OV-fiets(sleutel) verloren of gestolen
Wat moet u doen bij diefstal of verlies van uw OV-fiets of OV-fietssleutel? In ieder geval is het belangrijk zo snel mogelijk NS hiervan op de hoogte te brengen.
Uw OV-fiets gestolen?
Doe direct aangifte bij de politie en stuur ons een e-mail via info@ov-fiets.nl met als onderwerp 'OV-fiets gestolen'.
Vermeld in de correspondentie het OV-fietsnummer (zie fietssleutel), de huurlocatie en de datum en het tijdstip waarop de OV-fiets is gestolen. Stuur vervolgens het proces-verbaal en het fietssleuteltje op naar ons adres:
NS Klantenservice Afdeling OV-fiets
Postbus 2572
3500 GN Utrecht
Bij diefstal betaalt u een eigen risico. Deze leest u in de tarievenlijst OV-fiets onderaan de pagina. Als u géén proces-verbaal en OV-fietssleutel opstuurt, dan betaalt u op grond van artikel 14 van de algemene voorwaarden OV-fiets de geldende aanschafwaarde van de OV-fiets. De geldende aanschafwaarde staat vermeld in de prijslijst.
Uw OV-fietssleutel verloren of gestolen?
Laat eerst uw rit afsluiten, zodat de kosten voor de rit niet doorlopen. Neem hiervoor contact op met NS Klantenservice op 030-7515155.
Meld vervolgens de diefstal of het verlies aan ons door een e-mail te sturen naar info@ov-fiets.nl, met als onderwerp 'Sleutel verloren of gestolen'. Op grond van artikel 14 van de algemene voorwaarden OV-fiets betaalt u de kosten voor een nieuwe sleutel, zie de tarievenlijst OV-fiets.
Uw OV-chipkaart of NS-Business Card verloren of gestolen?
Ga naar Mijn NS (uw persoonlijke omgeving) en blokkeer uw kaart voor de deur-tot-deurdiensten. Vergeet niet uw OV-chipkaart of NS-Business Card ook te blokkeren via ov-chipkaart.nl of Mijn NS Zakelijk. Met uw nieuwe vervangende OV-chipkaart of NS-Business Card kunt u direct weer gebruikmaken van OV-fiets.