Hoofdnavigatie

Naar content

Wat is Mijn NS

Via Mijn NS kunt u eenvoudig uw persoonsgegevens wijzigen, reisgegevens inzien, adreswijziging doorvoeren, zich abonneren op de NS-nieuwsbrief of uw abonnement wijzigen.


Voordelen van Mijn NS

  • Beheer uw gegevens
    Via ‘Mijn gegevens’ kunt u persoonlijke gegevens wijzigen en u in- of uitschrijven voor de NS-nieuwsbrief.

  • Status van uw producten
    Via 'Mijn producten' bekijkt u de gegevens van uw NS-producten, zoals de geldigheidsduur van uw abonnement of de status van uw Keuzedagen.      
  • Status van uw bestelling
    Alle statussen van uw NS-bestellingen vindt u onder ‘Mijn bestellingen’ in een handig overzicht.

  • Reishistorie inzien
    Alle gemaakte reizen en bijbehorende kosten worden onder ‘Mijn reishistorie’ weergegeven. Voeg notities toe of maak een uitdraai voor uw declaratie.

  • Facturen inzien
    Heeft u een abonnement? Dan kunt u via ‘Mijn facturen’ uw maandelijkse facturen inzien. Bij een Traject Vrij abonnement kunt u ook de facturen van uw gemaakte reizen buiten uw traject en de eventuele maandelijkse betaling van uw vaste traject inzien.

  • Geld terug bij vertraging
    Checkt u in en uit met uw OV-chipkaart bij NS? Dan kunt bij een vertraging van 30 minuten of langer via ‘Mijn reishistorie’ in Mijn NS een claim indienen voor Geld terug bij vertraging. Dit kan vanaf 48 uur na uw treinreis.

  • Geld terug bij vergeten uit te checken
    Reist u met de OV-chipkaart en bent u vergeten uit te checken? Dan kunt u maximaal 3 x per kalenderjaar geld terug vragen. Of dit in uw situatie ook geldt, leest u bij Geld terug bij vergeten uit te checken.

Abonnement online wijzigen via Mijn NS

Met een Mijn NS-account kunt u uw abonnement veilig en gemakkelijk zelf beheren en wijzigen.
Zo kunt u:

OV-chipkaart toevoegen aan uw Mijn NS-account

Voor het wijzigen van uw persoonsgegevens en het inzien van uw reistransacties moet u uw OV-chipkaart toevoegen aan uw Mijn NS-account.