Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Bedenktijd abonnement

Na het afsluiten van een abonnement heb je als consument 14 dagen bedenktijd. Als je binnen die tijd van gedachten verandert, kun je zonder opgave van reden van het abonnement afzien en het contract ontbinden (herroepen). Dit noemen we het herroepingsrecht. Op deze pagina lees je voor welke abonnementen het herroepingsrecht geldt en hoe je hier gebruik van maakt.

Wanneer bedenktijd geldig

Het herroepingsrecht geldt voor alle abonnementen van NS die je online of telefonisch via NS Klantenservice hebt afgesloten, met uitzondering van de zakelijke abonnementen.

Heb je je abonnement aan een NS-servicebalie besteld, dan kun je geen gebruik maken van het herroepingsrecht. Het herroepingsrecht geldt namelijk alleen voor overeenkomsten die je op afstand of buiten een winkel hebt afgesloten.

Geld terug of betalen na herroepen

Je hebt bij Klantenservice aangegeven dat je je beroept op het herroepingsrecht. Dan zetten we je abonnement met terugwerkende kracht stop. Dat betekent: vanaf de ingangsdatum van je abonnement.

Je hebt er daarna recht op om al je abonnementsgeld terug te krijgen. We storten dit bedrag binnen 14 dagen terug op je rekening.

Al gereisd met abonnement

Tijdens het bestellen van je abonnement heb je NS gevraagd om je abonnement tijdens de bedenktijd te activeren, zodat je met het abonnement kon reizen. Wil je in de bedenktijd het abonnement liever niet meer, maar heb je er al mee gereisd? Dan krijg je alleen het volledige abonnementsgeld terug. Voor de reiskosten verrekenen we de korting die je in die periode hebt gekregen. Zodat je vol tarief betaalt voor je gemaakte reizen.

Wanneer bedenktijd geldig

Het herroepingsrecht geldt voor alle abonnementen van NS die je online of telefonisch via NS Klantenservice hebt afgesloten, met uitzondering van de zakelijke abonnementen.

Heb je je abonnement aan een NS-servicebalie besteld, dan kun je geen gebruik maken van het herroepingsrecht. Het herroepingsrecht geldt namelijk alleen voor overeenkomsten die je op afstand of buiten een winkel hebt afgesloten.

Geld terug of betalen na herroepen

Je hebt bij Klantenservice aangegeven dat je je beroept op het herroepingsrecht. Dan zetten we je abonnement met terugwerkende kracht stop. Dat betekent: vanaf de ingangsdatum van je abonnement.

Je hebt er daarna recht op om al je abonnementsgeld terug te krijgen. We storten dit bedrag binnen 14 dagen terug op je rekening.

Al gereisd met abonnement

Tijdens het bestellen van je abonnement heb je NS gevraagd om je abonnement tijdens de bedenktijd te activeren, zodat je met het abonnement kon reizen. Wil je in de bedenktijd het abonnement liever niet meer, maar heb je er al mee gereisd? Dan krijg je alleen het volledige abonnementsgeld terug. Voor de reiskosten verrekenen we de korting die je in die periode hebt gekregen. Zodat je vol tarief betaalt voor je gemaakte reizen.

Hoe abonnement herroepen tijdens bedenktijd

Je hebt 14 dagen bedenktijd nadat je je abonnement hebt besteld. Deze bedenktijd gaat in op de dag de dag dat je je bestelling hebt gedaan. Wil je je abonnement liever niet meer? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Vertel dat je je abonnement wilt herroepen.

Liever geen contact? Vul dan het modelformulier Herroepingsrecht in. Je stuurt het formulier via de post naar ons toe.

Contact met Klantenservice

Hoe abonnement herroepen tijdens bedenktijd

Je hebt 14 dagen bedenktijd nadat je je abonnement hebt besteld. Deze bedenktijd gaat in op de dag de dag dat je je bestelling hebt gedaan. Wil je je abonnement liever niet meer? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Vertel dat je je abonnement wilt herroepen.

Liever geen contact? Vul dan het modelformulier Herroepingsrecht in. Je stuurt het formulier via de post naar ons toe.