Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Deur-tot-deurdiensten beheren
Bij het sluiten van een overeenkomst met NS Zakelijk leg je ook vast welke deur-tot-deurdiensten je wil gebruiken. Lees hieronder wat je hiervoor moet doen.
Artikel
Leestijd: 2 minuten
Deur-tot-deurdiensten: instellingen bepalen
Je legt per abonnement of klasse de beschikbare deur-tot-deurdiensten voor je organisatie vast. De vastgelegde instellingen gelden voor alle kaarthouders met eenzelfde abonnement en/of klasse. Nieuwe NS-Business Cards worden met deze standaardinstelling geleverd.
Zakelijk reizen met trein, bus, tram of metro is onderdeel van het vaste dienstenpakket van de NS-Business Card. Deze kun je dus niet uitzetten op de NS-Business Card. 
Deur-tot-deurdiensten per kaarthouder beheren
Daarnaast kan de contactpersoon voor NS binnen je organisatie de beschikbare deur-tot-deurdiensten per kaarthouder (of groep kaarthouders) aanpassen in Mijn NS Zakelijk. Dit kan na ingangsdatum van de NS-Business Card(s). De kaarthouder kan deze diensten niet zelf aanpassen.
Deur-tot-deurdiensten op de vervangende NS-Business Card
Bij het bestellen van een vervangende kaart, bijvoorbeeld door verlies of beschadiging, ontvang je een nieuwe NS-Business Card voorzien van de voor jouw organisatie vastgestelde standaardinstelling. Wijzigingen die op kaarthouderniveau zijn gemaakt stel je opnieuw in.
Deur-tot-deurdiensten aanpassen in Mijn NS Zakelijk
Log in als contactpersoon in Mijn NS Zakelijk.
Selecteer in het startscherm van Mijn NS Zakelijk de gewenste kaart, afdeling, abonnementsoort of klasse.
Kies voor de optie wijzigen voor geselecteerde kaarten deur-tot-deurdiensten.
Pas de deur-tot-deurdiensten voor de geselecteerde kaart(en) aan.
Deur-tot-deurdiensten kunnen ook per specifieke NS-Business Card gewijzigd worden. Dit gebeurt in het scherm Kaartdetails.
Kaarthouders worden per e-mail geïnformeerd over de voor hen beschikbare deur-tot-deurdiensten. Zij worden zowel bij de aanvraag van een nieuwe kaart als bij een wijziging van deur-tot-deurdiensten geïnformeerd.
Gegevens delen met deur-tot-deurpartners van NS
In verband met de privacywetgeving is NS verplicht om kaarthouders persoonlijk toestemming te vragen voor het delen van informatie, benodigd voor het boeken van deur-tot-deurdiensten en de communicatie hierover met onze deur-tot-deur partners. 
Bij afdelingskaarten vragen wij de contactpersoon voor NS binnen je organisatie om toestemming voor het delen van deze gegevens. Staat je organisatie geen deur-tot-deurdiensten toe? Dan worden geen gegevens gedeeld.
Toestemming geven kan door in te loggen in Mijn NS Zakelijk of het kaartnummer en geboortedatum in te vullen via het formulier voorkeuren instellen. Deze gegevens worden alleen gedeeld op het moment dat de kaarthouder gebruikmaakt van een bepaalde deur-tot-deurdienst, met uitzondering van Q-Park. Met deze partij wordt het NS-Business Cardnummer automatisch gedeeld zodra deze dienst wordt 'aangezet'. 
Welke gegevens worden met deur-tot-deurpartners gedeeld?
Bij de meeste deur-tot-deurdiensten wordt alleen het NS-Business Cardnummer gedeeld. Er zijn een paar uitzonderingen:
Bij de Q-Park P&R-terreinen delen we het NS-Businesscard-nummer, zodra je hiervoor toestemming hebt gegeven.
Bij de taxi delen we naam, e-mailadres, telefoonnummer en het NS-Businesscard-nummer, op het moment dat de kaarthouder de taxirit boekt.
Bij Greenwheels delen we de NAW-gegevens en het NS-Businesscard-nummer, op het moment dat de kaarthouder de auto aanvraagt.
Onze partners gebruiken deze gegevens nooit voor commerciële doeleinden.