Dal Voordeel
Voordelen van dit abonnement
- 40% korting buiten de spits
- 40% korting in het weekend
- 40% korting op feestdagen
- 40% korting in de daluren voor 3 medereizigers
Direct bestellen
- Iedere maand te wijzigen of te pauzeren
- Geen saldo op OV‑chipkaart nodig
- Reiskosten maandelijks betalen via automatische incasso
- Jaarcontract
- Minimum saldo van € 10 op OV‑chipkaart verplicht
- Saldo laden voor je kunt reizen
€ 5,60 / mnd
Dit is exclusief je reiskosten
€ 60 / jaar
Dit is exclusief je reiskosten
Hoe NS Flex Dal Voordeel werkt
Alles wat je moet weten over reizen met NS Flex Dal Voordeel.
Op deze tijden reis je met korting
Met NS Flex Dal Voordeel reis je tijdens onderstaande daluren met 40% korting op je treinreizen.
Buiten de spits
Maandag tot en met vrijdag van 9.00 - 16.00 en van 18.30 - 6.30 uur.
Weekend
Vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 4.00 uur.
Feestdagen
De hele dag
Let op
- Het moment van inchecken bepaalt of je met korting reist.
- De korting geldt niet voor treinreizen met Thalys en Eurostar.
Bestel online en reis binnen 1 uur
NS Flex Dal Voordeel bestel je eenvoudig online in onze webshop. Heb je al een persoonlijke OV‑chipkaart met pasfoto? Voer dan tijdens het bestellen je OV‑chipkaartnummer in. Je abonnement kun je binnen een uur na het betalen van je bestelling ophalen bij de NS‑kaartautomaat.
Nieuwe OV‑chipkaart
Wil je graag een nieuwe OV‑chipkaart of heb je nog geen kaart? Dit kun je aangeven tijdens het bestellen. Je nieuwe OV‑chipkaart met daarop je NS Flex abonnement ontvang je binnen 1 week thuis.
Ingangsdatum
Als je je huidige OV‑chipkaart gebruikt, kun je zelf de ingangsdatum van je abonnement bepalen. Deze kun je tot 14 dagen na je bestelling in laten gaan.
Heb je een nieuwe OV‑chipkaart besteld? Dan sturen we deze binnen 7 dagen naar je op. Zodra je je kaart inclusief abonnement hebt ontvangen, kun je na activering bij een NS-kaartautomaat reizen.
Heb je je bedacht?
Na het bestellen van een abonnement heb je 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je afzien van je abonnement. Gebruik hiervoor het modelformulier of neem contact op met NS Klantenservice.
Lees meer over je herroepingsrecht.
Je abonnement wijzigen
Reis je een maand met name in de spits of soms een paar maanden helemaal niet? Met NS Flex kun je maandelijks eenvoudig wisselen van NS Flex abonnement of je abonnement tijdelijk pauzeren door gebruik te maken van NS Flex Basis. Met deze gratis variant ontvang je geen korting op je treinreizen maar je betaalt ook geen abonnementskosten. Bovendien kun je gebruik blijven maken van alle voordelen van NS Flex als je toch een keer de trein neemt.
Ga je weer vaker gebruik maken van de trein, dan kun je NS Flex Basis ieder moment weer wijzigen naar een kortingsabonnement. Wissel je tussen twee verschillende kortingsabonnementen? Dan geldt de wijziging minimaal een maand. Hierna kun je, als je dat wilt, weer je abonnement wijzigen.
Je wijzigt je abonnement eenvoudig in Mijn NS.
Reiskosten vs abonnementskosten
Abonnementskosten
Je abonnementskosten betaal je zodat je de hele maand in de daluren met 40% korting kunt reizen. Bovendien geeft het je de mogelijkheid om te profiteren van alle andere voordelen van NS Flex.
Reiskosten
Naast je abonnementskosten betaal je reiskosten. Dit zijn de kosten die je maakt voor je treinreizen, oftewel je treinkaartjes met of zonder korting, en eventuele kosten voor bus, tram en metro.
Iedere maand een factuur
Met een NS Flex abonnement hoef je geen saldo op je OV‑chipkaart te laden maar ontvang je iedere maand een factuur die je betaalt via automatische incasso.
Op de factuur staan je abonnements- en reiskosten maar ook eventuele andere gemaakte kosten zoals een upgrade naar 1e klas, de huur van een OV-fiets of een correctietarief als je vergeten bent uit te checken en we de ritprijs niet konden bepalen.
Goed om te weten
Je abonnementskosten betaal je altijd vooruit, je reiskosten betaal je achteraf.
Altijd inzicht in je kosten
Met NS Flex hoef je geen saldo te laden op je OV‑chipkaart, maar betaal je je reizen achteraf via een maandelijkse factuur. Dit maakt reizen met NS nog gemakkelijker. Om gedurende de maand inzicht te houden in de kosten die je maakt, zijn deze online in te zien via Mijn NS en de NS-app.
Automatische check-uit
Ben je vergeten uit te checken? Geen punt. Met NS Flex corrigeren we je vergeten check-uit automatisch als we kunnen achterhalen waar je waarschijnlijk bent uitgestapt, bijvoorbeeld omdat je vaak dezelfde route aflegt. Dit doen we aan de hand van je reishistorie. We rekenen daar dan de normale ritprijs voor.
Kunnen we het niet achterhalen? Dan rekenen we een correctietarief. Deze vind je terug op je factuur.
Overstappen naar NS Flex Dal Voordeel
Heb je een NS-abonnement op saldo en wil je graag overstappen naar NS Flex Dal Voordeel? Dat kan. Je kunt elk moment overstappen naar NS Flex, ook als je een jaarabonnement op saldo hebt.
Zo werkt het
Log in op Mijn NS en klik op de button Direct bestellen bij ‘Stap nu over naar NS Flex’. Wij beëindigen automatisch je huidige abonnement en je vooruitbetaalde abonnementskosten storten we terug.
Nog saldo op je kaart?
Als er nog saldo op je kaart staat, verrekenen we dit automatisch op je eerste NS Flex factuur. Neem je een nieuwe kaart bij je abonnement, dan is dit helaas niet mogelijk. We kunnen het saldo op je oude kaart wel terugstorten op je rekening.
Ophalen bij de NS-kaartautomaat
Je hoeft nu alleen nog NS Flex Dal Voordeel op te halen bij de kaartautomaat. Dit is de laatste keer dat je de kaartautomaat nodig hebt.
Hoe Dal Voordeel op saldo werkt
Alles wat je moet weten over reizen met Dal Voordeel op saldo.
Op deze tijden reis je met korting
Met Dal Voordeel op saldo reis je tijdens onderstaande daluren met 40% korting op je treinreizen.
Buiten de spits
Maandag tot en met vrijdag van 9.00 - 16.00 en van 18.30 - 6.30 uur
Weekend
Vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 4.00 uur
Feestdagen
De hele dag
Let op
- Het moment van inchecken bepaalt of je met korting reist.
- De korting geldt niet voor treinreizen met Thalys en Eurostar.
De looptijd van Dal Voordeel op saldo
Dal Voordeel op saldo is verkrijgbaar als jaarabonnement en wordt ieder jaar automatisch verlengd. Het is maandelijks opzegbaar, ook als je nog in je eerste abonnementsjaar bent.
Goed om te weten
Met NS Flex kun je ieder abonnement maandelijks wijzigen of pauzeren.
Selecteer bovenaan de pagina ‘NS Flex’ voor meer informatie.
Bestel online en reis binnen 1 uur
Dal Voordeel op saldo bestel je online in onze webshop. Heb je al een persoonlijke OV‑chipkaart met pasfoto? Voer dan tijdens het bestellen je OV‑chipkaartnummer in. Je abonnement kun je binnen een uur na het betalen van je bestelling ophalen bij de NS-kaartautomaat.
Nieuwe OV‑chipkaart
Wil je graag een nieuwe OV‑chipkaart of heb je nog geen kaart? Dit kun je aangeven tijdens het bestellen. Je nieuwe OV‑chipkaart met daarop je abonnement ontvang je binnen 1 week thuis.
Ingangsdatum
Zowel bij het gebruik van je huidige OV‑chipkaart als een nieuwe kaart kun je zelf de ingangsdatum van je abonnement bepalen. Deze kun je tot 3 maanden na je bestelling in laten gaan.
Heb je al een NS-abonnement?
Heb je al een abonnement en wil je overstappen naar Dal Voordeel op saldo?
Je wijzigt je abonnement eenvoudig in Mijn NS.
Heb je je bedacht?
Na het bestellen van een abonnement heb je 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je afzien van je abonnement. Gebruik hiervoor het modelformulier of neem contact op met NS Klantenservice.
Lees meer over je herroepingsrecht.