Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Saldo terugstorten of overzetten

Het overzetten van je saldo op een nieuwe OV-chipkaart is helaas niet mogelijk. Het saldo van je OV-chipkaart laten terugstorten is wel mogelijk. Je leest hieronder wat je in welke situatie doet.


Goed om te weten:

  • Maak je gebruik van het automatisch opladen van je saldo? Zet automatisch opladen dan eerst stop voordat je het resterende saldo laat terugstorten;
  • Neem een identiteitsbewijs mee als je naar de Servicebalie van NS gaat.
 

Anonieme chipkaart

Persoonlijke chipkaart

Verlopen chipkaart

Vraag via het formulier online
je saldo terug.

Vraag via je Mijn OV-chip-account je saldo terug.

Actieve chipkaart
Saldo meer dan € 30

Vraag je saldo terug door je kaart met het formulier op te sturen. Je OV-chipkaart wordt dan beëindigd.

Vraag je saldo terug door je kaart met het formulier op te sturen. Je OV-chipkaart wordt dan beëindigd.

Actieve chipkaart
Saldo minder dan € 30

Vraag je saldo terug bij
een Servicebalie van NS.
Vraag je saldo terug bij
een Servicebalie van NS.

Verschil anonieme en persoonlijke kaart