Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Service en Contact
Vaak gezocht
Hier vind je snel antwoord op vragen die op dit moment het meest gesteld worden.
Filter op
KaarthouderContactpersoon
Wat betekenen deze filters?
Abonnement ophalen, wijzigen of beëindigen
Waar kan ik mijn nieuwe abonnement ophalen?
Om je nieuwe abonnement te gebruiken moet je deze eerst activeren. Dit kan bij een NS-kaartautomaat op het station. Houd je NS-Business Card voor de lezer en kies 'Ophalen bestelling'. Je NS-Business Card met abonnement is nu actief.
Uit welke zakelijke abonnementen kan ik kiezen?
De NS-Business Card is gratis, je betaalt alleen voor de reizen die je maakt. Alle deur-tot-deurdiensten zijn inbegrepen: van trein, bus en tram tot OV-fiets, deelauto en deelscooter.
Goed om te weten is dat het toevoegen van een abonnement aan je NS-Business Card vaak voordeliger is. Bijvoorbeeld wanneer je regelmatig buiten de spits reist of op een bepaald traject. Hieronder vind je de mogelijkheden.
Dal Voordeel
Interessant wanneer je minimaal één keer per maand in daluren* reist en verschillende bestemmingen hebt. Je ontvangt dan 40% korting op je reizen. 
*Op werkdagen voor 6.30 uur, van 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur. In het weekend tussen vrijdag 18.30 uur en maandag 4.00 uur. Op feestdagen de hele dag. 
Traject Vrij
Reis je op een vast traject? Met dit abonnement reis je hier onbeperkt op. En krijg je 40% korting op andere trajecten in de daluren.
Trein Vrij
Voor de treinkilometervreters onder ons. Hiermee reis je onbeperkt met de trein.
OV Vrij
Maandelijks onbeperkt reizen met de trein, bus, metro en tram doe je met dit abonnement.
NS-Business Collectief 
Al mogelijk vanaf 30 medewerkers. Hiermee reizen zij het hele jaar onbeperkt met de trein óf het gehele ov. Het tarief verandert automatisch mee met het reisgedrag. 
Traject op Maat 
Hét abonnement voor hybride werken. Geschikt als je twee tot drie keer per week op een vast traject reist. 
Meer informatie per abonnement lees je hier.
Zit ik aan een abonnement vast en kan ik tussendoor van abonnement wijzigen?
Nee, je zit nergens aan vast. Wanneer je een NS-Business Card met abonnement hebt, kun je deze na de eerste maand per dag beëindigen. Ook kun je gemakkelijk switchen tussen de verschillende abonnementen.
Wijzigen naar een uitgebreider abonnement kan altijd. Beëindigen of aanpassen naar een voordeliger abonnement kan na de eerste maand. Wanneer je een Traject Vrij abonnement hebt, kun je je traject op elk moment wijzigen. Oók binnen de eerste maand. Alles gemakkelijk via je je Mijn NS Zakelijk-account.
Hoe kan ik mijn abonnement op de NS-Business Card wijzigen?
Dat doe je in drie stappen in Mijn NS Zakelijk:
  1. Log in als kaarthouder
  2. Klik in het linker menu op 'Mijn NS-Business Card'
  3. Klik op 'Abonnement wijzigen' in het blok 'Direct regelen'
Wijzigen naar een uitgebreider abonnement kan altijd. Aanpassen naar een voordeliger abonnement kan na de eerste maand. Handig als je reisgedrag verandert. Goed om te weten: ontvang je een NS-Business Card via je werkgever? En heb je zelf niet de rechten om je abonnement aan te passen? Vraag dan of de contactpersoon voor de NS-Business Cards binnen je organisatie het abonnement verandert in Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen.
Hoe kan ik een abonnement op de NS-Business Card beëindigen?
Je kunt een zakelijk abonnement op de NS-Business Card na de eerste maand elke dag beëindigen. Dit doe je in Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen onder 'Kaarten en kaarthouders beheren' en door vervolgens op het kaartnummer te klikken.
Ben je een medewerker en is de afspraak binnen je organisatie dat jij als kaarthouder ook je abonnement kan beëindigen? Dan doe je dat in Mijn NS Zakelijk voor kaarthouders onder 'Mijn NS-Business Card'.
Facturen inzien
Hoe kan ik mijn facturen inzien en downloaden?
Maandelijks krijgt je jouw factuur (in PDF-formaat) rond de 14e van de maand via e-mail toegestuurd.
De bijlagen bij de factuur zijn op dat moment ook voor jou, als contactpersoon van je organisatie, beschikbaar in Mijn NS Zakelijk onder 'Facturenoverzicht'. In die bijlagen, een factuurspecificatie (PDF-formaat) en transactieoverzicht (CSV-formaat), vind je gespecificeerde informatie over de gemaakte reizen en transacties en de kosten die hieraan verbonden zijn.
NS-Business Card gestolen, kwijt of beschadigd
Mijn NS-Business Card is gestolen, kwijt of beschadigd. Wat nu?
In Mijn NS Zakelijk kan jij als kaarthouder de kaart blokkeren en een vervangende kaart ('duplicaat') aanvragen.
  1. Log in op Mijn NS Zakelijk voor kaarthouders met je zakelijke e-mailadres.
  2. Ga naar 'Mijn NS-Business Card'.
  3. Onder 'Direct regelen' zie je een knop 'NS-Business Card gestolen, verloren of beschadigd? Duplicaat aanvragen'. Door hierop te klikken, wordt je kaart automatisch geblokkeerd.
  4. Doorloop de stappen om een nieuwe (duplicaat) kaart aan te vragen, totdat je de bevestiging met het referentienummer van je bestelling ziet.
  5. Je ontvangt je nieuwe NS-Business Card binnen 10 dagen op het adres dat jij hebt ingevoerd.
De NS-Business Card van één van onze medewerkers is gestolen, kwijt of beschadigd. Wat nu?
In Mijn NS Zakelijk kan jij als contactpersoon de kaart blokkeren en een vervangende kaart ('duplicaat') voor je collega aanvragen.
  1. Log in op Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen met je zakelijke e-mailadres.
  2. Ga naar ‘Kaarten en kaarthouders beheren’ en zoek de betreffende kaarthouder op.
  3. Klik op het kaartnummer om de kaart te blokkeren en vervangen.
  4. Onder 'Direct regelen' zie je de knop 'NS-Business Card gestolen, verloren of beschadigd? Duplicaat aanvragen'. Door hierop te klikken, wordt de kaart automatisch geblokkeerd.
  5. Doorloop de stappen om een nieuwe (duplicaat) kaart aan te vragen, totdat je de bevestiging met het referentienummer van je bestelling ziet.
  6. Je ontvangt de vervangende kaart binnen 10 werkdagen op het aangegeven adres.