Naar content

Hoofdnavigatie

Wijzigen

Bij NS wijzig je eenvoudig je NS-abonnement en alles wat daarmee te maken heeft. Bijvoorbeeld je gegevens, Bijabonnementen en Keuzedagen. Je kunt natuurlijk ook overstappen op een ander abonnement, je abonnement opzeggen of van klasse wisselen.

Het antwoord op jouw vraag...

Abonnement wijzigen

Op deze pagina lees je meer over het aanpassen of wijzigen van je abonnement.

Overstappen naar een ander abonnement

Wil je jouw huidige abonnement wisselen voor een ander abonnement? Dit kan eenvoudig via Mijn NS of NS Klantenservice.

Abonnement verlengen

Een jaarabonnement wordt jaarlijks automatisch verlengd, een maandabonnement niet. Dat koop je elke maand zelf.

Keuzedagen verlengen, opzeggen of wijzigen

Het opzeggen van je abonnement kan gevolgen hebben voor jouw Keuzedagen, hetzelfde geldt voor overstappen naar een ander abonnement. Verlenging gebeurt automatisch.

Persoonlijke gegevens wijzigen

Met jouw eigen Mijn NS-account kun je zelf jouw persoonlijke gegevens beheren en heb je toegang tot je gemaakte reizen. Dat geldt voor de zakelijke en particuliere omgeving, maar ook voor de deur-tot-deurdiensten.

Van klasse wisselen

Wil je eens genieten van extra comfortabel reizen in de 1e klas, maar heb je een 2e klas abonnement? Dan kun je eenvoudig een dag in een andere klasse reizen. Je regelt dit voorafgaand aan jouw reis bij de NS kaartautomaat. De manier waarop je de klassewissel op jouw OV-chipkaart moet laden verschilt per abonnement. Het wisselen van klasse is ook mogelijk met een Keuzedag of zonder NS-abonnement

Bijabonnement wijzigen

Bij sommige abonnementen is het mogelijk extra abonnementen voor gezinsleden te bestellen. Dit worden ook wel Bijabonnementen genoemd. Met een Bijabonnement profiteren ook gezinsleden van extra korting. U bestelt dit gelijktijdig met uw abonnement of later via Mijn NS.

NS-Business Card wijzigen

Wilt u abonnementen op uw NS-Business Card wijzigen? Dit kan eenvoudig online via Mijn NS Zakelijk.