Naar content

Hoofdnavigatie

Gevonden en verloren voorwerpen

Bent u iets verloren in de trein of op het station? We helpen u graag om uw eigendom terug te vinden. Lees hieronder wat we doen met gevonden voorwerpen en hoe u het best kunt handelen.


Bent u iets verloren in de trein of op het station?

Vul direct het opsporingsformulier in en omschrijf zo duidelijk mogelijk wat u bent verloren. Na verzending van dit formulier krijgt u een uniek nummer.

Wat kunt u daarna het beste doen:

Eerste 5 dagen

  • Gevonden voorwerpen worden 5 dagen bewaard op het station waar het is ingeleverd.
  • In deze periode kunt u uw eigendom kosteloos ophalen op vertoon van een geldig legitimatiebewijs en het unieke nummer dat hoort bij uw opsporingsverzoek.
  • Vraag bij een NS Service & Tickets winkel of uw voorwerp gevonden is.
  • Of bel met onze Klantenservice (030-7515155). Wij zijn dag en nacht bereikbaar.

Op Hoofddorp, Den Helder, Lelystad, Zutphen, Vlissingen en Enkhuizen worden voorwerpen niet op het station bewaard. Hier gaan gevonden voorwerpen direct naar Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen.

Na 5 dagen

  • Na 5 dagen worden alle gevonden voorwerpen naar Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen gestuurd.
  • Binnen 4 weken laten we per mail weten of uw voorwerp wel of niet is gevonden.
  • Is uw voorwerp gevonden? In de mail staan instructies om uw voorwerp thuis te krijgen.
  • U kunt het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen niet bezoeken.

Identiteitsbewijs verloren?

Als het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen een identiteitsbewijs vindt in uw spullen, dan zijn we wettelijk verplicht om deze over te dragen aan een bevoegde instantie. Vraag een vervangend exemplaar aan bij uw gemeente.

Heeft u iets gevonden op het station of in de trein?

U kunt een gevonden voorwerp geven aan een NS-medewerker op het station of in de trein. Als dat niet lukt, kunt u het voorwerp ook telefonisch bij onze Klantenservice aangeven via telefoonnummer 030-7515155. Alvast hartelijk dank!