Hoofdnavigatie

Naar content

Betalen

Prijzen van treinkaartjes kunt u makkelijk vinden in de Reisplanner. Voer een traject in en klik op Plan. Klik vervolgens op de door u gekozen reis, u ziet meteen de prijs van Enkele reis 2e klas staan. Als u op Alle tarieven klikt, ziet u ook de prijzen van Retour, 1e klas en Trajectabonnementen.  

NS hanteert verschillende tarieven voor de reiziger. Wij houden u op de hoogte van veranderingen in tarieven. Hieronder leest u meer wat u kunt doen in geval van correctietarieven, boetes, uitstel van betaling of problemen met online betalen.

Het antwoord op uw vraag...

Betalen zonder internetbankieren

Heeft u geen internetbankieren of koopt u het liefst bij een medewerker een abonnement? Neem dan contact op met NS Klantenservice en bestel telefonisch uw NS abonnement.

Uitstel van betaling

Geen geldig vervoerbewijs in de trein? Dan zal de conducteur u een kaartje verkopen en daarbij de wettelijke verhoging in rekening brengen ten bedrage van € 50. Kunt u niet direct contant betalen? Dan krijgt u uitstel van betaling als u zich kunt legitimeren.

Correctietarieven

Wanneer u met een Traject Vrij of NS-Business Card niet in- of uitcheckt, kunnen wij de ritprijs niet bepalen. Wij brengen dan een correctietarief in rekening.

Wissel uw couponcode in

Tarieven Consumenten

Bekijk de consumenten tarieven voor 2017. U kunt de tarieven ook terugvinden in de NS Reisplanner

Tarieven Zakelijk

Bekijk de zakelijke tarieven voor 2017. U kunt de tarieven ook terugvinden in de NS Reisplanner.

Tarieven consumenten deur-tot-deurdiensten

Wat zijn de tarieven van deur-tot-deurdiensten als u na de reis met de trein of het OV gebruik wilt maken van andere vervoermiddelen voor het laatste stukje van uw reis?

Tarieven zakelijke deur-tot-deurdiensten

Wat zijn de tarieven als u met uw NS-Business Card gebruik maakt van de verschillende deur-tot-deurdiensten? Bekijk ze hier.