Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Keuzedagen verlengen, wijzigen of opzeggen

Wil je jouw Keuzedagen verlengen, wijzigen of opzeggen? Lees op deze pagina hoe je dat doet.


Hoe verleng ik mijn Keuzedagen?

Keuzedagen worden elk jaar automatisch verlengd. Je hoeft hier niets voor te doen. We sturen je een aantal weken voor de verlenging een bericht.

Hoe behoud ik Keuzedagen als ik mijn abonnement wijzig?

Heb je al Keuzedagen met een Dal Voordeel op saldo of Altijd Voordeel op saldo? Maar wil je een ander abonnement met Keuzedagen? Dan kun je alleen wijzigen naar een Dal Voordeel op saldo-abonnement met Keuzedagen. Het  Altijd Voordeel op saldo is namelijk niet meer nieuw af te sluiten. Regel je abonnementswijziging via NS Klantenservice.

Wil je een ander abonnement dan Dal Voordeel op saldo? Dan kun je geen Keuzedagen meer kopen. Keuzedagen zijn niet te combineren met een NS Flex-abonnement.

Hoe wijzig ik de klasse van mijn Keuzedagen?

Wil je de klasse van jouw Keuzedagen omzetten van 2e naar 1e klas, of andersom? Dat kan via NS Klantenservice.

Heb je 2e klas, maar wil je eenmalig in de 1e klas reizen met een Keuzedag? Dat kan ook. Dit regel je bij een NS-kaartautomaat. 

Hoe zeg ik mijn Keuzedagen op?

Je kan je Keuzedagen opzeggen via NS Klantenservice. Dit kan vanaf één maand na aankoop.

  • Wat gebeurt er met mijn Keuzedagen nadat ik heb opgezegd?

    • Je krijgt geld terug voor Keuzedagen die nog niet klaarstaan op een NS-kaartautomaat.
    • Heb je Keuzedagen klaarstaan op een NS-kaartautomaat? Deze Keuzedagen kan je nog gebruiken. Je ontvangt hier geen geld voor terug.
    • Voor verlopen (of gebruikte) Keuzedagen geven we ook geen geld voor terug.