Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Vergeten

Het kan helaas voorkomen dat je iets vergeet. Bijvoorbeeld jouw OV-chipkaart, NS-Business Card, bagage of identiteitsbewijs. Misschien ben je wel vergeten in te checken met jouw OV-chipkaart of NS-Business Card? Of ben je vergeten een toeslag te kopen? Wij helpen je graag in deze situaties.

Het antwoord op uw vraag...

In- of uitchecken vergeten

Soms vergeet je wel eens in of uit te checken. Geen zorgen, wij leggen je hier uit wat je dan het beste kan doen. In sommige situaties kan je recht hebben op een vergoeding. Met onze vragenlijst ontdek je in een paar klikken of en hoe je geld terug kan vragen.

Geld terug bij vergeten OV-chipkaart

Reis je met een NS-abonnement, maar ben je je OV-chipkaart vergeten? Of heb je met je betaalpas gereisd in plaats van je OV-chipkaart? Geen nood. Zorg eerst dat je een geldig vervoerbewijs hebt voor je treinreis. Je kunt de gemaakte kosten van je reis met NS na afloop terugvragen.

Toeslag vergeten

Voor bepaalde treinen of voor een eenmalige klassewissel moet je een toeslag betalen. Wat kun je doen als je deze bent vergeten?

Gevonden en verloren voorwerpen

Iets verloren of vergeten in de trein of op het station? Dat is heel vervelend. Meld het ons direct online en we gaan ons best doen je voorwerp te vinden.

Identiteitsbewijs vergeten

Reis je met een e-ticket? Dan is het belangrijk dat je deze in combinatie met een geldig identiteitsbewijs kunt tonen.

NS-Business Card vergeten

Ben je je NS-Business Card vergeten? Geen nood. Zorg eerst dat je een geldig vervoerbewijs hebt voor je treinreis (denk aan inchecken met je betaalpas, een eenmalige chipkaart of een e-ticket). Zo reis je met een geldig vervoerbewijs en krijg je geen boete. Je kunt de gemaakte kosten van je reis met NS na afloop terugvragen.