Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Herroepingsrecht Gesplitst Betalen

Het herroepingsrecht bij een NS-Business Card abonnement met Gesplitst Betalen. Wat is dit, hoe werkt het precies en wat zijn de voorwaarden?
Stel je vraagInloggen Mijn NS Zakelijk
Loading...
NSBC handen compressed
Artikel
Leestijd: 2 minuten
Bedenktijd abonnement 
Na het bestellen van de Dienst Gesplitst Betalen heb je 14 dagen bedenktijd. Als je binnen die tijd van gedachten verandert, kun je zonder opgave van reden van de Dienst Gesplitst Betalen afzien en de overeenkomst met NS ontbinden (herroepen). Dit noemen we het herroepingsrecht. Op deze pagina lees je hoe je hier gebruik van maakt en wat de gevolgen daarvan zijn. 

Hoe maak je gebruik van je herroepingsrecht?
Na het afsluiten van een abonnement met de Dienst Gesplitst Betalen heb je14 dagen bedenktijd. Deze bedenktijd gaat in op de dag ná de dag dat je je bestelling hebt geplaatst. Besluit je toch geen gebruik te willen maken van de Dienst Gesplitst Betalen, dan kun je vóór het einde van de bedenktijd eenvoudig contact opnemen met onze Klantenservice en aangeven dat je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht. Dit kan bijvoorbeeld via: 
NS Klantenservice via het telefoonnummer 030 - 300 11 11 (24/7 bereikbaar) 
Je kunt ook gebruikmaken van het modelformulier Herroepingsrecht, maar dat is niet verplicht.   

Vanaf wanneer wordt de Dienst Gesplitst Betalen beëindigd? 
Zodra u bij NS hebt aangegeven dat je je beroept op het herroepingsrecht, beëindigen we de Dienst Gesplitst Betalen met terugwerkende kracht per de ingangsdatum.  
Als je aan ons hebt doorgegeven dat je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, dan mag je geen gebruik meer maken van de NS-Business Card waar je met de Dienst Gesplitst Betalen gebruik van maakte. Als je een ander abonnement voor de NS-Business Card wilt bestellen, dan kun je bij de bestelling een nieuwe NS-Business Card aanvragen.  
Je hóéft de NS-Business Card niet aan ons terug te sturen, maar dat mag wel. Wij adviseren je om de kaart door te knippen en weg te gooien. Let op: als er na het inroepen van je herroepingsrecht door jou of iemand anders toch nog gebruik wordt gemaakt van je NS-Business Card, dan zullen alle kosten voor dat gebruik bij je in rekening worden gebracht.    

Al gereisd? 
Tijdens het bestellen van de Dienst Gesplitst Betalen heb je NS verzocht deze tijdens de bedenktijd te activeren, zodat je het Traject Vrij- of Traject op Maat abonnement met de Dienst Gesplitst Betalen al tijdens de bedenktijd kon gebruiken. Als je tijdens de bedenktijd kosten hebt gemaakt door bijvoorbeeld buiten het abonnementstraject met het openbaar vervoer te reizen of gebruik te maken van deur-tot-deurdiensten, dan zullen deze kosten bij je in rekening worden gebracht.  

Beëindiging van bijbehorende abonnement(en) 
Let op: als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht met betrekking tot de Dienst Gesplitst Betalen, dan eindigt het bijbehorende Traject Vrij- of Traject op Maat abonnement (en eventueel aanvullende abonnementen) ook automatisch. Dit abonnement (en eventueel aanvullende abonnementen) wordt niet met terugwerkende kracht beëindigd, maar eindigt op de dag waarop je gebruik hebt gemaakt van je herroepingsrecht. In dat geval betaalt jouw werkgever de abonnementskosten pro rata tot de dag waarop je het herroepingsrecht hebt ingeroepen.