Naar content

Hoofdnavigatie

Naar content

Hoofdnavigatie

Grensabonnement

Voordelen van dit abonnement

  • Onbeperkt reizen op een vast traject vanaf de grens
  • 40% korting voor 3 medereizigers

Direct bestellen

Reisklasse
Looptijd
Jaar
Prijs trajectafhankelijk
Kies traject

Onbeperkt reizen op een vast traject

Met het Grensabonnement reis je onbeperkt op 1 traject vanaf een grensstation. Ook geldig bij Keolis op het traject Venlo – Venlo Grens en op Nederlandse trajecten van Intercity Berlijn en ICE International. 

Verkrijgbaar naar of vanaf de volgende grensstations

  • Duitsland: Bentheim, Emmerich, Venlo
  • België: Roosendaal, Visé en Hazeldonk

Let op: bij Emmerich alleen geldig bij ICE, niet bij RE19 (Abellio)

Voordelen van een abonnement van NS

  • Gratis 5x per jaar het magazine Spoor met leuke aanbiedingen
  • Exclusieve aanbiedingen voor abonnementhouders
  • Beheer je abonnement in 1 handig overzicht in Mijn NS. Gemakkelijk reizen terugzoeken in je reishistorie en snel geld terug vragen bij vertraging of een vergeten check-uit.
  • 15% korting op internationale reizen met RAILPLUS, voor €15 extra per jaar
    (LET OP: vanaf 15 december 2019 neemt NMBS (Belgische Spoorwegen) niet meer deel aan RAILPLUS. Vanaf die datum wordt er geen korting meer gegeven over het Belgische deel van het traject bij reizen naar en door België).
  • Korting op een deelauto van Greenwheels (eenmalig) en op Q-Park P+R terreinen.
  • 3x gratis Kids Vrijkinderen reizen gratis met je mee. Heeft je kind nog geen OV-chipkaart? Dan kun je deze voor € 7,50 aanschaffen tijdens de bestelling van Kids Vrij. Je bestelt Kids Vrij apart.

Wanneer reis je precies met korting?

Op jouw traject reis je onbeperkt
elke dag, de gehele dag

Voor wie?

Je reist regelmatig van en naar een station in Nederland op een vast traject, vanuit Duitsland of België.

In- en uitchecken

Met het Grensabonnement hoef je op je eigen traject niet in-en uit te checken.

 

Goed om te weten

  • Levertijd

    Je krijgt gratis een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart bij een jaarabonnement. Bij een maandabonnement betaal je €7,50 voor een nieuwe OV-chipkaart.

    Binnen 1 week ontvang je de OV-chipkaart, mét het abonnement er op, in huis.

    Binnen 1 dag in huis met een bestaande OV-chipkaart

    Heb je al een persoonlijke OV-chipkaart (met pasfoto)? Voer dan tijdens het bestellen je OV-chipkaartnummer in. Je abonnement is dan al binnen 1 werkdag op te halen bij de kaartautomaat. 

  • Looptijd

    Je kunt kiezen voor een jaarabonnement of voor een abonnement dat na 1 maand automatisch afloopt. Een jaarabonnement is voordeliger.

    Jaarabonnement

    Na het eerste jaar kun je jouw abonnement maandelijks opzeggen. Eventueel teveel betaalde maanden krijg je dan van ons terug.

    Wil je overstappen op een duurder abonnement? Dat kan altijd, ook binnen het eerste jaar. 

  • Betalen

    Je betaalt je abonnement per maand. De abonnementskosten voor de eerste maand betaal je snel en veilig via je eigen bank met iDEAL. Met deze betaling voltooi je jouw bestelling en bevestig je je bankgegevens.

    Bij een jaarabonnement worden de overige abonnementskosten elke maand automatisch afgeschreven. Betaal je liever de abonnementskosten voor het hele jaar in 1 keer? Dat mag natuurlijk ook. Je betaalt dan tijdens je bestelling het gehele bedrag met iDEAL.

    Geen iDEAL

    Heb je geen iDEAL? Als je al een persoonlijke OV-chipkaart hebt, kun je ook telefonisch bestellen. NS Klantenservice is dag en nacht bereikbaar. 

    Let op: De ingangsdatum van je abonnement ligt dan 10 dagen in de toekomst. Je abonnement wordt pas aangemaakt als de betaling door NS is ontvangen.

  • Voorwaarden

Uitgebreide informatie

Direct bestellen

Reisklasse
Looptijd
Jaar
Prijs trajectafhankelijk
Kies traject

Anderen bekeken ook

Bekijk alle abonnementen

Traject Vrij

  • Onbeperkt reizen op een vast traject
  • 40% korting op andere trajecten

Altijd Vrij

  • Onbeperkt reizen in het weekend
  • Onbeperkt reizen buiten de spits
  • Onbeperkt reizen in de spits

Meer informatie

  • Hoe reis ik met een Grensabonnement buiten mijn vaste traject?

    Voor je treinreis buiten je traject kun je een enkele reis of retour kopen. Een kaartje koop je bij de NS-kaartautomaat, NS-servicebalie of online. Online kun je alleen met iDEAL betalen. 

    • Bestel een enkele reis of retour voor bij het Grensabonnement (met 40% korting).
    • Print het e-ticket uit en neem je OV-chipkaart met daarop je abonnement mee, zodat je bij controle kunt laten zien dat je in het bezit bent van een Grensabonnement.

    Mocht je tijdens je reis met een e-ticket op een station komen waar de NS-poortjes gesloten zijn, dan kun je deze openen met de vierkante QR-code op je e-ticket.

  • Reizen vanaf de grens naar je aankomststation in het buitenland

    Vanaf de grens naar je aankomstkomst station heb je een aanvullend vervoerbewijs nodig van de buitenlandse vervoerder.

    Reizen naar België

    Voor het reizen naar België biedt de NMBS ook aantrekkelijke abonnementen vanaf en naar Roosendaal, Eijsden, Maastricht en Maastricht Randwyck. Kijk voor meer informatie over deze abonnementen op www.nmbs.be.

    Voor een eerste maal dient een MoBIB card (Belgische OV-chipkaart) aangevraagd te worden. Vervolgens kan het product opgehaald worden via internet of bij de kaartautomaat van NMBS. NMBS heeft eigen kaartautomaten geplaatst op station Roosendaal, station Maastricht, station Eijsden en station Maastricht Randwyck. Betaling bij de NMBS-automaat is ook mogelijk met Nederlandse bankpassen.

  • Reizen tijdens de feestdagen

    Wat zijn feestdagen bij NS?

    • Nieuwjaarsdag
    • Goede Vrijdag
    • Pasen
    • Koningsdag
    • 5 mei 
    • Hemelvaartsdag
    • Pinksteren
    • 1e en 2e Kerstdag

    Reis je met een Weekend Vrij-abonnement?

    Dan reis je onbeperkt op feestdagen, ook als feestdagen op een doordeweekse dag vallen.

    Reis je met een ander abonnement? 

    Dan reis je op feestdagen de hele dag met de korting die bij je abonnement hoort.

  • Abonnement wijzigen of opzeggen

    Wijzigen

    Je kunt je NS-abonnement via Mijn NS of telefonisch via NS Klantenservice wijzigen. Lees meer.

    Opzeggen

    Je kunt je NS-abonnement via verschillende kanalen opzeggen. Na de opzegging kun je het abonnement zelf verwijderen van je kaart, of wordt dat automatisch voor je gedaan. Opzegtermijnen verschillen per abonnement. Lees meer.