Hoofdnavigatie

Naar content

Abonnement wijzigen

U kunt uw NS-abonnement via Mijn NS of telefonisch via Klantenservice wijzigen. Bijvoorbeeld de klasse van uw abonnement wisselen, extra opties aanvragen of een Bijabonnement bestellen.


Abonnement online wijzigen via Mijn NS

Met een Mijn NS-account kunt u een aantal wijzigingen in uw abonnement veilig en gemakkelijk zelf beheren en wijzigen.

De volgende wijzigingen kunt u doorvoeren in uw abonnement:

Abonnement telefonisch wijzigen via NS Klantenservice

U kunt uw abonnement ook telefonisch wijzigen via NS Klantenservice op telefoonnummer 030 - 7515155 (dag en nacht bereikbaar).

Bevestiging en activering van uw wijziging

U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw wijziging met een uitleg hoe u deze kunt activeren. Activeer uw wijziging door met uw OV-chipkaart of NS-Business Card langs de NS-kaartautomaat te gaan of langs een ander ophaalpunt voor de OV-chipkaart. Op de adresvinder vindt u alle ophaalpunten bij u in de buurt. Als wij geen e-mailadres van u hebben, ontvangt u van ons een brief.

Zo activeert u een wijziging bij een NS-kaartautomaat of OV-chipkaart ophaalpunt

  • Houd uw OV-chipkaart of NS-Business Card bij de kaartlezer rechtsonder het scherm of steek de kaart in de pasinvoer
  • Kies ‘Ophalen bestellingen’ en volg de aanwijzingen op het scherm
  • De wijzigingen zijn nu op uw kaart verwerkt

Het is ook mogelijk om meerdere wijzigingen tegelijk te activeren. Bijvoorbeeld overstappen naar een ander abonnement of een extra optie toevoegen/wijzigen.

Wijziging op een later moment laten ingaan

Als u wilt dat uw wijziging pas later ingaat, bijvoorbeeld over 3 maanden, dan kunt u ook alvast de wijziging op uw kaart activeren. De wijziging wordt op uw OV-chipkaart of NS-Business Card gezet en verwerkt in uw contract, maar gaat pas in op de datum die u heeft aangegeven.

Doorvoeren van wijzigingen in Mijn NS lukt niet

Wijzigingsmogelijkheden kunnen per contract verschillen. Kijk in Mijn NS bij ‘Mijn Producten’ welke mogelijkheden er voor u zijn. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u geen wijzigingen kunt doen binnen uw abonnement:

  • Het is voor de wijziging nodig dat het 1e contractjaar voorbij is
  • Er is bij de OV-chipkaart sprake van een vervangende kaart
  • U gebruikt een OV-chipkaart die nog maar 3 dagen geldig is
  • Uw OV-chipkaart staat in het systeem ‘geblokkeerd’
  • Er is al een wijziging aangevraagd voor het hoofdabonnement, maar deze is nog niet opgehaald bij de automaat

Haal altijd eerst uw wijziging op bij een automaat, behalve voor het toevoegen of verwijderen van uw Keuzedagen.

Overstappen naar een ander abonnement

Op de pagina Overstappen naar een ander abonnement vindt u de mogelijkheden en voorwaarden.

Ter informatie: Helaas hebben wij op dit moment een achterstand in de verwerking van e-mails en brieven. Onze excuses hiervoor.