Correctietarieven
Wanneer u niet in- of uitcheckt met een Traject Vrij of NS-Business Card, kunnen wij de ritprijs niet bepalen. Wij brengen dan een correctietarief in rekening. Correctietarieven kunnen per abonnement verschillen en worden altijd via de factuur verrekend.
Reist u met NS Flex? Dan gelden andere correctietarieven
Geld terugvragen bij vergeten check in of check uit
Heeft u een correctietarief betaald omdat u bent vergeten in of uit te checken? Dan kunt u dit 5 x per kalenderjaar corrigeren via Mijn NS Zakelijk vanaf dag 9 na reisdatum. We hebben dan de reisgegevens binnen. Het verschil tussen het correctietarief en de daadwerkelijke ritprijs wordt gecorrigeerd op de eerstvolgende factuur. Dien uw aanvraag in binnen 6 maanden na uw reisdatum.
Correctietarieven NS-Business Card en NS-Business Card met Dal abonnement
Reisrecht |
Tarief |
Onvoldoende reisrecht (1e klas reizen met een 2e klas product, niet uitgecheckt) |
€ 20 |
Geen reisrecht (niet ingecheckt, reizen in de richting van het incheckstation) |
€ 45 |
Geen Intercity direct Toeslag |
€ 10 |
Niet uitgecheckt na een treinreis bij Connexxion, Keolis, Arriva of Abellio |
€ 10 |
Niet ingecheckt voor een treinreis bij Connexxion, Keolis, Arriva of Abellio |
Directe boete in de trein |
Niet uitgecheckt in bus, tram of metro |
€ 4 |
Correctietarieven NS-Business Card met Traject Vrij abonnement
Reisrecht |
Tarief |
Onvoldoende reisrecht (1e klas reizen met een 2e klas product, niet uitgecheckt) |
€ 10 |
Geen reisrecht (niet ingecheckt, reizen in de richting van het incheckstation) |
€ 10 |
Geen Intercity direct Toeslag |
€ 10 |
Niet uitgecheckt na een treinreis bij Connexxion, Keolis, Arriva of Abellio |
€ 10 |
Niet ingecheckt voor een treinreis bij Connexxion, Keolis, Arriva of Abellio |
Directe boete in de trein |
Niet uitgecheckt in bus, tram of metro |
€ 4 |
Correctietarieven NS-Business Card met Trein Vrij en OV Vrij abonnement
Reisrecht |
Tarief |
Onvoldoende reisrecht, niet uitgecheckt |
geen |
Onvoldoende reisrecht, 1e klas reizen met een 2e klas product |
€ 20 |
Geen reisrecht (niet ingecheckt, reizen in de richting van het incheckstation) |
geen |
Geen Intercity direct Toeslag |
€ 10 |
Niet uitgecheckt na een treinreis bij Connexxion, Keolis, Arriva of Abellio |
geen |
Niet ingecheckt voor een treinreis bij Connexxion, Keolis, Arriva of Abellio |
geen |
Niet uitgecheckt in bus, tram of metro met Trein Vrij abonnement |
€ 4 |
Niet uitgecheckt in bus, tram of metro met OV Vrij abonnement |
geen |
Alle correctietarieven zijn inclusief 6% BTW.
Per 1 januari 2019 zijn alle correctietarieven inclusief 9% BTW.
Vergeten in of uit te checken met NS-Business Card in bus, tram, metro
Maakt u met de NS-Business Card gebruik van bijvoorbeeld bus, tram of metro, dan gelden de voorwaarden van de betreffende vervoerder. Wij belasten deze een-op-een door via de factuur. Heeft u een OV Vrij abonnement, dan wordt er geen correctietarief in rekening gebracht omdat u vrij reizen heeft in bus, tram en metro. Bij andere aanvullende abonnementen en de NS-Business Card zonder abonnement brengen de bus-, tram- en metrovervoerders een correctietarief in rekening. Dit correctietarief ziet u bij uw gemaakte reizen in Mijn NS Zakelijk nadat de andere vervoerder dit aan NS heeft aangeleverd.
Geld terugvragen
Wilt u geld terug bij een vergeten check in of check uit voor bus, tram of metro? Dit kan via Klantenservice NS Zakelijk. U mag tot maximaal 3 x per jaar voor alle vervoerders buiten NS die deze service bieden, geld terugvragen (bijvoorbeeld 1 x bij GVB, 2 x bij EBS). De opgelegde boete van € 4 wordt dan verrekend op uw volgende factuur.