Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Herroepingsrecht Gesplitst Betalen
Het herroepingsrecht bij een NS-Business Card met de Dienst Gesplitst Betalen. Wat is dit, hoe werkt het precies en wat zijn de voorwaarden?
Stel je vraag
Inloggen Mijn NS Zakelijk
Artikel
Leestijd: 2 minuten
Bedenktijd
Bij de Dienst Gesplitst Betalen heb je 14 dagen bedenktijd. Als je binnen die tijd van gedachten verandert, kun je zonder opgave van redenen van de Dienst Gesplitst Betalen afzien en de overeenkomst met NS ontbinden (herroepen). Dit noemen we het herroepingsrecht.
De bedenktijd gaat in op de dag ná de ingangsdatum. Je kunt de ingangsdatum terugvinden in de e-mailbevestiging van je bestelling.
Hoe maak je gebruik van je herroepingsrecht?
Besluit je toch geen gebruik te willen maken van de Dienst Gesplitst Betalen, dan kun je tijdens de bedenktijd eenvoudig contact opnemen met onze Klantenservice en aangeven dat je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht. Dit kan via het telefoonnummer 030 - 300 11 11 (24/7 bereikbaar) of per e-mail.
Je kunt ook gebruikmaken van het modelformulier Herroepingsrecht, maar dat is niet verplicht.   
Vanaf wanneer wordt de Dienst Gesplitst Betalen beëindigd? 
Zodra je bij NS hebt aangegeven dat je je beroept op het herroepingsrecht, beëindigen we de Dienst Gesplitst Betalen met terugwerkende kracht per de ingangsdatum.
Als je aan ons hebt doorgegeven dat je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, dan mag je geen gebruik meer maken van de NS-Business Card waar je met de Dienst Gesplitst Betalen gebruik van maakte. Als je een ander abonnement voor de NS-Business Card wilt bestellen, dan kun je bij de bestelling een nieuwe NS-Business Card aanvragen.  
Je hóéft de NS-Business Card niet aan ons terug te sturen, maar dat mag wel. Wij adviseren je om de kaart door te knippen en weg te gooien. Let op: als er na het inroepen van je herroepingsrecht door jou of iemand anders toch nog gebruik wordt gemaakt van je NS-Business Card, dan zullen alle kosten voor dat gebruik bij jou in rekening worden gebracht.    
Al gereisd?
Tijdens het bestellen van de Dienst Gesplitst Betalen heb je NS verzocht deze tijdens de bedenktijd te activeren, zodat je het Traject Vrij of Traject op Maat abonnement met de Dienst Gesplitst Betalen al tijdens de bedenktijd kon gebruiken. Als je tijdens de bedenktijd kosten hebt gemaakt door bijvoorbeeld buiten het abonnementstraject met het openbaar vervoer te reizen of gebruik te maken van deur-tot-deurdiensten, dan zullen deze kosten bij jou in rekening worden gebracht.
Beëindiging van bijbehorende abonnement(en)
Let op: als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht met betrekking tot de Dienst Gesplitst Betalen, dan eindigt het bijbehorende Traject Vrij of Traject op Maat abonnement (en eventueel aanvullende abonnementen) dat is afgesloten door je werkgever ook automatisch. Dit abonnement (en eventueel aanvullende abonnementen) wordt niet met terugwerkende kracht beëindigd, maar eindigt op de dag waarop je gebruik hebt gemaakt van je herroepingsrecht. In dat geval betaalt jouw werkgever de abonnementskosten pro rata tot de dag waarop je het herroepingsrecht hebt ingeroepen.