Gevonden en verloren voorwerpen
Iets verloren of vergeten in de trein of op het station? Dat is heel vervelend. Bekijk online of jouw voorwerp tussen onze gevonden voorwerpen zit.
Heb je een voorwerp gevonden?
Heb je een voorwerp gevonden in de trein of op het station? Geef een gevonden voorwerp aan één van onze medewerkers op het station of in de trein. Op deze manier is de kans het grootst dat het voorwerp weer terugkomt bij de eigenaar.
Als het niet lukt om het voorwerp aan een medewerker te geven, kan je het ook meenemen en online aanmelden op verlorenofgevonden.nl of iLost.co. Je kan het voorwerp niet telefonisch aanmelden via onze Klantenservice.
Heb je een voorwerp gevonden?
Heb je een voorwerp gevonden in de trein of op het station? Geef een gevonden voorwerp aan één van onze medewerkers op het station of in de trein. Op deze manier is de kans het grootst dat het voorwerp weer terugkomt bij de eigenaar.
Als het niet lukt om het voorwerp aan een medewerker te geven, kan je het ook meenemen en online aanmelden op verlorenofgevonden.nl of iLost.co. Je kan het voorwerp niet telefonisch aanmelden via onze Klantenservice.
Ben je een voorwerp verloren?
Ben je iets kwijtgeraakt of vergeten in de trein of op het station? Lees dan hieronder hoe we omgaan met gevonden voorwerpen.
1. Je zoekt online tussen de gevonden voorwerpen.
Als je een voorwerp bent verloren, kijk dan bij onze online gevonden voorwerpen of wij hem hebben gevonden. Het kan een aantal dagen duren voordat voorwerpen online komen.
Ben je je OV-chipkaart, legitimatiebewijs of bankpas verloren?
Deze passen mogen wij niet bewaren en geven wij aan de verantwoordelijke instanties. Je moet deze zelf blokkeren en vervangen.
Ben je een voorwerp verloren?
Ben je iets kwijtgeraakt of vergeten in de trein of op het station? Lees dan hieronder hoe we omgaan met gevonden voorwerpen.
1. Je zoekt online tussen de gevonden voorwerpen.
Als je een voorwerp bent verloren, kijk dan bij onze online gevonden voorwerpen of wij hem hebben gevonden. Het kan een aantal dagen duren voordat voorwerpen online komen.
Ben je je OV-chipkaart, legitimatiebewijs of bankpas verloren?
Deze passen mogen wij niet bewaren en geven wij aan de verantwoordelijke instanties. Je moet deze zelf blokkeren en vervangen.
2. Je vindt je voorwerp en verstuurt een aanvraag
Staat jouw voorwerp tussen de gevonden voorwerpen? Wat fijn! Verstuur een aanvraag om je voorwerp terug te krijgen.
Vertel ons zo veel mogelijk over je voorwerp, want dan is de kans groter dat wij zeker weten dat jij de eigenaar bent. Omschrijf dus alle details en kenmerken zo precies mogelijk.
We doen ons best binnen 24 uur te reageren op je aanvraag. In het weekend en op feestdagen kan dit iets langer duren. Je krijgt van ons een e-mail waarin staat of je aanvraag is goedgekeurd.
2. Je vindt je voorwerp en verstuurt een aanvraag
Staat jouw voorwerp tussen de gevonden voorwerpen? Wat fijn! Verstuur een aanvraag om je voorwerp terug te krijgen.
Vertel ons zo veel mogelijk over je voorwerp, want dan is de kans groter dat wij zeker weten dat jij de eigenaar bent. Omschrijf dus alle details en kenmerken zo precies mogelijk.
We doen ons best binnen 24 uur te reageren op je aanvraag. In het weekend en op feestdagen kan dit iets langer duren. Je krijgt van ons een e-mail waarin staat of je aanvraag is goedgekeurd.
3. Je haalt je voorwerp op of laat het opsturen
Is je aanvraag goedgekeurd? Dan kan je in de meeste gevallen kiezen hoe je je voorwerp terugkrijgt.
(Laten) ophalen op het station
Kies je voor ophalen op een station met servicepunt? Dan heb je 7 dagen de tijd om het zelf op te halen of op te laten halen door iemand anders. Het is helaas niet mogelijk om een uitzondering te maken om jouw voorwerp langer te bewaren op een station.
We geven het voorwerp alleen mee als je je legitimatiebewijs kan laten zien en het aanvraagnummer weet (deze staat in de e-mail die je krijgt).
Laten opsturen
Wil je het voorwerp laten versturen of heb je hem niet binnen 7 dagen opgehaald? Dan geef je je gegevens aan ons door en betaal je eerst de verzendkosten. Deze zijn € 15 voor een standaardverzending binnen Nederland.
De verzendkosten zijn hoger voor verzending naar het buitenland of voor grotere pakketten.
3. Je haalt je voorwerp op of laat het opsturen
Is je aanvraag goedgekeurd? Dan kan je in de meeste gevallen kiezen hoe je je voorwerp terugkrijgt.
(Laten) ophalen op het station
Kies je voor ophalen op een station met servicepunt? Dan heb je 7 dagen de tijd om het zelf op te halen of op te laten halen door iemand anders. Het is helaas niet mogelijk om een uitzondering te maken om jouw voorwerp langer te bewaren op een station.
We geven het voorwerp alleen mee als je je legitimatiebewijs kan laten zien en het aanvraagnummer weet (deze staat in de e-mail die je krijgt).
Laten opsturen
Wil je het voorwerp laten versturen of heb je hem niet binnen 7 dagen opgehaald? Dan geef je je gegevens aan ons door en betaal je eerst de verzendkosten. Deze zijn € 15 voor een standaardverzending binnen Nederland.
De verzendkosten zijn hoger voor verzending naar het buitenland of voor grotere pakketten.