Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Mijn NS Zakelijk
Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen over Mijn NS Zakelijk. Je kunt in deze online beheeromgeving onder andere:
  • NS-Business Cards bestellen en beheren;
  • abonnementen afsluiten en wijzigen;
  • je facturen inzien en downloaden;
  • dashboards met o.a. kosten en CO2-verbruik bekijken.
Filter op
KaarthouderContactpersoon
Wat betekenen deze filters?
Inloggen
Hoe krijg ik toegang tot Mijn NS Zakelijk?
Op het moment dat je organisatie een overeenkomst aangaat met NS Zakelijk, of dat je online voor de eerste keer een NS-Business Card bestelt, ontvang je automatisch een e-mail met de uitnodiging een account aan te maken.
Contactpersoon, kaarthouder of allebei?
Goed om te weten: er zijn twee soorten accounts voor het beheren van de NS-Business Card:
  • Accounts voor contactpersonen van een organisatie
  • Accounts voor personen die met de NS-Business Card reizen (kaarthouders)
Er is onderscheid gemaakt in accounts omdat een contactpersoon andere administratieve handelingen, op organisatieniveau, moet kunnen uitvoeren dan een kaarthouder. Afhankelijk van je rol ontvang je per e-mail de inloggevens voor respectievelijk een contactpersoon-account, of een kaarthouder-account.
Let op: ben je zzp'er? Dan krijg je toegang tot beide accounts omdat je zowel contactpersoon voor je organisatie bent, als degene die zelf met de NS-Business Card reist. Wij raden je aan om alleen het contactpersoon-account te gebruiken. Daarmee heb je toegang tot de meest uitgebreide mogelijkheden en hoef je dus maar één account te activeren.
Account Mijn NS Zakelijk bij gebruik van een afdelingskaart
Als je reist met een afdelingskaart maakt de contactpersoon voor NS binnen jouw organisatie een account voor je aan. Je ontvangt een link waarmee je een eigen Mijn NS Zakelijk-account kunt activeren. Heb je al een actief Mijn NS Zakelijk-account, dan vind je zowel de afdelingskaart als je persoonlijke NS-Business Card terug in je account.
Het lukt mij niet om in te loggen in Mijn NS Zakelijk/ik ben mijn inloggegevens kwijt
Heb je een persoonlijke NS-Business Card, maar kun je niet inloggen op Mijn NS Zakelijk? Het kan zijn dat je jouw account nog niet hebt geactiveerd. Doe dit dus eerst om daarna in te kunnen loggen.
Ben je contactpersoon voor jouw organisatie en heb je nog geen account?
Neem dan contact op met klantenservice NS Zakelijk via 030-3001111.
Heb je wel al een account, maar ben je jouw inloggegevens kwijt?
Dan kun je:
  • als kaarthouder een nieuw wachtwoord aanvragen.
  • als contactpersoon inloggegevens opvragen.
Wat is het verschil tussen een contactpersoon en een kaarthouder?
Er zijn twee soorten accounts voor het beheren van de NS-Business Card:
  • Account voor contactpersonen van een organisatie
  • Account voor personen die met de NS-Business Card reizen (kaarthouders)
Er is onderscheid gemaakt in accounts omdat een contactpersoon andere administratieve handelingen, op organisatieniveau, moet kunnen uitvoeren dan een kaarthouder.
Wanneer ben je contactpersoon?
Je maakt gebruik van een contactpersoon-account wanneer je binnen jouw organisatie verantwoordelijk bent voor het beheer en de administratie rondom het gebruik van NS-Business Cards door je medewerkers/collega's. Dit wordt ook in de overeenkomst met NS Zakelijk vastgelegd.
Afhankelijk van je rol ontvang je per e-mail de inloggegevens voor respectievelijk een contactpersoon-account, of een kaarthouder-account.
Contactpersonen loggen op Mijn NS Zakelijk in met hun gebruikersnaam en wachtwoord. Kaarthouders loggen in met hun e-mailadres en wachtwoord.
Wijzigen en inzicht
Wat kan ik allemaal in Mijn NS Zakelijk?
Als contactpersoon kun je in Mijn NS Zakelijk:
  • Mijn NS Zakelijk-accounts voor je medewerkers aanmaken.
  • Medewerkers toevoegen en verwijderen, of adreswijzigingen doorvoeren. NS-Business Cards bestellen en accorderen (optioneel).
  • Aanvullende abonnementen wijzigen of NS-Business Cards beëindigen. 
  • Gebruik van deur-tot-deurdiensten aan- en/of uitzetten.
  • Facturen, specificaties en transactiegegevens bekijken en downloaden.
  • Reizen inzien en kenmerken zoals 'zakelijk' of 'privé' toevoegen aan reizen en transacties.
  • Tijdelijke en/of permanente klassewissels doorvoeren.
  • Het 'Dashboard mobiliteit' bekijken. Hierin vind je (management)rapportages op het gebied van onder andere kosten en CO2-besparing.
  • Een duplicaat van een NS-Business Card aanvragen bij verlies, diefstal of een defecte kaart.
  • Bedrijfsgegevens en overeenkomsten bekijken.
Waar vind ik handleidingen en instructies voor het gebruik van Mijn NS Zakelijk?
We hebben voor de meest voorkomende handelingen in Mijn NS Zakelijk instructies beschikbaar.
Voor contactpersonen
  • Instructie Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen (2 MB)
  • Instructie accorderen van bestellingen (2 MB)
  • Instructie afdelingskaart koppelen (3 MB)
  • Instructie bestellen van een of meerdere NS-Business Cards (3 MB)
  • Instructie opzeggen meerdere kaarten tegelijk (2 MB)
  • Instructie uploaden en wijzigen van meerdere kaarthouders (4 MB)
Voor kaarthouders
  • Instructie Mijn NS Zakelijk (1 MB)
  • Instructie Traject Vrij met Gesplitst betalen-abonnement wijzigen (5 MB)
  • Instructie Traject Vrij met Gesplitst Betalen-abonnement bestellen (2 MB)
Hoe kan ik mijn adresgegevens wijzigen?
Je kan je adresgegevens inzien in Mijn NS Zakelijk onder ‘Mijn gegevens’. Wijzigen kan je niet zelf in verband met privacy redenen. Wil je je adresgegevens aanpassen, neem dan contact op met Klantenservice Zakelijk via 030 300 11 11 of door een vraag te stellen via dit formulier.
Kan ik de adresgegevens van mijn medewerker wijzigen?
Nee, dit kan niet vanwege privacy redenen. Je kan hiervoor contact opnemen met Klantenservice Zakelijk via 030 300 11 11 of door een vraag te stellen via dit formulier.
Hoe kan ik veel kaarthouders tegelijk uploaden of wijzigen?
Ben jij de NS-contactpersoon binnen jouw organisatie? En wil je snel een groot aantal kaarthouders onder één afdeling toevoegen of wijzigen? Wij leggen je uit hoe je dit met een Excel-template snel en gemakkelijk doet.
Bekijk de instructies (pdf)
Hoe kan ik een bestelling van een kaarthouder of contactpersoon goedkeuren of afwijzen?
Bestellingen accorderen of afwijzen is een optie in Mijn NS Zakelijk. Je gebruikt deze optie als jouw medewerkers zelf hun NS-Business Card (met eventueel aanvullend abonnement) mogen bestellen, maar wel een akkoord van de contactpersoon nodig hebben.
Lees de handleiding (pdf)
Hoe koppel ik medewerkers aan een afdelingskaart?
Wil jij bepaalde medewerkers (tijdelijk) toegang geven tot de gegevens van een of meer afdelingskaart(en)? Koppel ze dan aan elkaar in Mijn NS Zakelijk. Kaarthouders kunnen dan bijvoorbeeld zelf een taxi boeken en (factuur)kenmerken toekennen aan hun reizen.
Download de instructie (pdf)
Hoe bestel of wijzig ik mijn Traject Vrij met Gesplitst betalen-abonnement?
Met één kaart zowel zakelijk als privé reizen? Dan is het Traject Vrij met Gesplitst betalen-abonnement interessant voor jou. Je werkgever vergoedt dan de kosten voor onbeperkt reizen op een afgesproken traject, zoals jouw woon-werkrit. Voor al je reizen buiten dit traject ontvang je van ons rechtstreeks een persoonlijke factuur.
  • Instructie om het Traject Vrij met Gesplitst betalen-abonnement af te sluiten
  • Instructie om je bestaande abonnement te wijzigen naar Traject Vrij met Gesplitst betalen (pdf)
Hoe zeg ik meerdere NS-Business Cards tegelijk op?
Als NS-contactpersoon kun je in één keer meerdere kaarten tegelijk opzeggen. Wel zo makkelijk en snel!
Bekijk de instructie
Hoe kan ik gepersonaliseerd reisadvies aanpassen?
Als NS willen we het breedste mobiliteitsplatform worden. Dit doen we onder andere door een gepersonaliseerd reisadvies te bieden. Op basis van je ingestelde cookievoorkeuren kan NS dit gepersonaliseerde reisadvies bieden.
Wanneer je geen gepersonaliseerd reisadvies wilt ontvangen, kun je je cookievoorkeuren aanpassen. Als je al gepersonaliseerde meldingen ontvangt, kun je het beste je cookies verwijderen. Vervolgens kun je je cookievoorkeuren opnieuw instellen.
Waar vind ik rapportages over de CO2-uitstoot van mijn bedrijf?
In het linker menu van Mijn NS Zakelijk vind je het 'Dashboard Mobiliteit'. Dit geeft je o.a.:
  • Inzicht in je CO2-verbruik en besparing
  • Overzicht van de ontwikkeling in je totale mobiliteitskosten
  • Inzicht in gebruik per vervoersmiddel
 
Liever contact?
Niet gevonden wat je zocht? We helpen je graag. Bel ons, vul ons contactformulier in of stuur een berichtje via X.
Bel ons
Je kunt ons 24/7 bereiken.
+31 (0)30 300 11 11
Vul ons contactformulier in
Ontvang binnen 5 werkdagen antwoord.
Stel je vraag
Stuur een X-bericht
Je krijgt binnen 15 minuten een reactie.
X (voorheen Twitter)