Naar content

Hoofdnavigatie

Persoonlijke gegevens wijzigen

Met jouw eigen Mijn NS-account kun je zelf jouw persoonlijke gegevens beheren en heb je toegang tot je gemaakte reizen. Dat geldt voor de zakelijke en particuliere omgeving, maar ook voor de deur-tot-deurdiensten.


Verschillende NS-accounts

Met een NS-account kun je persoonlijke gegevens wijzigen. Wil je jouw abonnementen en claims wijzigen en jouw gemaakte reizen inzien, dan moet je eerst jouw OV-chipkaart toevoegen aan je account.

  • Ben je een particuliere reiziger met een persoonlijke OV-chipkaart? Dan kun je een Mijn NS-account aanmaken en daarna inloggen op Mijn NS.
  • Ben je een zakelijke reiziger of de contactpersoon voor NS Zakelijk en NS-Business Cardhouders? Dan kun je een account aanmaken op Mijn NS Zakelijk en daarna inloggen.
  • Voor het inzien van deur-tot-deurdiensten maak je op Mijn NS een eigen account aan.

Welke persoonlijke gegevens kun je wijzigen?

Met een Mijn NS-account kun je persoonlijke gegevens wijzigen. Reizigers met een OV-chipkaart kunnen inloggen in Mijn NS. Contactpersonen voor NS Zakelijk en NS-Business Cardhouders kunnen inloggen in Mijn NS Zakelijk.

  • Adresgegevens (alleen het huisadres, niet het eventuele bedrijfsadres)
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Wachtwoord voor uw account
  • Bankrekeningnummer
    • Een gewijzigd rekeningnummer dien je altijd zelf te wijzigen / aan ons door te geven. Ook wanneer je deelneemt aan een overstapservice.
    • Voor het wijzigen van je bankrekeningnummer ga je naar 'Producten'. Hier staan je abonnements- en je bankgegevens. Beide kun je hier wijzigen. 

Je kunt helaas geen bedrijfsgegevens wijzigen in Mijn NS Zakelijk.

Wat is nog meer mogelijk in de beveiligde omgeving?

In Mijn NS, Mijn NS Zakelijk kun je:

  • geld terug bij vergeten uit te checken aanvragen;
  • je gemaakte reizen met jouw OV-chipkaart inzien en downloaden;
  • je persoonlijke gegevens wijzigen;
  • zich aanmelden voor onze nieuwsbrief met aanbiedingen en reisinformatie;
  • Keuzedagen inzien, als je die hebt;
  • bij nieuwe abonnementen (Dal Voordeel, Altijd Voordeel, Dal Vrij, Altijd Vrij, Weekend Vrij, Kids Vrij) uw abonnement wijzigen, extra opties toevoegen (Keuzedagen of Intercity Direct Altijd Toeslagvrij), beëindiging aanvragen of van klasse wisselen;
  • jouw deur-tot-deurdiensten aan- of uitzetten.