Skip to main content

Mainnavigation

What do you want to know or do?
Quickly do it yourself
I can’t login in Mijn NS Zakelijk/ I’ve lost my login details
If you have a personal NS-Business Card but can’t log in to Mijn NS Zakelijk, you may not have activated your account yet. Activate your account first before logging in. If you’re your organisation’s contact person and do not have an account yet, contact NS Zakelijk customer service by calling +31 (0)30 300 11 11. If you already have an account but lost your login details, you can:
  • request a password if you’re a cardholder
  • request login details if you’re a contact person
Wat is in Mijn NS Zakelijk het verschil tussen een contactpersoon en kaarthouder?
Er zijn twee soorten accounts voor het beheren van de NS-Business Card:
  • Accounts voor contactpersonen van een organisatie
  • Accounts voor personen die met de NS-Business Card reizen (kaarthouders)
Er is onderscheid gemaakt in accounts omdat een contactpersoon andere administratieve handelingen, op organisatieniveau, moet kunnen uitvoeren dan een kaarthouder.
Je maakt gebruik van een contactpersoon-account wanneer je binnen jouw organisatie verantwoordelijk bent voor het beheer en de administratie rondom het gebruik van NS-Business Cards. Dit wordt ook in de overeenkomst met NS Zakelijk vastgelegd.
Afhankelijk van je rol ontvang je per e-mail de inloggegevens voor respectievelijk een contactpersoon-account, of een kaarthouder-account.
Contactpersonen loggen op Mijn NS Zakelijk in met hun gebruikersnaam en wachtwoord. Kaarthouders loggen in met hun e-mailadres en wachtwoord. 
Let op: ben je zzp'er? Dan krijg je toegang tot beide accounts omdat je zowel contactpersoon voor jouw organisatie bent, als degene die zelf met de NS-Business Card reist. Wij raden je aan om alleen het contactpersoon-account te gebruiken. Daarmee heb je toegang tot de meest uitgebreide mogelijkheden en hoef je dus maar één account te activeren.
Changing classes temporarily
You can easily change classes in the NS app, Mijn NS Zakelijk or the NS ticket machine. For 1 trip, all day long, for a fixed period time, or permanently.
Changing classes via the NS app
You can arrange a class change before or after you have checked in. This can be done up to 15 minutes after checking in.
You can arrange a class change in a few steps:
  1. Go to the NS app.
  2. Choose 'More' at the bottom right of your screen and then 'My NS'. Is your NS-Business Card not yet linked to the app? Read how to link your card.
  3. As you scroll down, you will automatically see the class in which you travel. You can change this to 1st class.
You can also deactivate the class change via the NS app. Or several times a day and turn it back on again.
Tip: do you often want to change class? On the home screen of the NS app, choose 'Add Widget' and then 'Class change'. This way you can arrange your class change directly and extra quickly.
Good to know about arranging a class change via the NS app:
  • The class change is only valid on NS trains.
  • Please note that you will not see your class change on check-in posts, gates or ticket machines. The change does show up on the conductor's monitoring equipment.
  • Don't have the NS app yet? See how to download the app.
Changing classes via Mijn NS Zakelijk
You can choose between three options: an open-ended class change, a class change for today only, or a class change for a specific date/time. Requests can be made 24 hours a day, but always arrange the change before you check in.
A class change can be arranged in a few steps:
  1. Go to Mijn NS Zakelijk. Don't have an account yet or have you lost your login details? Find out how to activate your account or request login details.
  2. Under 'Directly arrange' choose 'Request a class change'.
Good to know about arranging a class change via Mijn NS Zakelijk:
  • The change is only valid on NS trains.
  • You cannot cancel the change on an NS ticket machine.
  • Please note that you will not see your class change on check-in posts, gates or ticket machines. The change does show up on the conductor's monitoring equipment.
Changing classes on the ticket machine
Follow the instructions on the ticket machine. Any class changes made on the ticket machine will automatically remain valid until 4:00 the following morning. You can also reverse class changes on the machine.
My NS-Business Card is stolen, lost or damaged. What should I do?
It is unfortunate that your NS-Business Card has been stolen, lost or damaged. If you are self-employed, you can block the card in Mijn NS Zakelijk and apply for a replacement card ('duplicate'). If you have an NS-Business Card as an employee of an organization, please check within your organization who is allowed to apply for a replacement card: yourself or the NS contact person.
Apply for a replacement card ('duplicate') as follows:
  1. Log in to Mijn NS Zakelijk for cardholders with your business e-mail address.
  2. Go to 'My NS-Business Card'.
  3. Under 'Arrange directly' you will see a button 'NS Business Card stolen, lost or damaged? Request a duplicate'. Clicking this will automatically block your card.
  4. Follow the steps to request a new (duplicate) card until you see the confirmation with the reference number of the order.
You will receive your new NS-Business Card within 10 days at the address you have provided.
Compensation for temporary travel
It is important that you can continue to travel, even if you are waiting for a replacement card. If you had an NS-Business Card with a subscription, we will compensate the trips you make from the moment you applied for a new card until the moment you receive this card. You can submit the costs for e.g. single tickets or travel with your OV-chipkaart using this form. Under 'Reden van declaratie' select 'Verloren of gestolen abonnement'.
Hoe kan ik een abonnement toevoegen aan een NS-Business Card?
Heb je nog geen NS-Business Card, dan voeg je een abonnement toe tijdens het bestellen van je kaart.
Reizen jij en/of je medewerkers al met de kaart, dan kan je een abonnement toevoegen als contactpersoon, of - als dit voor je organisatie is ingeregeld - als kaarthouder.
Abonnement toevoegen als contactpersoon
Je kan als contactpersoon een abonnement toevoegen aan een NS-Business Card in Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen. Dit doe je onder het kopje 'Kaarten en kaarthouders beheren'. Klik op het kaartnummer van je medewerker, kies voor 'Abonnement wijzigen' en daarna voor het gewenste abonnement.
Wil je een Traject op Maat abonnement? Neem dan contact op met je NS-accountmanager. Of, als je zzp'er bent met Klantenservice NS Zakelijk. Het Traject op Maat abonnement voegen we dan toe aan je overeenkomst met NS. Daarna is het beschikbaar in Mijn NS Zakelijk en kan je als contactpersoon het abonnement toevoegen aan één of meerdere NS-Business Cards. Dit doe je onder het kopje 'Kaarten en kaarthouders beheren'.
Abonnement toevoegen als kaarthouder
Heeft je organisatie in de overeenkomst met NS vastgelegd dat medewerkers zelf abonnementen kunnen bestellen en wijzigen, dan kan je dit doen in Mijn NS Zakelijk voor kaarthouders onder 'Mijn NS-Business Card'.
Hoe kan ik een abonnement op de NS-Business Card beëindigen?
Je kunt een zakelijk abonnement op de NS-Business Card na de eerste maand elke dag beëindigen. Dit doe je in Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen onder 'Kaarten en kaarthouders beheren' en door vervolgens op het kaartnummer te klikken.
Ben je een medewerker en is de afspraak binnen je organisatie dat jij als kaarthouder ook je abonnement kan beëindigen? Dan doe je dat in Mijn NS Zakelijk voor kaarthouders onder 'Mijn NS-Business Card'.
Passing on a change of address
Submit your change of address to the Chamber of Commerce. As soon as the change has been processed, please contact the NS Zakelijk Customer Service department. We will then verify and process the change of address.
Help by topic
NS-Business Card
  • About NS-Business Card
  • Order
  • Expired, lost, damaged, stolen
View all 5 topics
Subscriptions
  • Co-travel discount
  • About business subscriptions
  • Dal Voordeel
View all 7 topics
Traveling
  • Changing classes
  • Checking in and out
  • Refund in case of delay
View all 8 topics
NS Go
  • About NS Go
  • Tax regulations
  • Privacy & security
View all 3 topics
Mijn NS Zakelijk
  • Logging in to your account
  • Managing your account
Financial questions
  • Travel
  • Payment
  • Invoices
View all 4 topics
Your contract with NS
  • Entering into a contract
  • Cancelling your contract
Loading...
NS Business Card - NS
Do it yourself
Do you have a contract with NS Zakelijk? Then you have a Mijn NS Business account. In this account you can, among other things:
  • Order and manage NS-Business Cards.
  • Activate and change subscriptions.
  • View and download your invoices.
Login Mijn NS Zakelijk
Contact us
Didn't find your answer? Call us, or use our e-mail form or X to send your question.
Call us
You can contact us 24/7.
+31 (0)30 300 11 11
Fill in our contact form
We'll send a reply within 5 working days.
Ask your question
Use X
We'll send a reply within 15 minutes.
X (formerly Twitter)