Hoofdnavigatie

Naar content

Assistentie tijdens uw reis

Reist u met een lichamelijke beperking en heeft u hulp nodig bij het in-, over- en uitstappen? Of heeft u iemand nodig om u door het station te begeleiden? Dan kunt u gratis gebruikmaken van NS Reisassistentie. Vraag NS Reisassistentie altijd minimaal 1 uur voordat u wilt vertrekken aan.


Reizen met NS Reisassistentie

Op ruim 100 stations in Nederland bieden we NS Reisassistentie aan. Een opgeleide NS-medewerker of taxichauffeur helpt u daar namens NS ter plekke bij uw treinreis en op het station. In nachtnettreinen is assistentieverlening niet mogelijk.

NS Reisassistentie aanvragen

Voorwaarden reisassistentie aanvragen

  • Vraag reisassistentie altijd minimaal 1 uur voor u wilt vertrekken aan.
  • Vermeld de datum, de vertrektijd en het vertrek- en aankomststation van de reis die u wilt maken.

In de boekingsbevestiging van uw reis met assistentie staat de ontmoetingsplek op uw station vermeld. Hier meldt u zich een kwartier voor vertrek. Onze medewerker helpt u bij het in-, over- en uitstappen. Hij begeleidt u naar de trein en de uitgang van het aankomststation. Voor uw (zware) bagage moet u zelf zorgen. Met vragen over uw reis kunt u uiteraard ook bij de NS Reisassistent terecht.

Heeft u problemen tijdens de reis of moet u uw reis annuleren? Bel dan met NS Onderweg op 030 - 2357822. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Begeleiding van en naar het vliegtuig op Schiphol Airport

Voor in- en uitstaphulp op station Schiphol Airport vraagt u NS Reisassistentie aan. Heeft u een functiebeperking en wilt u begeleiding van en naar Schiphol Airport? Maak dan gebruik van de service van Axxicom Airport Caddy. Meer informatie vindt u online bij Axxicom Airport Caddy of telefonisch via 020 - 4069809.