Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Werkzaamheden Den Haag HS - Rotterdam Centraal

ProRail werkt van 22 oktober t/m 3 november aan het spoor tussen Den Haag Hollands Spoor en Rotterdam Centraal. Bekijk hieronder wat dit voor jouw reis betekent. En plan je reis vanaf 10 dagen vooraf in de Reisplanner.


Alles voor een betere reis

Samen komen we er wel. Ook al loopt het nu door werkzaamheden even anders. We hebben omreisroutes en -advies. Er is extra mankracht op de stations om je te begeleiden. De treinen maken we, als dit mogelijk is, extra lang.

We doen er echt alles aan om je een betere reis te bezorgen. Nederland vooruit, dat is waar het ons om gaat.

Werkzaamheden tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal

ProRail werkt van dinsdag 22 oktober t/m zondag 3 november aan het spoor tussen Den Haag Hollands Spoor en Rotterdam Centraal. 

Van dinsdag 22 oktober tot en met vrijdag 1 november rijden er geen treinen tussen Rotterdam Centraal en Delft Campus.

Op zaterdag 02 november en zondag 03 november rijden er geen treinen tussen Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum en Den Haag Hollands Spoor.

De informatie op deze pagina is onder voorbehoud. Er kunnen nog kleine wijzigingen plaatsvinden. Houd deze pagina in de gaten voor de meest actuele informatie.

Reisadviezen

Afhankelijk van je bestemming en de periode waarin je reist, zijn er verschillende reisadviezen. 

Tijdens de hele periode
Tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal reis je om via Gouda met de trein. De extra reistijd is ongeveer 20 minuten.

Op de Metrolijn E tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal is je NS-vervoerbewijs niet geldig. Daarbij is de metro erg druk, zeker in de spits. We vragen je daarom niet met de metro te gaan, maar de omreisroute via Gouda te gebruiken. Neem je de metro toch? Dan betaal je hiervoor de normale prijs.

Nachtnet
Vanaf 22 oktober t/m 24 oktober én vanaf 28 oktober t/m 3 november rijdt de trein in de nacht tussen Rotterdam Centraal en Den Haag HS met een omleiding via Gouda. Deze trein stopt niet in Gouda. 

Ook rijden er NS Snelbussen tussen Rotterdam Centraal en Delft en tussen Den Haag HS en Delft. 

Vanaf 25 oktober t/m 27 oktober rijdt de trein in de nacht van Den Haag HS en Delft. Gedurende deze periode rijden er NS Snelbussen tussen Delft en Rotterdam Centraal. 

Dinsdag 22 oktober t/m vrijdag 1 november 
Tussen Rotterdam Centraal en Delft Campus reis je met de trein naar Rotterdam Blaak. Vanaf Rotterdam Blaak reis je verder met de metro naar Schiedam Centrum. Je NS-vervoerbewijs is in dit gedeelte van Metrolijn A, B en C geldig tijdens deze periode. 

Stap daarna over op de bus naar Delft Campus. De extra reistijd bedraagt ongeveer 27 minuten ten opzichte van een normale treinreis tussen Rotterdam Centraal en Delft Campus. Reis niet met de bus in de spits op doordeweekse dagen of houd rekening met extra drukte.

Zaterdag 2 en zondag 3 november
Tussen Rotterdam Centraal en Den Haag HS reis je met de trein naar Rotterdam Blaak. Vanaf daar reis je verder met de metro naar Schiedam Centrum. Je NS-vervoerbewijs is in metrolijn A, B en C geldig tijdens deze periode op dit traject.

Stap daarna over op de bus naar Den Haag HS. De extra reistijd bedraagt ongeveer 30 minuten ten opzichte van een normale treinreis tussen Rotterdam Centraal en Den Haag HS. 

Extra drukte verwacht

Tijdens deze werkzaamheden verwachten we extra drukte door de herfstvakantie. Ook is er op woensdag 10 oktober om 18:00 uur een wedstrijd van Feyenoord en op zaterdag 2 november om 21:00 uur. Hierdoor is het die avonden mogelijk extra druk in het ov. 

Plan je reis in de NS-app

Plan kort van tevoren je reis van deur tot deur in de NS-app of via de Reisplanner. Zo heb je altijd het laatste reisadvies. En

Veelgestelde vragen

  • Kan ik geld terugvragen bij vertraging?

    Bij geplande werkzaamheden passen wij de reis(tijd) aan in de Reisplanner. Het kan zijn dus zijn dat je een langere reistijd hebt dan normaal. Omdat het om geplande werkzaamheden gaat, krijg je geen geld terug als je hierdoor later op je bestemming bent.

    Natuurlijk kan je wel geld terugvragen als je trein minstens 30 minuten vertraagd is ten opzichte van de dienstregeling in de Reisplanner.

  • Krijg ik korting omdat ik een abonnement heb en niet kan reizen op mijn traject?

    Nee, je krijgt geen korting omdat het om vooraf geplande werkzaamheden gaat. We zorgen voor vervangend vervoer (bijvoorbeeld in de vorm van NS-bussen) of een omreisroute.  

  • Kan ik gratis reizen met een NS-bus?

    Nee, dat kan niet. Je hebt in het vervangend vervoer zoals een NS-bus, ook een geldig vervoerbewijs nodig. Maar als je een deel van je reis met de NS-bus moet, betaal je niets extra's voor je totale reis.

    Zo werkt in- en uitchecken
    Check dan uit op het station waar je de trein uitstapt en overstapt op de bus. Bij de bus staat een tijdelijke in- en uitcheckpaal. Hier check je opnieuw in en op je bestemming check je uit bij de bushalte.

    Als je met de trein verder reist, check je opnieuw in op dat station.

  • Ben je minder mobiel?

    Hou dan rekening met: 

    • een hoge opstap bij de bus.
    • langere loopafstanden van en naar de bus.
    • dat je mogelijk meer moet staan tijdens het wachten op de bus.

    Reis je met een rolstoel of ander hulpmiddel en zetten wij bussen in?
    Maak dan gebruik van onze gratis rolstoeltaxi. Bel hiervoor met NS Reisassistentie (op 030 235 7822) of chat met NS Klantenservice.

    Heb je een visuele beperking en hulp nodig?
    Wij helpen je om van of naar het vervangend vervoer te komen. Bel hiervoor met NS Reisassistentie (op 030 235 7822) of chat met NS Klantenservice.

Bekijk alle veelgestelde vragen over werkzaamheden.