Naar content

Hoofdnavigatie

En? Hoe is je reis?

Feedback van onze reizigers is heel waardevol. Iedere dag doen wij ons best om de treinreis van meer dan 1 miljoen Nederlanders zo soepel mogelijk te laten verlopen. Via de NS-app kan je direct feedback geven over je reiservaring met NS. Dit kan ons helpen, om het elke dag beter te doen.


Feedback in de NS-app

In de NS-app kun je feedback geven over jouw reiservaring met NS, zowel positief als negatief. We willen hiermee testen hoe jouw feedback ons kan helpen het elke dag beter te doen. Maak je bijvoorbeeld een melding van een vieze trein, dan komt dit direct bij de juiste afdeling terecht. Daar wordt meteen gekeken wanneer en waar een schoonmaker met deze melding aan de slag kan.

Hoe werkt de En? Hoe is je reis?-functionaliteit

  1. Open de NS-app.
  2. Kies rechtsonder in voor “Meer”.
  3. Kies vervolgens onderaan in het menu voor "Hoe is je reis?".
  4. Beoordeel jouw reiservaring met NS op een schaal van 1-10 en geef eventueel feedback op een specifiek thema, zoals personeel, reinheid, station of zitplaats.

De En? Hoe is je reis?-functionaliteit vaker gebruiken? Voeg hem dan als widget toe aan de Reisplanner, zodat je er gemakkelijk en snel bij kunt:

  1. Open de NS-app en selecteer Reisplanner.
  2. Klik onderaan de pagina op “Widget toevoegen” en kies “Geef feedback”.
  3. Vanaf nu vind je onderaan de pagina Reisplanner de “Geef feedback”-knop waarmee je direct bij de En? Hoe is je reis?-pagina uitkomt.

Wat gebeurt er met mijn meldingen?

Jouw feedback is voor ons erg belangrijk. Hoe meer serieuze feedback wij krijgen, hoe meer wij onze dienstverlening kunnen verbeteren. Wat wij met jouw feedback doen is afhankelijk van het onderwerp. Een melding over een kapotte roltrap wordt direct doorgezet naar de juiste afdeling. Als dat nodig is wordt hierop zo spoedig mogelijk actie ondernomen.

Ook onderwerpen die minder snel zijn op te lossen nemen we serieus. Zo vind je hier meer informatie over hoe NS omgaat met drukke treinen:
 

Stap voor stap

Het verwerken van de feedback en het slim aansluiten van alle verantwoordelijke afdelingen is best een klus. Daarom bouwen we de feedbackmogelijkheid stap voor stap verder uit. De feedback op de thema’s “Reisinformatie” en “Reinheid” worden direct doorgestuurd naar de juiste afdeling zodat zij hier zo snel mogelijk actie op kunnen ondernemen. We verwachten dat dit op korte termijn ook met het thema “Stations” het geval is. Op deze drie onderwerpen voegen we ook op korte termijn de mogelijkheid toe om eenmalig terugkoppeling te krijgen over de acties die NS aan de hand van deze feedback heeft ondernomen. Ook met andere NS-afdelingen onderzoeken we hoe reizigersfeedback ons kan helpen het elke dag een beetje beter te doen. Door klein te beginnen kunnen we in de praktijk leren en zo bouwen we langzaam uit tot feedback geven en ontvangen straks net zo normaal is als je reis plannen.