Wat betekenen deze filters?
Manier van factureren Met de NS-Business Card ontvang je alle gemaakte reizen op één maandelijkse btw-factuur. Met NS Flex ontvang je geen factuur maar heb je de mogelijkheid om een apart declaratie-overzicht zonder BTW-percentages te maken in je Mijn NS-account.
Gebruik van deelvervoer Je kan met beide kaarten eenvoudig gebruikmaken van de trein, bus, tram, metro, OV-fiets en Stallen op rekening. Met de NS-Business Card kan je ook kiezen voor de internationale trein, deelauto’s en deelscooters. Ook kan je voordelig parkeren op P+R terreinen. Alle kosten verschijnen dan achteraf op één factuur.
Kosten kaart of abonnement De NS-Business Card en de meeste NS Flex-abonnementen vraag je gratis aan. Alleen voor Flex Basis en Flex Weekend Voordeel betaal je eenmalig € 10 administratiekosten.
Minder administratie omdat je geen losse reisdeclaraties meer hebt. Extra flexibel reizen van deur tot deur met één kaart. De ene dag komt de trein en OV-fiets het beste uit, de andere dag de deelauto, metro of bus. Reiskosten betaal je maandelijks achteraf. Je ontvangt een BTW-factuur die voldoet aan de eisen van de Belastingdienst. Tussentijds saldo opladen hoeft niet. De NS-Business Card is gratis. Je betaalt alleen voor de reizen die je maakt. Niet reizen is dus niet betalen.
Lees meer over de NS-Business Card Bekijk onze abonnementen
Ga naar www.ns.nl/pasfoto-kaartvernieuwing of naarMijn NS Zakelijk en daarna 'Mijn bestellingen'.Log in met je NS-Business Cardnummer en persoonlijke referentienummer. Beide nummers staan in de e-mail die je van ons ontvangt 8 weken voordat je NS-Business Card verloopt. Voeg een foto van jezelf toe. Houd hierbij rekening met: De foto moet lijken en niet zo lang geleden gemaakt zijn. Je volledige gezicht en beide ogen zijn duidelijk zichtbaar, ook met hoofdbedekking. Je kunt een pasfoto gebruiken of een uitsnede van je gezicht van een grotere foto. Je gezicht moet in dat geval recht van voren zijn en niet te klein op de foto staan. De foto mag zowel in kleur als zwart-wit. Zolang deze maar scherp is, niet te licht of te donker en voldoende contrast heeft.
Ga naar Mijn NS Zakelijk voor kaarthouders Kies voor 'Persoonlijke gegevens' Controleer je adresgegevens Staat er een onjuist bezorgadres, pas dit dan aan Is de kaart naar je organisatie gestuurd? Vraag dan de contactpersoon van NS binnen jouw organisatie
Ga naar Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen Kies voor 'Kaarten en kaarthouders beheren' Zoek je kaart op en bekijk de status
Log in op Mijn NS Zakelijk voor kaarthouders met je zakelijke e-mailadres.Ga naar 'Mijn NS-Business Card'. Onder 'Direct regelen' zie je een knop 'NS-Business Card gestolen, verloren of beschadigd? Duplicaat aanvragen'. Door hierop te klikken, wordt je kaart automatisch geblokkeerd. Doorloop de stappen. Je ontvangt een bevestigingsmail met het referentienummer.
Log in op Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen .Ga naar ‘Kaarten en kaarthouders beheren’ en zoek de betreffende kaarthouder op. Klik op het kaartnummer om de kaart te blokkeren en vervangen. Onder 'Direct regelen' zie je de knop 'NS-Business Card gestolen, verloren of beschadigd? Duplicaat aanvragen'. Door hierop te klikken, wordt de kaart automatisch geblokkeerd. Doorloop de stappen om een nieuwe (duplicaat) kaart aan te vragen, totdat je de bevestiging met het referentienummer van je bestelling ziet. Je medewerker ontvangt de vervangende kaart binnen 10 werkdagen op het aangegeven adres.
Zorg dat je bij een incheckpaaltje- of poortje van de juiste vervoerder (inchecken bij NS voor je reis met NS, inchecken bij Arriva voor je reis met Arriva, etc.) incheckt. Check je bij een poortje in? Doe dit altijd aan de incheck-kant van het poortje.