Hoofdnavigatie

Naar content

Correctietarieven

Wanneer u niet in- of uitcheckt met een Traject Vrij of NS-Business Card, kunnen wij de ritprijs niet bepalen. Wij brengen dan een correctietarief in rekening. Correctietarieven kunnen per abonnement verschillen en worden altijd via de factuur verrekend.


Geld terugvragen bij vergeten check in of check uit

Heeft u een correctietarief betaald omdat u bent vergeten in of uit te checken? Dan kunt u dit 5 x per kalenderjaar corrigeren via Mijn NS Zakelijk vanaf dag 9 na reisdatum. We hebben dan de reisgegevens binnen. Het verschil tussen het correctietarief en de daadwerkelijke ritprijs wordt gecorrigeerd op de eerstvolgende factuur. Dien uw aanvraag in binnen 6 maanden na uw reisdatum.

Correctietarieven NS-Business Card en NS-Business Card met Dal abonnement

Reisrecht

Tarief

Onvoldoende reisrecht (1e klas reizen met een 2e klas product, niet uitgecheckt)

€ 20

Geen reisrecht (niet ingecheckt, reizen in de richting van het incheckstation)

€ 45

Geen Intercity direct Toeslag

€ 10

Niet uitgecheckt na een treinreis bij Connexxion, Keolis, Arriva of Abellio

€ 10

Niet ingecheckt voor een treinreis bij Connexxion, Keolis, Arriva of Abellio

Directe boete in de trein

Niet uitgecheckt in bus, tram of metro

€ 4

Correctietarieven NS-Business Card met Traject Vrij abonnement

Reisrecht

Tarief

Onvoldoende reisrecht (1e klas reizen met een 2e klas product, niet uitgecheckt)

€ 10

Geen reisrecht (niet ingecheckt, reizen in de richting van het incheckstation)

€ 10

Geen Intercity direct Toeslag

€ 10

Niet uitgecheckt na een treinreis bij Connexxion, Keolis, Arriva of Abellio

€ 10

Niet ingecheckt voor een treinreis bij Connexxion, Keolis, Arriva of Abellio

Directe boete in de trein

Niet uitgecheckt in bus, tram of metro

€ 4

Correctietarieven NS-Business Card met Trein Vrij en OV Vrij abonnement

Reisrecht

Tarief

Onvoldoende reisrecht, niet uitgecheckt

geen

Onvoldoende reisrecht, 1e klas reizen met een 2e klas product

€ 20

Geen reisrecht (niet ingecheckt, reizen in de richting van het incheckstation)

geen

Geen Intercity direct Toeslag

€ 10

Niet uitgecheckt na een treinreis bij Connexxion, Keolis, Arriva of Abellio

geen

Niet ingecheckt voor een treinreis bij Connexxion, Keolis, Arriva of Abellio

geen

Niet uitgecheckt in bus, tram of metro met Trein Vrij abonnement

€ 4

Niet uitgecheckt in bus, tram of metro met OV Vrij abonnement

geen

Alle correctietarieven zijn inclusief 6% BTW.

Vergeten in of uit te checken met NS-Business Card in bus, tram, metro

Maakt u met de NS-Business Card gebruik van bijvoorbeeld bus, tram of metro, dan gelden de voorwaarden van de betreffende vervoerder. Wij belasten deze een-op-een door via de factuur. Heeft u een OV Vrij abonnement, dan wordt er geen correctietarief in rekening gebracht omdat u vrij reizen heeft in bus, tram en metro. Bij andere aanvullende abonnementen en de NS-Business Card zonder abonnement brengen de bus-, tram- en metrovervoerders een correctietarief in rekening. Dit correctietarief ziet u bij uw gemaakte reizen in Mijn NS Zakelijk nadat de andere vervoerder dit aan NS heeft aangeleverd.

Geld terugvragen

Wilt u geld terug bij een vergeten check in of check uit voor bus, tram of metro? Dit kan telefonisch via Klantenservice NS Zakelijk of via e-mail: NSZakelijk@ns.nl. U mag tot maximaal 3 x per jaar voor alle vervoerders buiten NS die deze service bieden, geld terugvragen (bijvoorbeeld 1 x bij GVB, 2 x bij EBS). De opgelegde boete van € 4 wordt dan verrekend op uw volgende factuur.