Hoofdnavigatie

Naar content

Vergeten

Het kan helaas voorkomen dat u iets vergeet. Bijvoorbeeld uw OV-chipkaart, NS-Business Card, bagage of identiteitsbewijs. Of u vergeet in te checken met uw OV-chipkaart of NS-Business Card of een toeslag te kopen. Wij helpen u graag in deze situaties.

Het antwoord op uw vraag...

In- en uitchecken vergeten

Als u bent vergeten uit te checken, dan kunt u binnen 6 uur na uw reis nog uitchecken bij een poortje of paaltje van NS. Lukt dat niet, dan kunt het teveel betaalde bedrag terugvragen via Mijn NS of Mijn NS Zakelijk. Per e-mail een herinnering ontvangen als u vergeet uit te checken? Meld u dan aan voor NS Extra.

OV-chipkaart vergeten

Bent u uw OV-chipkaart vergeten mee te nemen tijdens uw reis? Als u een abonnement heeft, kunt u geld terugvragen.

Toeslag vergeten

Voor bepaalde treinen of voor een eenmalige klassewissel moet u een toeslag betalen. Wat kunt u doen als u deze bent vergeten?

U bent vergeten uit te checken. Heeft u recht op geld terug

Gevonden en verloren voorwerpen

Bent u iets verloren in de trein of op het station? We helpen u graag om uw eigendom terug te vinden. Lees hieronder wat we doen met gevonden voorwerpen en hoe u het best kunt handelen.

Identiteitsbewijs vergeten

Reist u met een e-ticket? Dan is het belangrijk dat u deze in combinatie met een geldig identiteitsbewijs kunt tonen.

NS-Business Card vergeten

Als u op tijd merkt dat u uw NS-Business Card bent vergeten, kunt u met een andere OV-chipkaart reizen of een eenmalige chipkaart kopen. Zo voorkomt u een boete. Zit u al in de trein? Zonder NS-Business Card, bent u voor een conducteur niet herkenbaar als zakelijke reiziger en krijgt u een boete als u geen geldig vervoerbewijs kunt laten zien.

Geld terug bij vergeten abonnement

Bent u uw abonnement vergeten mee te nemen tijdens uw reis? Afhankelijk van het abonnement zijn er mogelijkheden om geld terug te vragen als u uw abonnement bent vergeten.