Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Werkzaamheden Rotterdam - Den Haag

Van zaterdag 13 juli tot en met zondag 26 juli werkt ProRail aan het spoor tussen Rotterdam en Den Haag. Bekijk hieronder wat dit voor jouw reis betekent. En plan je reis vooraf in de Reisplanner.


Alles voor een betere reis

Samen komen we er wel. Ook al loopt het nu door werkzaamheden even anders. We zetten bussen in waar het kan. We hebben omreisroutes en -advies. Er is extra mankracht op de stations om je te begeleiden. De treinen maken we, als dit mogelijk is, extra lang.

We doen er echt alles aan om je een betere reis te bezorgen. Nederland vooruit, dat is waar het ons om gaat. 

Werkzaamheden tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal

ProRail werkt van zaterdag zaterdag 13 juli tot en met zondag 26 juli aan het spoor tussen Rotterdam en Den Haag. Daardoor rijden er op (delen van) dit traject in die periode minder treinen. We zetten bussen in om deze treinen te vervangen.

Zaterdag 13 juli 00.45 t/m donderdag 25 juli 05.15 uur
In deze periode rijden er geen treinen tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal. Wij zetten bussen in om de treinen te vervangen. Of reis tussen Den Haag en Rotterdam om via Gouda. 

Donderdag 25 juli 05.15 t/m zaterdag 27 juli 06.15 uur
In deze periode rijden er geen treinen tussen Den Haag Centraal en Schiedam Centrum. Wij zetten stopbussen in om de trein te vervangen. Of reis tussen Den Haag en Rotterdam om via Gouda. 

Zaterdag 27 juli en zondag 28 juli
In deze periode rijden er geen treinen tussen Den Haag Centraal en Den Haag Holland Spoor/ Den Haag Ypenburg. Vanaf 27 juli vertrekken treinen naar Rotterdam op zaterdag voortan vanaf spoor 3. Dit blijft zo tot verder bericht.

Bussen van en naar Delft

De bussen van en naar Delft zijn op werkdagen in de spits waarschijnlijk zeer druk. Vermijd de spits als je dat kan en hou anders rekening met een langere reistijd dan in de Reisplanner staat aangegeven. De ochtendspits is van 06:30 tot 9.30 en de avondspits van 16.00 tot 18.30.

Vervoerbewijs niet geldig in metro

In de Reisplanner staat dat je tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal de metro kunt nemen. Maar ons vervoerbewijs is niet geldig in deze metro. Gebruik de bussen die wij inzetten of reis via één van de omreisroutes.

Plan je reis in de NS-app

Plan kort van tevoren je reis van deur tot deur in de NS-app of via de Reisplanner. Zo heb je altijd het laatste reisadvies. En

Veelgestelde vragen

  • Kan ik geld terugvragen bij vertraging?

    Bij geplande werkzaamheden passen wij de reis(tijd) aan in de Reisplanner. Het kan zijn dus zijn dat je een langere reistijd hebt dan normaal. Omdat het om geplande werkzaamheden gaat, krijg je geen geld terug als je hierdoor later op je bestemming bent.

    Natuurlijk kan je wel geld terugvragen als je trein minstens 30 minuten vertraagd is ten opzichte van de dienstregeling in de Reisplanner.

  • Krijg ik korting omdat ik een abonnement heb en niet kan reizen op mijn traject?

    Nee, je krijgt geen korting omdat het om vooraf geplande werkzaamheden gaat. We zorgen voor vervangend vervoer (bijvoorbeeld in de vorm van NS-bussen) of een omreisroute.  

  • Kan ik gratis reizen met een NS-bus?

    Nee, dat kan niet. Je hebt in het vervangend vervoer zoals een NS-bus, ook een geldig vervoerbewijs nodig. Maar als je een deel van je reis met de NS-bus moet, betaal je niets extra's voor je totale reis.

    Zo werkt in- en uitchecken
    Check dan uit op het station waar je de trein uitstapt en overstapt op de bus. Bij de bus staat een tijdelijke in- en uitcheckpaal. Hier check je opnieuw in en op je bestemming check je uit bij de bushalte.

    Als je met de trein verder reist, check je opnieuw in op dat station.

  • Ben je minder mobiel?

    Hou dan rekening met: 

    • een hoge opstap bij de bus.
    • langere loopafstanden van en naar de bus.
    • dat je mogelijk meer moet staan tijdens het wachten op de bus.

    Reis je met een rolstoel of ander hulpmiddel en zetten wij bussen in?
    Maak dan gebruik van onze gratis rolstoeltaxi. Bel hiervoor met NS Reisassistentie (op 030 235 7822) of chat met NS Klantenservice.

    Heb je een visuele beperking en hulp nodig?
    Wij helpen je om van of naar het vervangend vervoer te komen. Bel hiervoor met NS Reisassistentie (op 030 235 7822) of chat met NS Klantenservice.

Bekijk alle veelgestelde vragen over werkzaamheden.