Hoofdnavigatie

Naar content

Hulp onderweg

Reist u met een functiebeperking en heeft u hulp nodig onderweg? Maak gratis gebruik van NS Reisassistentie.


Voor wie is NS Reisassistentie onderweg bedoeld?

Op ruim 100 stations in Nederland biedt NS reisassistentie aan. Uitvoering van de assistentie gebeurt door een opgeleide NS-medewerker of taxichauffeur. Zij helpen u als u rolstoelgebruiker bent, visueel gehandicapt of een andere functiebeperking heeft.

Reizen met reisassistentie

U meldt zich minimaal een kwartier voor vertrek op het afgesproken ontmoetingspunt. Onze reisassistentie helpt u bij het in-, over- en uitstappen en begeleidt u naar de trein en de uitgang van het aankomststation. Voor uw (zware) bagage moet u zelf zorgen. Ook voor vragen kunt u bij de reisassistentie terecht.

NS Reisassistentie aanvragen

Voorwaarden reisassistentie aanvragen

  • Vraag reisassistentie altijd minimaal 1 uur voor u wilt vertrekken aan.
  • Vermeld de datum, de vertrektijd en het vertrek- en aankomststation van de reis die u wilt maken.
  • Op avg.ns.nl kunt u opzoeken waar de ontmoetingsplek met de reisassistent op uw station is.

Uw reis annuleren of problemen tijdens de reis

Heeft u problemen tijdens de reis of moet u uw reis annuleren? Bel met NS Servicecentrale op 030 - 2357822. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Hulp op Schiphol Airport

Heeft u een functiebeperking en wilt u hulp op Schiphol Airport? Maak dan gebruik van de service van Axxicom Airport Caddy. Meer informatie vindt u online bij Axxicom Airport Caddy of telefonisch via 020 - 4069809.