Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Abonnement wijzigen

Je kunt je abonnement na de eerste maand wijzigen. Heb je gewijzigd? Dan gaat je abonnement binnen een uur in. Wel zo fijn als je dezelfde dag met de trein wilt.

Hoe wijzig ik mijn abonnement?

Je kunt je abonnement niet binnen de eerste maand wijzigen. Een maand nadat je abonnement is ingegaan, is het wel weer mogelijk. Bijvoorbeeld: ging je abonnement in op 17 mei? Dan kun je vanaf 17 juni weer wijzigen.

Je wijzigt je abonnement via onze webshop:

  1. Ga naar de webshop en kies bovenaan 'Abonnement wijzigen'.
  2. Log in met je NS-account.
  3. Kies bovenaan de pagina in de gele balk het abonnement dat je wilt wijzigen. Bijvoorbeeld als je meerdere abonnementen hebt.
  4. Klik de blauwe knop 'Wijzig'.
  5. Kies daarna je nieuwe abonnement.
  6. Volg de stappen en controleer je gegevens.
  7. Bevestig je wijziging; je hebt gewijzigd.

Wanneer mag ik wijzigen?

  • Heb je een abonnement waarmee je met korting of onbeperkt reist? Dan kun je 1 maand nadat je abonnement is ingegaan wijzigen. Bijvoorbeeld: je abonnement is op 17 mei ingegaan. Dan moet je tot 17 juni wachten voor je kunt wijzigen. Wacht je langer met wijzigen? Dan kun je op elk moment veranderen van abonnement.
  • Heb je NS Flex Basis? Dan kun je altijd naar een ander abonnement wijzigen.

Wanneer gaat mijn wijziging in?

Je kunt je abonnement niet wijzigen voor een later moment. Je wijziging gaat altijd binnen een uur in.

Wijzig je van een abonnement op saldo naar een abonnement waarbij je achteraf moet betalen voor je reizen (NS Flex)? Dan moet je na je wijziging nog even langs de NS-kaartautomaat om het abonnement op je OV-chipkaart te zetten.

Abonnement wijzigen en een nieuwe OV-chipkaart

Lees wat er gebeurt als je OV-chipkaart bijna verlopen is. Je krijgt vaak automatisch een nieuwe van ons thuisgestuurd.

Is je OV-chipkaart kwijt, beschadigd of gestolen? Blokkeer je kaart dan meteen en vraag een nieuwe aan. Je krijgt deze binnen 5 werkdagen thuis. Lees via de link hierboven hoe je in de tussentijd kunt blijven reizen.

Hoe wijzig ik mijn abonnement?

Je kunt je abonnement niet binnen de eerste maand wijzigen. Een maand nadat je abonnement is ingegaan, is het wel weer mogelijk. Bijvoorbeeld: ging je abonnement in op 17 mei? Dan kun je vanaf 17 juni weer wijzigen.

Je wijzigt je abonnement via onze webshop:

  1. Ga naar de webshop en kies bovenaan 'Abonnement wijzigen'.
  2. Log in met je NS-account.
  3. Kies bovenaan de pagina in de gele balk het abonnement dat je wilt wijzigen. Bijvoorbeeld als je meerdere abonnementen hebt.
  4. Klik de blauwe knop 'Wijzig'.
  5. Kies daarna je nieuwe abonnement.
  6. Volg de stappen en controleer je gegevens.
  7. Bevestig je wijziging; je hebt gewijzigd.

Wanneer mag ik wijzigen?

  • Heb je een abonnement waarmee je met korting of onbeperkt reist? Dan kun je 1 maand nadat je abonnement is ingegaan wijzigen. Bijvoorbeeld: je abonnement is op 17 mei ingegaan. Dan moet je tot 17 juni wachten voor je kunt wijzigen. Wacht je langer met wijzigen? Dan kun je op elk moment veranderen van abonnement.
  • Heb je NS Flex Basis? Dan kun je altijd naar een ander abonnement wijzigen.

Wanneer gaat mijn wijziging in?

Je kunt je abonnement niet wijzigen voor een later moment. Je wijziging gaat altijd binnen een uur in.

Wijzig je van een abonnement op saldo naar een abonnement waarbij je achteraf moet betalen voor je reizen (NS Flex)? Dan moet je na je wijziging nog even langs de NS-kaartautomaat om het abonnement op je OV-chipkaart te zetten.

Abonnement wijzigen en een nieuwe OV-chipkaart

Lees wat er gebeurt als je OV-chipkaart bijna verlopen is. Je krijgt vaak automatisch een nieuwe van ons thuisgestuurd.

Is je OV-chipkaart kwijt, beschadigd of gestolen? Blokkeer je kaart dan meteen en vraag een nieuwe aan. Je krijgt deze binnen 5 werkdagen thuis. Lees via de link hierboven hoe je in de tussentijd kunt blijven reizen.

Andere vragen over abonnement wijzigen