OV-chipkaart verlopen
Is je OV-chipkaart (bijna) verlopen? Wat je moet doen, hangt af van het type kaart en of je een abonnement hebt. Lees hier wat voor jou geldt.
Persoonlijke OV-chipkaart
OV-chipkaart met NS-abonnement
Heb je een OV-chipkaart met daarop een NS-abonnement? Dan zorgen wij er automatisch voor dat je een nieuwe kaart krijgt.
Soms vragen we je voor het verlopen van je huidige kaart om een nieuwe pasfoto te uploaden. Doe dit op tijd; dus vóórdat je OV-chipkaart verloopt.
OV-chipkaart verloopt, maar je hebt niet op tijd bericht hierover gehad
Het kan zijn dat je niet op tijd bericht van ons hebt gekregen over wanneer je OV-chipkaart verloopt. Dat is vervelend!
Wat je nu kunt doen:
- Vraag een vervangende OV-chipkaart aan op OV-chipkaart.nl.
- Tijdens de bestelling geef je het nummer op van de kaart die je wilt vervangen (je verlopen kaart).
- Betaal de kosten van je nieuwe kaart.
- Neem contact op met NS-klantenservice. Je krijgt de kosten van je nieuwe OV-chipkaart van ons terug.
Geen automatische kaartvernieuwing bij sommige abonnementen
Heb je een OV-chipkaart met NS Flex Basis, een OV-fiets abonnement, Stallen op Rekening of Kids Vrij? Dan zorgen wij niet automatisch voor een nieuwe kaart. Vraag in dit geval zelf een vervangende OV-chipkaart aan op OV-chipkaart.nl.
OV-chipkaart zonder NS-abonnement
Heb je een verlopen OV-chipkaart zonder NS-abonnement? Vraag dan voor € 7,50 zelf een nieuwe OV-chipkaart aan.
Anonieme OV-chipkaart
Anonieme kaarten kunnen niet worden vernieuwd. Je kunt wel het saldo terugvragen.
Persoonlijke OV-chipkaart
OV-chipkaart met NS-abonnement
Heb je een OV-chipkaart met daarop een NS-abonnement? Dan zorgen wij er automatisch voor dat je een nieuwe kaart krijgt.
Soms vragen we je voor het verlopen van je huidige kaart om een nieuwe pasfoto te uploaden. Doe dit op tijd; dus vóórdat je OV-chipkaart verloopt.
OV-chipkaart verloopt, maar je hebt niet op tijd bericht hierover gehad
Het kan zijn dat je niet op tijd bericht van ons hebt gekregen over wanneer je OV-chipkaart verloopt. Dat is vervelend!
Wat je nu kunt doen:
- Vraag een vervangende OV-chipkaart aan op OV-chipkaart.nl.
- Tijdens de bestelling geef je het nummer op van de kaart die je wilt vervangen (je verlopen kaart).
- Betaal de kosten van je nieuwe kaart.
- Neem contact op met NS-klantenservice. Je krijgt de kosten van je nieuwe OV-chipkaart van ons terug.
Geen automatische kaartvernieuwing bij sommige abonnementen
Heb je een OV-chipkaart met NS Flex Basis, een OV-fiets abonnement, Stallen op Rekening of Kids Vrij? Dan zorgen wij niet automatisch voor een nieuwe kaart. Vraag in dit geval zelf een vervangende OV-chipkaart aan op OV-chipkaart.nl.
OV-chipkaart zonder NS-abonnement
Heb je een verlopen OV-chipkaart zonder NS-abonnement? Vraag dan voor € 7,50 zelf een nieuwe OV-chipkaart aan.
Anonieme OV-chipkaart
Anonieme kaarten kunnen niet worden vernieuwd. Je kunt wel het saldo terugvragen.