Hoofdnavigatie

Naar content

Verlies of diefstal van uw OV-chipkaart zonder abonnement

Bij verlies of diefstal van uw persoonlijke OV-chipkaart moet u uw kaart laten blokkeren. Vraag daarna een nieuwe persoonlijke of anonieme kaart aan.


Persoonlijke OV-chipkaart verloren of gestolen

Laat een persoonlijke OV-chipkaart bij verlies of diefstal zo snel mogelijk blokkeren. Dit kunt u gemakkelijk doen op de website van OV-chipkaart

Saldo beschermd

Uw saldo op uw persoonlijke OV-chipkaart is binnen 24 uur beschermd. Zodra Klantenservice OV-chipkaart uw aanvraag voor een vervangende OV-chipkaart heeft ontvangen, duurt het maximaal 10 werkdagen om deze aan te maken. U krijgt het eventueel resterende saldo op uw rekening teruggestort.

Anonieme OV-chipkaart verloren of gestolen

Omdat Klantenservice OV-chipkaart in het geval van een anonieme kaart niet over uw gegevens beschikt, is de kaart niet te blokkeren. Het is helaas niet mogelijk een vervangende kaart voor u te maken of eventueel resterend saldo terug te storten. Wij raden u aan zo snel mogelijk weer een nieuwe anonieme of persoonlijke kaart aan te vragen, zodat u weer kunt reizen.