Naar content

Hoofdnavigatie

Gevonden en verloren voorwerpen

Iets verloren of vergeten in de trein of op het station? Dat is vervelend, want hoe krijgt u uw eigendommen terug? Op deze pagina hebben we alle informatie verzameld, zodat u weet wat u in zo'n situatie kunt doen.


Iets verloren in de trein of op het station?

Eerste 5 dagen

Vul direct online het opsporingsformulier in. Gevonden voorwerpen worden in de meeste gevallen 5 dagen kosteloos bewaard op het station waar het is ingeleverd. U kunt het daar komen ophalen. U krijgt uw verloren items mee op vertoon van een geldig legitimatiebewijs en het unieke nummer dat hoort bij uw online opsporingsverzoek.

Na 5 dagen

Na 5 dagen belanden de gevonden voorwerpen op het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen in Utrecht. Hier worden ze maximaal 3 maanden bewaard. Wij houden continu in de gaten of er een gevonden voorwerp is aangemeld dat aan uw opsporingsverzoek voldoet. 

Als wij uw eigendom of bagage gevonden hebben, laten wij dit thuisbezorgen. De kosten hiervoor zijn minimaal € 15,-. Bij verzending van goederen groter dan 1 meter en/of zwaarder dan 10 kilo brengen wij extra kosten in rekening. Bij buitenlandse verzendingen gelden de werkelijke kosten. U kunt het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen helaas niet bezoeken.

Identiteitsbewijs verloren?

Paspoorten of identiteitsbewijzen kunt u niet aanmelden als verloren voorwerp. Deze worden overgedragen aan de marechaussee. Vraag zelf een vervangend exemplaar aan bij uw gemeente. 

Iets gevonden op het station of in de trein?

U kunt een gevonden voorwerp geven aan een NS-medewerker op het station of in de trein. Als dat niet lukt, kunt u het voorwerp ook via onze Klantenservice melden. Alvast hartelijk dank!