Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Vergeten

Het kan helaas voorkomen dat je iets vergeet. Bijvoorbeeld jouw OV-chipkaart, NS-Business Card, bagage of identiteitsbewijs. Misschien ben je wel vergeten in te checken met jouw OV-chipkaart of NS-Business Card? Of ben je vergeten een toeslag te kopen? Wij helpen je graag in deze situaties.

Het antwoord op uw vraag...

Vergeten in of uit te checken

Soms vergeet je wel eens in of uit te checken. Geen zorgen; meld je bij onze conducteur bij een vergeten incheck. Vergeten uit te checken? Je kunt binnen 6 uur na je incheck alsnog uitchecken bij een paaltje of poortje van NS.

Geld terug bij vergeten OV-chipkaart

Reis je met een NS-abonnement, maar ben je je OV-chipkaart vergeten? Geen nood. Zorg eerst dat je een geldig vervoerbewijs hebt voor je treinreis. Je kunt de gemaakte kosten van je reis met NS na afloop terugvragen.

Toeslag vergeten

Voor bepaalde treinen of voor een eenmalige klassewissel moet je een toeslag betalen. Wat kun je doen als je deze bent vergeten?

Gevonden en verloren voorwerpen

Iets verloren of vergeten in de trein of op het station? Dat is heel vervelend, meld het ons direct online en we houden in de gaten of je voorwerp wordt gevonden.

Identiteitsbewijs vergeten

Reis je met een e-ticket? Dan is het belangrijk dat je deze in combinatie met een geldig identiteitsbewijs kunt tonen.

NS-Business Card vergeten

Ben je je NS-Business Card vergeten? Geen nood. Zorg eerst dat je een geldig vervoerbewijs hebt voor je treinreis (denk aan een eenmalige chipkaart of een e-ticket). Zo reis je met een geldig vervoerbewijs en krijg je geen boete. Je kunt de gemaakte kosten van je reis met NS na afloop terugvragen.

Geld terug bij vergeten OV-chipkaart

Reis je met een NS-abonnement, maar ben je je OV-chipkaart vergeten? Geen nood. Zorg eerst dat je een geldig vervoerbewijs hebt voor je treinreis. Je kunt de gemaakte kosten van je reis met NS na afloop terugvragen.