

U kunt ook een bedrijfskaart bestellen als de afdelingskaart in het assortiment voor uw bedrijf staat. Kies tijdens het bestelproces voor een afdelingskaart en laat de naam van de afdeling weg. Deze NS-Business Card mét of zonder Dal abonnement staat dan op naam van uw bedrijf.

Goed om te weten

Pasfoto

Voor de NS-Business Card met Traject Vrij en Trein Vrij abonnement is een pasfoto nodig. U kunt de foto uploaden in Mijn NS Zakelijk. Heeft NS al een pasfoto van de kaarthouder? Dan kunt u deze opnieuw gebruiken. Na het uploaden zijn NS-pasfoto’s 20 jaar geldig.

Levertijd

U ontvangt de kaart(en) binnen 14 dagen na bestelling op het door u aangegeven adres. De leveringsdatum kunt u volgen in Mijn NS Zakelijk. Houdt u bij levering op uw werkadres rekening met de postverwerking binnen uw bedrijf. Heeft u de NS-Business Card niet ontvangen op de genoemde datum? Neem dan contact op met Klantenservice NS Zakelijk.

Bestellen

NS-Business Card beëindigen

Als geautoriseerde kaarthouder of contactpersoon kunt u een NS-Business Card opzeggen. Vraag de beëindiging van de NS-Business Card eerst aan via Mijn NS Zakelijk en ga daarna langs een NS-kaartautomaat of ander OV-chipkaart ophaalpunt. Hoe dit werkt, leest u in de bevestiging van uw beëindigingsaanvraag. Zodra de beëindiging is opgehaald bij de kaartautomaat, wordt de NS-Business Card met ingang van de opgegeven beëindigingsdatum beëindigd.

Beeindigen