Naar content

Hoofdnavigatie

Naar content

Hoofdnavigatie

Bestellen & wijzigen

Lees hier hoe u als klant (extra) NS-Business Cards bestelt via Mijn NS Zakelijk. Maar ook hoe u of uw medewerkers van abonnement wijzigen, wat te doen bij een beschadigde of verloren NS-Business Card, en nog veel meer.


NS-Business Card abonnement wijzigen

Wijzigen van één of meerdere abonnementen doet u als contactpersoon voor uw medewerkers. Of soms kunt u dit als kaarthouder ook zelf. Handig wanneer u bijvoorbeeld door omstandigheiden een periode niet of minder reist. Lees hieronder hoe u dit doet.

  • Wijzigen van een abonnement

    Wijzigen: hoe en wanneer

    Wijzigen naar een duurder abonnement (bijvoorbeeld: van Geen abonnement naar een Traject Vrij abonnement) kan altijd. Beëindiging of aanpassing naar een goedkoper abonnement (bijvoorbeeld: van een Dal abonnement naar Geen abonnement) kan na 1 maand vanaf de ingangsdatum van uw abonnement. Dit doet u als contactpersoon van uw organisatie (ook wanneer u ZZP'er bent) of als kaarthouder, mits u geautoriseerd bent door uw organisatie, eenvoudig online via Mijn NS Zakelijk.

    Als contactpersoon:

    • Log in als contactpersoon met uw gebruikersnaam + wachtwoord.
    • Ga naar 'Kaarten en kaarthouders beheren', zoek de kaart op en klik op het kaartnummer.
    • Onder 'Direct regelen' ziet u 'Abonnement wijzigen'. Kies hier het nieuwe abonnement (of kies 'Geen abonnement' wanneer u alleen voor uw gemaakte reizen wilt betalen, zonder abonnementskosten) en volg de stappen. 
    • Ga akkoord met de product-, en algemene voorwaarden. De kaarthouder (of uzelf, wanneer u de wijziging voor uw eigen NS-Business Card heeft aangevraagd) ontvangt nu een bevestiging per e-mail. In deze e-mail staan ook verdere instructies om de wijziging af te ronden. Let erop dat de wijziging tijdig (zie de e-mail) opgehaald moet worden bij een NS-kaartautomaat of een OV-chipkaart ophaalpunt. 

    Als kaarthouder: 

    • Log in als kaarthouder met uw e-mailadres + wachtwoord.
    • Ga naar 'Mijn NS-Business Card'.
    • Onder 'Direct regelen' ziet u 'Abonnement wijzigen'. Kies hier uw nieuwe abonnement (of kies 'Geen abonnement' wanneer u alleen voor uw gemaakte reizen wilt betalen, zonder abonnementskosten) en volg de stappen. 
    • Ga akkoord met de product-, en algemene voorwaarden. U ontvangt hierna een bevestiging per e-mail. In deze e-mail staan ook verdere instructies om de wijziging af te ronden. Vergeet niet om de wijziging tijdig (zie de e-mail) op te halen bij een NS-kaartautomaat of een OV-chipkaart ophaalpunt. 

    Het traject wijzigen bij een Traject Vrij abonnement is altíjd mogelijk

    Nadat u in Mijn NS Zakelijk van traject hebt gewisseld, is het belangrijk dat u deze wijziging ook daadwerkelijk voor uw NS-Business Card activeert. Dit doet u bij een NS-kaartautomaat. U krijgt hierover, na het wijzigen in Mijn NS Zakelijk, een e-mail van ons. Houd uw NS-Business Card voor de lezer en volg de instructies op het scherm. Het is belangrijk dat u dit uiterlijk op de datum doet die in de e-mail vermeld staat Dit omdat de wijziging anders vervalt en u deze opnieuw zult moeten aanvragen in uw Mijn NS Zakelijk account.

    Restitutie na wijzigen

    U krijgt na wijzigen geld terug van de abonnementskosten (Dal, Traject Vrij, Trein Vrij en OV Vrij) over de resterende maanden van het afgekochte jaar. Op het moment dat er een wijziging in een ander abonnement plaatsvindt, een wijziging in traject, of een structurele wijziging van klasse, worden de kosten voor dát abonnement weer voor een heel jaar gefactureerd.

    Afdelingskaart wijzigen

    Voor afdelingskaarten kunnen helaas geen wijzigingen (zoals wisselen van klasse) worden aangevraagd. Er zal in dat geval een nieuwe kaart moeten worden besteld.

  • Stopzetten van een abonnement

    Wijzig uw abonnement naar een NS-Business Card zonder abonnement ('Geen abonnement') , zodat u, totdat u weer wijzigt naar één van de abonnementen, geen abonnementskosten betaalt. U betaalt alleen voor uw gemaakte reizen. Wanneer u weer een abonnement op uw NS-Business Card wilt afsluiten volgt u dezelfde stappen als hieronder, maar kiest u voor één van de abonnementsvormen (Dal, Traject Vrij, Trein Vrij, OV Vrij).

    Als contactpersoon (ook wanneer u ZZP'er bent)

    Wanneer u het abonnement van uzelf of van een medewerker stop wilt zetten (maar de NS-Business Card niet wilt beeindigen), wanneer er bijvoorbeeld wegens omstandigheden tijdelijk niet of minder gereisd wordt, doet u dit via Mijn NS Zakelijk.

    • Log in als contactpersoon met uw gebruikersnaam + wachtwoord.
    • Ga naar 'Kaarten en kaarthouders beheren', zoek de kaart op en klik op het kaartnummer.
    • Onder 'Direct regelen' ziet u 'Abonnement wijzigen'. Kies hier voor 'Geen abonnement' en volg de stappen.
    • Ga akkoord met de product-, en algemene voorwaarden. De kaarthouder (of uzelf, wanneer u de wijziging voor uw eigen NS-Business Card heeft aangevraagd) ontvangt nu een bevestiging per e-mail. In deze e-mail staan ook verdere instructies om de wijziging af te ronden. Let erop dat de wijziging tijdig (zie de e-mail) opgehaald moet worden bij een NS-kaartautomaat of een OV-chipkaart ophaalpunt. 

    Als kaarthouder

    • Log in als kaarthouder met uw e-mailadres + wachtwoord.
    • Ga naar 'Mijn NS-Business Card'.
    • Onder 'Direct regelen' ziet u 'Abonnement wijzigen'. Kies hier voor 'Geen abonnement' en volg de stappen.
    • Ga akkoord met de product-, en algemene voorwaarden. U ontvangt hierna een bevestiging per e-mail. In deze e-mail staan ook verdere instructies om de wijziging af te ronden. Vergeet niet om de wijziging tijdig (zie de e-mail) op te halen bij een NS-kaartautomaat of een OV-chipkaart ophaalpunt. 

NS-Business Card verloren of gestolen

Lees wat u moet doen bij een verloren, gestolen of beschadigde NS-Business Card.

  • NS-Business Card verloren of gestolen

    Is uw NS-Business Card kwijt of gestolen? Blokkeer de kaart dan zo snel mogelijk Mijn NS Zakelijk. Hier vraagt u ook gelijk een nieuwe NS-Business Card aan. Deze ontvang u binnen 7 dagen op het aangegeven adres.

    Voorkom dubbele kosten. Als u de kaart niet blokkeert, worden gemaakte reizen na verlies doorberekend op uw maandelijkse factuur.

    Ik ben kaarthouder

    1. Log in op Mijn NS Zakelijk met uw zakelijke e-mailadres
    2. Ga naar ‘Mijn NS-Business Card‘
    3. Blokkeer uw kaart via de knop ‘NS-Business Card gestolen, verloren of beschadigd? Duplicaat aanvragen‘, onder 'Direct regelen'.
    4. U ontvangt uw NS-Business Card binnen 7 dagen op het aangegeven adres.

    > Bekijk de video 'wat moet ik doen als ik mijn NS-Business Card kwijt ben?'

    Ik ben contactpersoon

    1. Log in op Mijn NS Zakelijk met uw gebruikersnaam
    2. Ga naar ‘Kaarten en kaarthouders beheren’ en zoek de desbetreffende kaarthouder op
    3. Klik op het kaartnummer van de kaart die uw wilt blokkeren en vervangen
    4. Blokkeer de kaart via de knop ‘NS-Business Card gestolen, verloren of beschadigd? Duplicaat aanvragen‘, onder 'Direct regelen'
    5. U ontvangt de NS-Business Card binnen 7 dagen op het aangegeven adres. 
  • Geld terug bij verlies of diefstal

    Binnen 7 dagen ontvangt u uw nieuwe NS-Business Card. Maakt u in de tussentijd reiskosten die binnen uw abonnement vallen? Dan kunt u dit geld terugvragen. Dit geldt alleen als u een nieuwe NS-Business Card (duplicaat) heeft besteld met een Traject Vrij, Trein Vrij of OV Vrij abonnement. Voor verlies of diefstal van de NS-Business Card met een Traject Vrij abonnement, Trein Vrij abonnement of OV Vrij abonnement geldt dat u de gemaakte reiskosten die binnen het abonnement vallen, terug kunt vragen. Dit kan gedurende een periode van maximaal 14 dagen waarin u wacht op een nieuwe NS-Business Card.

    Geld terugvragen

NS-Business Card(s) bestellen

Als klant kunt u gemakkelijk één of meerdere NS-Business Cards bestellen in uw Mijn NS Zakelijk-account. Maar welke mogelijkheden zijn er precies? En hoe werkt het met de abonnementen en deur-tot-deurdiensten? U leest het hier.

  • Bestellen van een (extra) NS-Business Card

    Wanneer u al een overeenkomst met NS Zakelijk heeft, kunt u NS-Business Cards in uw Mijn NS Zakelijk account bestellen.

    Als contactpersoon kunt u te allen tijde kaarten bestellen. Als kaarthouder kan dit alleen wanneer er in de overeenkomst tussen uw organisatie en NS Zakelijk is vastgelegd dat kaarthouders zelf mogen bestellen.

    Heeft u nog geen overeenkomst met NS Zakelijk? Dan kunt u op twee manieren bestellen:

    Online bestellen (max 5 kaarten)

    Voor een online bestelling tot 5 NS-Business Cards heeft u een KvK-nummer nodig. Tijdens het online bestelproces vragen we u een betaling te doen van € 0,01 via iDEAL. Dit is ter bevestiging van het rekeningnummer dat gebruikt wordt voor de automatische betaling van uw factuur.

    > Bestel direct online

    Bestellen via klantenservice NS Zakelijk (meer dan 5 kaarten)

    Wilt u meer dan 5 NS-Business Cards bestellen, dan vraagt u eerst een overeenkomst aan. Neem vrijblijvend contact met ons op. We bespreken kort de mogelijkheden met u en nemen de stappen door. 

    Heeft u al besloten klant van NS Zakelijk te worden, dan kunt u ook direct een overeenkomst aanvragen. Zodra er een getekende overeenkomst ligt, ontvangt u de inloggegevens voor Mijn NS Zakelijk. In Mijn NS Zakelijk kunt u als klant de kaarten bestellen, indien nodig vind u daar bij ""Vragen over Mijn NS Zakelijk"" uitgebreide instructies.

  • Bestellen van voordeel abonnementen op de NS-Business Card

    Op het moment dat u online of via Mijn NS Zakelijk een NS-Business Card bestelt, kunt u gelijk aangeven of u ook een abonnement wilt toevoegen. Een abonnement kan interessant zijn als u vaker reist, of op een bepaald traject reist.

    Heeft u al een NS-Business Card dan is in Mijn NS Zakelijk op elk moment een abonnement toe te voegen. 

    Indien u een NS-Business Card van uw organisatie heeft gekregen, kan het zijn dat u zelf niet gemachtigd bent om een abonnement op uw kaart toe te voegen. Neem in dat geval contact op met uw contactpersoon voor NS. Contactpersonen kunnen altijd abonnementen toevoegen. 

    Gerelateerde informatie:
    > Abonnementen voor voordeel op treinreizen

  • Bestellen van meerdere NS-Business Cards tegelijkertijd

    Voor grote organisaties is het interessant om gelijk voor meerdere medewerkers een NS-Business Card aan te vragen. In Mijn NS Zakelijk is het mogelijk om dit te doen. Volg de uitgebreide instructies in Mijn NS Zakelijk.

  • Bestellen van een NS-Business Card voor de afdeling (afdelingskaart)

    U kunt alleen als contactpersoon (contracthouder) een afdelingskaart bestellen. Ga hiervoor naar Mijn NS Zakelijk en log in als contactpersoon. Via menu-optie 'NS-Business Card bestellen' kunt u kiezen voor het bestellen van een persoonlijke- of afdelingskaart.

    Tijdens het bestellen geeft u aan voor welke afdeling de NS-Business Card bedoeld is. Staat de gewenste afdeling niet bij het overzicht waarvoor u kunt bestellen? Neem dan contact op met Klantenservice NS Zakelijk via 030-3001111.

    Bent u nog geen klant van NS Zakelijk? Sluit dan eerst een overeenkomst af om kaarten te kunnen bestellen.

  • Bestellen van een NS-Business Card lukt niet

    Heeft uw organisatie een overeenkomst met NS Zakelijk en probeert u via Mijn NS Zakelijk een NS-Business Card voor uzelf te bestellen?

    Vraag dan om hulp bij de contactpersoon voor NS binnen uw organisatie. Deze contactpersoon kan inloggen in het Mijn NS Zakelijk contactpersoon-account en een NS-Business Card voor u bestellen.

    Bent u contactpersoon voor NS binnen uw organisatie en lukt het u niet om kaarten te bestellen in uw contactpersoon-account?

    Wanneer u een nieuwe klant bent, kan het zijn dat uw overeenkomst met NS nog niet in orde is of nog getekend moet worden. Neem hiervoor contact op met uw accountmanager van NS of bel met Klantenservice NS Zakelijk via 030-3001111.

  • Moet ik de deur-tot-deurdiensten ook apart bestellen bij de NS-Business Card?

    Nee, dat is niet nodig. De deur-tot-deurdiensten staan standaard 'aan' op de NS-Business Card. U kunt er direct gebruik van maken.

    Organisaties kunnen ervoor kiezen de deur-tot-deurdiensten 'aan' of 'uit' te zetten, per dienst. Dit doet een contactpersoon in MIjn NS Zakelijk, of tijdens het bestellen voor alle kaarten tegelijk.

    Gerelateerde informatie:
    > Van deur tot deur met de NS-Business Card

NS-Business Card(s) beëindigen

Wat te doen wanneer uw NS-Business Card beëindigd is of u die wilt beëindigen.

  • Beeindigen van een NS-Business Card

    Een NS-Business Card is eenvoudig op te zeggen via Mijn NS Zakelijk. Vraag de beëindiging van de NS-Business Card eerst aan via Mijn NS Zakelijk en ga daarna langs een NS-kaartautomaat of ander OV-chipkaart ophaalpunt. Hoe dit werkt, leest u in de bevestiging van uw beëindigingsaanvraag. Zodra de beëindiging is opgehaald bij de kaartautomaat, wordt de NS-Business Card met ingang van de opgegeven beëindigingsdatum beëindigd.

  • Wat te doen met een beëindigde NS-Business Card

    Indien (het abonnement op) de NS-Business Card is beëindigd, dan kunt u de NS-Business Card vernietigen. De kaart kunt u ook terugsturen naar het volgende postadres: NS Zakelijk, Postbus 2572, 3500 GN Utrecht. Wij zorgen er dan voor dat de kaart wordt gereclyced. 

    Heeft u een NS-Business Card van uw werkgever? De NS-Business Card is gebonden aan het contract dat wij met uw werkgever hebben. Als u niet meer in dienst bij deze werkgever bent moet u de NS-Business Card beëindigen/inleveren. U kunt hier dus ook privé geen gebruik meer van maken. 

    Voor uw privéreizen kunt u gebruikmaken van een persoonlijke OV-chipkaart.

  • Mijn NS-Business Card is beeindigd door mijn werkgever

    De NS-Business Card is gebonden aan het contract dat wij met uw werkgever hebben. Als u niet meer in dienst bij deze werkgever bent moet u de NS-Business Card beëindigen/inleveren. U kunt hier dus ook privé geen gebruik meer van maken. 

    Voor uw privéreizen kunt u gebruikmaken van een persoonlijke OV-chipkaart.