Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Service en Contact
Mijn NS Zakelijk
Op deze pagina vind je de meestgestelde vragen over Mijn NS Zakelijk. In deze online omgeving kun je zelf o.a.:
  • NS-Business Cards bestellen en beheren
  • Abonnementen afsluiten en wijzigen
  • Je facturen inzien en downloaden.
Filter op
KaarthouderContactpersoon
Wat betekenen deze filters?
Inloggen
Hoe krijg ik toegang tot Mijn NS Zakelijk?
Op het moment dat je organisatie een overeenkomst aangaat met NS Zakelijk, of dat je online voor de eerste keer een NS-Business Card bestelt, ontvang je automatisch een e-mail met de uitnodiging een account aan te maken.
Contactpersoon, kaarthouder of allebei?
Goed om te weten: er zijn twee soorten accounts voor het beheren van de NS-Business Card:
  • Accounts voor contactpersonen van een organisatie
  • Accounts voor personen die met de NS-Business Card reizen (kaarthouders)
Er is onderscheid gemaakt in accounts omdat een contactpersoon andere administratieve handelingen, op organisatieniveau, moet kunnen uitvoeren dan een kaarthouder. Afhankelijk van je rol ontvang je per e-mail de inloggevens voor respectievelijk een contactpersoon-account, of een kaarthouder-account.
Let op: ben je zzp'er? Dan krijg je toegang tot beide accounts omdat je zowel contactpersoon voor je organisatie bent, als degene die zelf met de NS-Business Card reist. Wij raden je aan om alleen het contactpersoon-account te gebruiken. Daarmee heb je toegang tot de meest uitgebreide mogelijkheden en hoef je dus maar één account te activeren.
Account Mijn NS Zakelijk bij gebruik van een afdelingskaart
Als je reist met een afdelingskaart maakt de contactpersoon voor NS binnen jouw organisatie een account voor je aan. Je ontvangt een link waarmee je een eigen Mijn NS Zakelijk-account kunt activeren. Heb je al een actief Mijn NS Zakelijk-account, dan vind je zowel de afdelingskaart als je persoonlijke NS-Business Card terug in je account.
Het lukt mij niet om in te loggen/ik ben mijn inloggegevens kwijt
Heb je een persoonlijke NS-Business Card, maar kun je niet inloggen op Mijn NS Zakelijk? Het kan zijn dat je jouw account nog niet hebt geactiveerd. Doe dit dus eerst om daarna in te kunnen loggen.
Ben je contactpersoon voor jouw organisatie en heb je nog geen account?
Neem dan contact op met klantenservice NS Zakelijk via 030-3001111.
Heb je wel al een account, maar ben je jouw inloggegevens kwijt?
Dan kun je:
  • als kaarthouder een nieuw wachtwoord aanvragen.
  • als contactpersoon inloggegegevens opvragen.
Wat is het verschil tussen een contactpersoon en een kaarthouder?
Er zijn twee soorten accounts voor het beheren van de NS-Business Card:
  • Account voor contactpersonen van een organisatie
  • Account voor personen die met de NS-Business Card reizen (kaarthouders)
Er is onderscheid gemaakt in accounts omdat een contactpersoon andere administratieve handelingen, op organisatieniveau, moet kunnen uitvoeren dan een kaarthouder.
Wanneer ben je contactpersoon?
Je maakt gebruik van een contactpersoon-account wanneer je binnen jouw organisatie verantwoordelijk bent voor het beheer en de administratie rondom het gebruik van NS-Business Cards door je medewerkers/collega's. Dit wordt ook in de overeenkomst met NS Zakelijk vastgelegd.
Afhankelijk van je rol ontvang je per e-mail de inloggegevens voor respectievelijk een contactpersoon-account, of een kaarthouder-account.
Contactpersonen loggen op Mijn NS Zakelijk in met hun gebruikersnaam en wachtwoord. Kaarthouders loggen in met hun e-mailadres en wachtwoord.
Wijzigen
Wat kan ik allemaal in Mijn NS Zakelijk?
Als contactpersoon kun je in Mijn NS Zakelijk:
  • Mijn NS Zakelijk-accounts voor je medewerkers aanmaken.
  • Medewerkers toevoegen en verwijderen, of adreswijzigingen doorvoeren. NS-Business Cards bestellen en accorderen (optioneel).
  • Aanvullende abonnementen wijzigen of NS-Business Cards beeindigen. 
  • Facturen, specificaties en transactiegegevens bekijken en downloaden.
  • Het 'Dashboard mobiliteit' gebruiken, waar je (management)rapportages kunt inzien en downloaden, bijvoorbeeld op het gebied van kosten en CO2-besparing.
  • Een duplicaat van een NS-Business Card aanvragen bij verlies, diefstal of een defecte kaart.
  • Reizen inzien en kenmerken (zoals 'zakelijk' of 'privé') toevoegen aan reizen en transacties.
  • Bedrijfsgegevens en overeenkomsten bekijken.
Handleidingen/instructies voor het gebruik van Mijn NS Zakelijk
We hebben voor de meest voorkomende handelingen in Mijn NS Zakelijk instructies beschikbaar, voor zowel contactpersonen als kaarthouders.
  • Instructie Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen (2 MB)
  • Instructie accorderen van bestellingen (2 MB)
  • Instructie afdelingskaart koppelen (3 MB)
  • Instructie bestellen van een of meerdere NS-Business Cards (3 MB)
  • Instructie opzeggen meerdere kaarten tegelijk (2 MB)
  • Instructie uploaden en wijzigen van meerdere kaarthouders (4 MB)
Hoe koppel ik medewerkers aan een afdelingskaart?
Het koppelen van kaarthouders is een optie als u de kaarthouders Wil jij bepaalde medewerkers (tijdelijk) toegang geven tot de gegevens van een of meer afdelingskaart(en)? Koppel ze dan aan elkaar in Mijn NS Zakelijk. Kaart houders kunnen dan bijvoorbeeld zelf een taxi boeken en (factuur)kenmerken toekennen aan hun reizen.
Download de instructie (pdf)
Hoe kan ik een bestelling van een kaarthouder of contactpersoon goedkeuren of afwijzen?
Bestellingen accorderen of afwijzen is een optie in Mijn NS Zakelijk. Je gebruikt deze optie als jouw medewerkers zelf hun NS-Business Card (met eventueel aanvullend abonnement) mogen bestellen, maar wel een akkoord van de contactpersoon nodig hebben.
Lees de handleiding (pdf)
Hoe kan ik veel kaarthouders tegelijk uploaden of wijzigen?
Ben jij de NS-contactpersoon binnen jouw organisatie? En wil je snel een groot aantal kaarthouders onder één afdeling toevoegen of wijzigen? Wij leggen je uit hoe je dit met een Excel-template snel en gemakkelijk doet.
Bekijk de instructies (pdf)
Hoe bestel of wijzig ik mijn Traject Vrij met Gesplitst betalen-abonnement?
Met één kaart zowel zakelijk als privé reizen? Dan is het Traject Vrij met Gesplitst betalen-abonnement interessant voor jou. Je werkgever vergoedt dan de kosten voor onbeperkt reizen op een afgesproken traject, zoals jouw woon-werkrit. Voor al je reizen buiten dit traject ontvang je van ons rechtstreeks een persoonlijke factuur.
  • Instructie om het Traject Vrij met Gesplitst betalen-abonnement af te sluiten
  • Instructie om je bestaande abonnement te wijzigen naar Traject Vrij met Gesplitst betalen (pdf)
Hoe zeg ik meerdere NS-Business Cards tegelijk op?
Als NS-contactpersoon kun je in één keer meerdere kaarten tegelijk opzeggen. Wel zo makkelijk en snel!
Bekijk de instructie
Of neem contact op
Niet gevonden wat je zocht? Bel, mail of tweet ons.
Bel ons
Je kunt ons dag en nacht bereiken.
Bel 030 300 11 11
Stuur een e-mail
Ontvang binnen 5 werkdagen antwoord.
Stel je vraag
Stuur een tweet
Je krijgt binnen 15 minuten een reactie.
Twitter