Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Vernieuwing van je NS-Business Card
Iedere 5 jaar krijg je een nieuwe NS-Business Card. Als je kaart verloopt, kunnen wij deze in veel gevallen automatisch vervangen. Toch is het belangrijk om je adres te controleren in Mijn NS Zakelijk en in sommige gevallen om een nieuwe pasfoto te uploaden.
Ontdek de NS-Business CardAndere vraag?
Controleer je adres
We sturen je nieuwe NS-Business Card naar je privéadres óf naar de contactpersoon binnen je bedrijf. Staat je adres nog goed vermeld in Mijn NS Zakelijk? Als je niet zeker weet of je jouw kaart thuis of op je werk ontvangt, vraag dit dan na bij de contactpersoon binnen je bedrijf.
Nieuwe pasfoto
Heb je een Trein Vrij of Traject Vrij abonnement? Dan staat er een pasfoto op je kaart. Als je toestemming hebt gegeven om de pasfoto te bewaren, hoef je niets te doen. Zo niet, stuur ons dan een nieuwe pasfoto.
Aanvullende informatie per doelgroep
Ik ben contactpersoon voor NS binnen mijn bedrijf of beheerder van meerdere NS-Business Cards
Een NS-Business Card heeft een levensduur van 5 jaar. Wat betekent dit voor jou als contactpersoon of beheerder? In Mijn NS Zakelijk kun je zien welke kaarten van jouw bedrijf gaan verlopen. In veel gevallen kunnen wij de kaart automatisch vervangen en hoef je niets te doen.
Juiste adresgegevens
Om ervoor te zorgen dat wij je werknemers kunnen informeren en de nieuwe NS-Business Card goed kunnen afleveren, is het van cruciaal belang dat de adresgegevens van je werknemers correct in Mijn NS Zakelijk staan. Met name als we volgens de contractuele afspraken de nieuwe kaarten op het privéadres van jouw werknemers moeten leveren. 
Pasfoto
Op de NS-Business Card van je medewerkers met een Trein Vrij of Traject Vrij abonnement staat een pasfoto. Als er toestemming is gegeven om deze te bewaren, hoeft er niets te gebeuren. Anders verzoeken we je medewerkers een nieuwe pasfoto te sturen. Je kunt zelf in Mijn NS Zakelijk controleren welke werknemers dit betreft.
Let op: zonder geldige pasfoto kunnen wij je kaart niet vernieuwen. Het is dan ook niet mogelijk om met je NS-Business Card te reizen.
Drie varianten van NS-Business Cards die kunnen verlopen
1. Persoonlijke NS-Business Card zonder pasfoto
Controleer het e-mailadres en de adresgegevens van je werknemer in Mijn NS Zakelijk. Als dit klopt, hoef je verder geen actie te ondernemen.
4 weken voor de einddatum van de NS-Business Card ontvangt je werknemer bericht op het bij ons bekende e-mailadres. 
Circa 3,5 week voordat de huidige kaart verloopt, ontvangt je werknemer de nieuwe NS-Business Card op het bij ons bekende privéadres of op jouw afdeling. Dit is afhankelijk van het contract dat jouw bedrijf met NS heeft afgesloten. 
De oude kaart blijft geldig tot de einddatum is bereikt.
2. Persoonlijke NS-Business Card met pasfoto
Controleer het e-mailadres en de adresgegevens van je werknemer in Mijn NS Zakelijk. Als dit klopt, hoef je verder geen actie te ondernemen (tenzij de kaart op het zakelijke adres wordt bezorgd).
Als er geen toestemming is gegeven om de pasfoto te bewaren of deze niet meer geldig is, verzoeken we je werknemer een nieuwe pasfoto te sturen. Dat doen we 8 weken voor de einddatum van de NS-Business Card. Indien je werknemer niet tijdig reageert, ontvang je in dat geval een e-mail 3 weken voor de einddatum van de kaart. Let op: zonder geldige pasfoto kunnen wij de kaart niet vernieuwen en kan je werknemer niet met de NS-Business Card reizen!
Als wij wel een geldige pasfoto hebben, ontvangt je werknemer 4 weken voor de einddatum bericht op het bij ons bekende e-mailadres. 
Circa 3,5 week voordat de huidige kaart verloopt, ontvangt je werknemer de nieuwe NS-Business Card op het bij ons bekende privéadres of op jouw afdeling. Dit is afhankelijk van het contract dat je bedrijf met NS heeft afgesloten. De oude kaart blijft geldig tot de einddatum is bereikt.
3. Afdelings- of bedrijfskaart
Je bedrijf heeft 1 of meer afdelings- of bedrijfskaarten die binnenkort verlopen. Controleer op Mijn NS Zakelijk welke kaartnummers vervangen moeten worden.
4 weken voor de einddatum ontvang je een aankondiging dat wij een of meer afdelings- of bedrijfskaarten voor je gaan vernieuwen.
3,5 week voor de einddatum ontvang je de nieuwe NS-Business Card(s) op je bedrijf/afdeling. De afleverlocatie is afhankelijk van het contract dat jouw bedrijf met NS heeft afgesloten. Dit is terug te vinden op Mijn NS Zakelijk. De oude kaart blijft geldig tot de einddatum is bereikt.
Heb je een vraag?
Bekijk ons overzicht met de 31 meest gestelde vragen over kaartvernieuwing.
Staat jouw vraag daar niet tussen? Onze Klantenservice is dag en nacht bereikbaar via 030 - 300 11 11.
Ik ben medewerker met een NS-Business Card (kaarthouder)
Een NS-Business Card heeft een levensduur van 5 jaar. Wat betekent dit voor jou?
Juiste adresgegevens
We sturen je nieuwe NS-Business Card naar uw privéadres óf naar de contactpersoon binnen je bedrijf. Staat je adres nog goed vermeld in Mijn NS Zakelijk? Als je niet zeker weet of je jouw kaart thuis of op je werk ontvangt, vraag dit dan na bij de contactpersoon binnen je bedrijf.
Pasfoto
Heb je een Trein Vrij of Traject Vrij abonnement? Dan staat op je NS-Business Card een pasfoto. Als je toestemming hebt gegeven om de pasfoto te bewaren, hoef je niets te doen. Zo niet, dan verzoeken we je digitaal een nieuwe pasfoto te uploaden.
Let op: zonder geldige pasfoto kunnen wij je kaart niet vernieuwen. Het is dan ook niet mogelijk om met je NS-Business Card te reizen.
NS-Business Card zonder pasfoto
Op je NS-Business Card staat geen pasfoto. Dan kun je het volgende verwachten als je kaart vernieuwd wordt.
Controleer je e-mailadres en adresgegevens in Mijn NS Zakelijk.
4 weken voor de einddatum van je NS-Business Card ontvang je bericht op het bij ons bekende e-mailadres. 
Circa 3,5 week voordat je huidige kaart verloopt, ontvang je je nieuwe NS-Business Card. Je contactpersoon kan je vertellen of je jouw kaart op het bij ons bekende privéadres of op je afdeling ontvangt. Dit is namelijk afhankelijk van het contract dat je werkgever heeft gesloten.
NS-Business Card met pasfoto
Op je NS-Business Card staat een pasfoto. Dan kun je het volgende verwachten als je kaart vernieuwd wordt. 
Controleer je e-mailadres en adresgegevens in Mijn NS Zakelijk.
Als je geen toestemming hebt gegeven om je pasfoto te bewaren of deze niet meer geldig is, verzoeken we je een nieuwe pasfoto te sturen. Dat doen we 8 weken voor de einddatum van je NS-Business Card. Let op: zonder geldige pasfoto kunnen wij je kaart niet vernieuwen en kun je niet met je NS-Business Card reizen!
Als wij wel een geldige pasfoto van je hebben, ontvangt je 4 weken voor de einddatum bericht op het bij ons bekende e-mailadres. 
Circa 3,5 week voordat je huidige kaart verloopt, ontvang je jouw nieuwe NS-Business Card. Je contactpersoon kan je vertellen of je jouw kaart op het bij ons bekende privéadres of op je afdeling ontvangt. Dit is namelijk afhankelijk van het contract dat je werkgever heeft gesloten.
Heb je een vraag?
Bekijk ons overzicht met de 31 meest gestelde vragen over kaartvernieuwing.
Staat jouw vraag daar niet tussen? Onze Klantenservice is dag en nacht bereikbaar via 030 - 300 11 11.
Ik ben zzp'er met een NS-Business Card
Een NS-Business Card heeft een levensduur van 5 jaar. Wat betekent dit voor jou?
Juiste adresgegevens
We sturen je nieuwe NS-Business Card naar je privéadres óf naar de contactpersoon binnen je bedrijf. Staat je adres nog goed vermeld in Mijn NS Zakelijk? Als je niet zeker weet of je jouw kaart thuis of op je werk ontvangt, vraag dit dan na bij de contactpersoon binnen je bedrijf.
Pasfoto
Heb je een Trein Vrij of Traject Vrij abonnement? Dan staat op je NS-Business Card een pasfoto. Als je toestemming hebt gegeven om de pasfoto te bewaren, hoef je niets te doen. Zo niet, dan verzoeken we je een nieuwe pasfoto te sturen.
Let op: zonder geldige pasfoto kunnen wij je kaart niet vernieuwen. Het is dan ook niet mogelijk om met je NS-Business Card te reizen.
NS-Business Card zonder pasfoto
Op je NS-Business Card staat geen pasfoto. Dan kun je het volgende verwachten als je kaart vernieuwd wordt. 
Controleer je e-mailadres en adresgegevens in Mijn NS Zakelijk.
4 weken voor de einddatum van je NS-Business Card ontvang je bericht op het bij ons bekende e-mailadres. 
Circa 3,5 week voordat je huidige kaart verloopt, ontvangt je jouw nieuwe NS-Business Card. Je contactpersoon kan je vertellen of je jouw kaart op het bij ons bekende privéadres of op jouw afdeling ontvangt. Dit is namelijk afhankelijk van het contract dat jouw werkgever heeft gesloten.
NS-Business Card met pasfoto
Op je NS-Business Card staat een pasfoto. Dan kun je het volgende verwachten als jouw kaart vernieuwd wordt. 
Controleer je e-mailadres en adresgegevens in Mijn NS Zakelijk.
Als je geen toestemming hebt gegeven om jouw pasfoto te bewaren of deze niet meer geldig is, verzoeken we je een nieuwe pasfoto te sturen. Dat doen we 8 weken voor de einddatum van je NS-Business Card. Mocht je dit vergeten, dan herhalen we dit verzoek als extra service. Let op: zonder geldige pasfoto kunnen wij je kaart niet vernieuwen en kun je niet met je NS-Business Card reizen!
Als wij wel een geldige pasfoto van je hebben, ontvang je 4 weken voor de einddatum bericht op het bij ons bekende e-mailadres. 
Circa 3,5 week voordat je huidige kaart verloopt, ontvangt je jouw nieuwe NS-Business Card. Je contactpersoon kan je vertellen of je jouw kaart op het bij ons bekende privéadres of op je afdeling ontvangt. Dit is namelijk afhankelijk van het contract dat je werkgever heeft gesloten.
Heb je een vraag?
Bekijk ons overzicht met de 31 meest gestelde vragen over kaartvernieuwing.
Staat jouw vraag daar niet tussen? Onze Klantenservice is dag en nacht bereikbaar via 030 - 300 11 11.