Naar content

Hoofdnavigatie

Vergeten

Het kan helaas voorkomen dat je iets vergeet. Bijvoorbeeld jouw OV-chipkaart, NS-Business Card, bagage of identiteitsbewijs. Misschien ben je wel vergeten in te checken met jouw OV-chipkaart of NS-Business Card? Of ben je vergeten een toeslag te kopen? Wij helpen je graag in deze situaties.

Het antwoord op uw vraag...

In- en uitchecken vergeten en geld terugvragen

Ben je vergeten in- of uit te checken? Dan kun je dit binnen 6 uur na jouw reis alsnog doen bij een paaltje of poortje van NS. Lukt het niet binnen deze termijn, dan kun je vanaf 24 uur na jouw reis een aanvraag indienen om geld terug te krijgen. Dit kan via jouw Mijn NS account. Ook zonder account kun je een aanvraag indienen. Dien de aanvraag in binnen 6 maanden.

OV-chipkaart vergeten

Ben je jouw OV-chipkaart vergeten mee te nemen tijdens jouw reis? Als je een abonnement hebt, kun je geld terugvragen.

Toeslag vergeten

Voor bepaalde treinen of voor een eenmalige klassewissel moet je een toeslag betalen. Wat kun je doen als je deze bent vergeten?

Gevonden en verloren voorwerpen

Iets verloren of vergeten in de trein of op het station? Dat is heel vervelend, meld het ons direct online en we houden in de gaten of je voorwerp wordt gevonden.

Identiteitsbewijs vergeten

Reis je met een e-ticket? Dan is het belangrijk dat je deze in combinatie met een geldig identiteitsbewijs kunt tonen.

NS-Business Card vergeten

Als je op tijd merkt dat je jouw NS-Business Card bent vergeten, kun je met een andere OV-chipkaart reizen of een eenmalige chipkaart kopen. Zo voorkom je een boete. Zit je al in de trein? Zonder NS-Business Card, ben je voor een conducteur niet herkenbaar als zakelijke reiziger en krijg je een boete als je geen geldig vervoerbewijs kunt laten zien.

Geld terug bij vergeten abonnement

Reist u met een NS-abonnement, maar bent u uw OV-chipkaart vergeten? Geen nood. Zorg eerst dat u een geldig vervoerbewijs heeft voor uw treinreis. U kunt de gemaakte kosten van uw reis met NS na afloop terugvragen.