Naar content

Hoofdnavigatie

Vergeten

Het kan helaas voorkomen dat je iets vergeet. Bijvoorbeeld jouw OV-chipkaart, NS-Business Card, bagage of identiteitsbewijs. Misschien ben je wel vergeten in te checken met jouw OV-chipkaart of NS-Business Card? Of ben je vergeten een toeslag te kopen? Wij helpen je graag in deze situaties.

Het antwoord op uw vraag...

In- en uitchecken vergeten en geld terugvragen

Ben je vergeten in- of uit te checken? Dan kun je dit binnen 6 uur na jouw reis alsnog doen bij een paaltje of poortje van NS. Lukt het niet binnen deze termijn, dan kun je vanaf 24 uur na jouw reis een aanvraag indienen om geld terug te krijgen. Dit kan via jouw Mijn NS account. Ook zonder account kun je een aanvraag indienen. Dien de aanvraag in binnen 6 maanden.

Geld terug bij vergeten OV-chipkaart

Reis je met een NS-abonnement, maar ben je jouw OV-chipkaart vergeten? Geen nood. Zorg eerst dat je een geldig vervoerbewijs hebt voor je treinreis. Je kunt de gemaakte kosten van jouw reis met NS na afloop terugvragen.

Toeslag vergeten

Voor bepaalde treinen of voor een eenmalige klassewissel moet je een toeslag betalen. Wat kun je doen als je deze bent vergeten?

Gevonden en verloren voorwerpen

Iets verloren of vergeten in de trein of op het station? Dat is heel vervelend, meld het ons direct online en we houden in de gaten of je voorwerp wordt gevonden.

Identiteitsbewijs vergeten

Reis je met een e-ticket? Dan is het belangrijk dat je deze in combinatie met een geldig identiteitsbewijs kunt tonen.

NS-Business Card vergeten

Ben je jouw NS-Business Card vergeten? Geen nood. Zorg eerst dat je een geldig vervoerbewijs hebt voor je treinreis (denk aan een eenmalige chipkaart of een e-ticket). Zo reis je met een geldig vervoerbewijs en krijg je geen boete. Je kunt de gemaakte kosten van jouw reis met NS na afloop terugvragen.

Geld terug bij vergeten OV-chipkaart

Reis je met een NS-abonnement, maar ben je jouw OV-chipkaart vergeten? Geen nood. Zorg eerst dat je een geldig vervoerbewijs hebt voor je treinreis. Je kunt de gemaakte kosten van jouw reis met NS na afloop terugvragen.