Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Vergoeding storing 3 april

Allereerst vinden we het erg vervelend dat je hinder hebt ondervonden van de storing op zondag 3 april. We realiseren ons goed dat we een enorm beroep hebben moeten doen op jouw begrip en zelfredzaamheid. Dat is niet wat je van ons mag verwachten en van ons gewend bent. Daarom bieden we voor deze dag een aantal compensatiemogelijkheden. Hieronder lees je wat je kunt doen om in aanmerking te komen voor een vergoeding of vervangend vervoerbewijs.


Heb je een declaratieformulier ingestuurd?

Weet dat we je bericht hebben ontvangen maar dat we meer tijd nodig hebben voor een reactie. Je hoeft dus niet opnieuw een bericht te sturen. Heb je een declaratie ingediend, maar is het niet gelukt om een bewijs mee te sturen, dan kunnen wij hier achteraf om vragen. Ook hiervoor hoef je nu geen contact met ons op te nemen. 

Wil je een claim indienen?

We adviseren je om gebruik te maken van ons online declaratieformulier. Houd door drukte op dit moment rekening met een afhandeltijd van minimaal een week. Bedankt voor je begrip.

Ik had voor 3 april een vervoerbewijs. Dat is nu niet meer geldig en ik wil mijn reis alsnog (af)maken

Je kunt alsnog reizen op 2 manieren:

  1. Neem contact op met NS Klantenservice voor een couponcode voor een kosteloos e-ticket.
  2. Schiet zelf een nieuw vervoerbewijs voor (check-in/kaartje kopen) en declareer dit achteraf bij NS Klantenservice.

Let op: het is wel de bedoeling dat je declareert mét je geldige vervoerbewijs van 3 april (en 4 april als je al een vervoerbewijs voor die dag hebt aangeschaft), en deze dus niet weggooit.

Ik heb op 3 april door de storing kosten gemaakt die ik wil declareren

Indien je kosten hebt gemaakt, neem je contact op met NS Klantenservice of via het online declaratieformulier. Denk hierbij aan hotelkosten, taxikosten of kosten voor het gebruik van alternatieve vervoermiddelen.

Goed om te weten:

  • We vergoeden extra kosten voor vervangend vervoer bij andere bus-, tram- of metrovervoerders.
  • Om in aanmerking te komen voor compensatie moet je een vervoerbewijs kunnen overleggen dat geldig was op 3 april. Dit betekent een abonnement, e-ticket, geldige check in, of eenmalige chipkaart op datum.
  • In de meeste gevallen vragen we om een bewijs, zoals een bon of factuur, van de door jou gemaakte kosten.

Ik had een los treinkaartje of e-ticket gekocht voor 3 april en wil mijn reis op een andere datum maken

Had je voor 3 april een los treinkaartje of e-ticket, maar heb je er niet of niet volledig gebruik van kunnen maken? Neem dan contact op met NS Klantenservice voor een nieuw treinkaartje. Het nieuwe treinkaartje is geldig voor een nieuwe datum en tegen dezelfde voorwaarden.

Ik ben abonnementhouder en aan mijn reis begonnen maar heb deze niet kunnen (af)maken

Wilde je op 3 april reizen met je NS-abonnement en was je NS-abonnement geldig voor reizen op zondag? Maak dan gebruik van de regeling Geld terug bij vertraging.