Hoofdnavigatie

Naar content

Beschadigd

Het kan voorkomen dat u niet kunt in- of uitchecken met uw OV-chipkaart omdat deze is beschadigd. U moet in dat geval een nieuwe OV-chipkaart aanvragen. Terwijl u wacht kunt u reizen met Tijdelijk Reisrecht. Wij vertellen u graag hoe u dit Tijdelijk Reisrecht regelt.

Het kan ook gebeuren dat uw OV-fiets is beschadigd of dat u een probleem heeft met een andere deur-tot-deurdienst. Lees hieronder wat u in deze situatie kunt doen. 

Het antwoord op uw vraag...

Beschadigde OV-chipkaart

Is uw OV-chipkaart beschadigd waardoor deze niet meer werkt? Vraag dan een vervangende kaart aan als u in het bezit bent van een NS-abonnement, of koop een nieuwe kaart. Bij een NS-Business Card informeert u de contactpersoon voor NS binnen uw bedrijf. U kunt in de tussentijd gebruik maken van Tijdelijk Reisrecht.

NS-Business Card verloren of gestolen

Blokkeer snel uw NS-Business Card bij verlies of diefstal. Reizen die u maakt totdat u een nieuwe kaart heeft, kunt u declareren.

Tijdelijk Reisrecht en declaratie

Wacht u op een persoonlijke OV-chipkaart met abonnement? Dan kunt met Tijdelijk Reisrecht 3 weken lang toch reizen. De kosten van de tussentijdse reizen kunt u, afhankelijk van uw abonnement terugvragen.

Beschadigd product deur-tot-deurdienst

Als er onverhoopt iets niet goed werkt of als er schade is aan de (OV-)fiets of fietskluis, meld dit dan aan de stallinghouder én stuur een e-mail naar info@ov-fiets.nl.

Gevonden en verloren voorwerpen

Bent u iets verloren in de trein of op het station? Vul dan het opsporingsformulier in via onderstaande button. Mocht dit niet lukken of heeft u andere vragen dan kunt u telefonisch contact opnemen met klantenservice via 030-751 51 55. Wij zijn dag en nacht bereikbaar.

Vraag een nieuwe OV-chipkaart aan in Mijn NS