Hoofdnavigatie

Naar content

Vergeten

Het kan helaas voorkomen dat u iets vergeet. Bijvoorbeeld uw OV-chipkaart, NS-Business Card, bagage of identiteitsbewijs. Of u vergeet in te checken met uw OV-chipkaart of NS-Business Card of een toeslag te kopen. Wij helpen u graag in deze situaties.

Het antwoord op uw vraag...

In- en uitchecken vergeten en geld terugvragen

Bent u vergeten in- of uit te checken? Dan kunt dit binnen 6 uur na uw reis alsnog doen bij een paaltje of poortje van NS. Lukt het niet binnen deze termijn, dan kunt u vanaf 24 uur na uw reis een aanvraag indienen om geld terug te krijgen. Dit kan via uw Mijn NS account. Ook zonder account kunt u een aanvraag indienen. Dien uw aanvraag in binnen 6 maanden.

OV-chipkaart vergeten

Bent u uw OV-chipkaart vergeten mee te nemen tijdens uw reis? Als u een abonnement heeft, kunt u geld terugvragen.

Toeslag vergeten

Voor bepaalde treinen of voor een eenmalige klassewissel moet u een toeslag betalen. Wat kunt u doen als u deze bent vergeten?

U bent vergeten uit te checken. Heeft u recht op geld terug

Gevonden en verloren voorwerpen

Bent u iets verloren in de trein of op het station? We helpen u graag om uw eigendom terug te vinden. Lees hieronder wat we doen met gevonden voorwerpen en hoe u het best kunt handelen.

Identiteitsbewijs vergeten

Reist u met een e-ticket? Dan is het belangrijk dat u deze in combinatie met een geldig identiteitsbewijs kunt tonen.

NS-Business Card vergeten

Als u op tijd merkt dat u uw NS-Business Card bent vergeten, kunt u met een andere OV-chipkaart reizen of een eenmalige chipkaart kopen. Zo voorkomt u een boete. Zit u al in de trein? Zonder NS-Business Card, bent u voor een conducteur niet herkenbaar als zakelijke reiziger en krijgt u een boete als u geen geldig vervoerbewijs kunt laten zien.

Geld terug bij vergeten abonnement

Bent u uw abonnement vergeten mee te nemen tijdens uw reis? Afhankelijk van het abonnement zijn er mogelijkheden om geld terug te vragen als u uw abonnement bent vergeten.