Betaal je via automatische incasso? Dan schrijven we de kosten van de gemaakte reizen binnen ongeveer 3 werkdagen nadat je onze factuur hebt ontvangen af van de rekening van je organisatie. Betaal je door handmatig over te maken, dan geldt een betaaltermijn van 30 dagen na ontvangst van de factuur.
Creditfactuur
Heb je (ook) een creditfactuur ontvangen (je krijgt geld van NS Zakelijk)? Dan wordt deze verrekend met de debetfactuur (de factuur die je moet betalen aan NS Zakelijk). Het verschil wordt bij je geïncasseerd.
Is de creditfactuur hoger dan de debetfactuur, dan wordt er niets geïncasseerd. De debetfactuur blijft op status ‘Open‘ staan in Mijn NS Zakelijk.
Is de creditfactuur veel hoger dan je gemiddelde debetfactuur, dan kan het meerdere maanden duren voordat NS Zakelijk weer daadwerkelijk incasseert bij je. Wil je hier niet op wachten, dan kun je een ‘verzoek tot uitbetaling’ doen aan NS. Dit kan door contact op te nemen met onze Klantenservice. Vermeld hierbij je debiteurennummer (staat op de factuur) en het rekeningnummer waar je dit bedrag naar overgemaakt wil hebben. Ongeveer 2 weken later krijgt je dit bedrag uitbetaald.
Pas nadat alle debetfacturen met de creditfactuur zijn verrekend of je het creditsaldo uitbetaald hebt gekregen, krijgen de debetfacturen de status ‘Betaald‘ in Mijn NS Zakelijk.