Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Communicatie op maat voor een zorgeloze reis

Of je nu dagelijks reist of af en toe de trein pakt, wij houden je graag persoonlijk op de hoogte van jouw reis. Met de juiste communicatievoorkeuren ontvang je berichten die precies aansluiten op jouw reis, op het juiste moment. Handig bij werkzaamheden, verstoringen of als je een keer vergeet uit te checken. Zo verloopt je treinreis soepeler en kun je zorgeloos op pad.


Waarom kiezen voor communicatie op maat?

  • Slim reisadvies: Je krijgt automatisch bericht bij werkzaamheden of verstoringen op jouw traject, met direct een passend reisadvies. Zo ben je altijd voorbereid.
  • Geen zorgen bij vergeten check-in/uit: Vergeet je een keer in of uit te checken? Geen probleem! We corrigeren dit automatisch voor je. Dat voorkomt onnodige kosten.

Welke gegevens deel je?

Om je berichten op maat te maken, hebben we wat informatie van je reis nodig. Omdat we begrijpen dat het delen van je gegevens een grote stap is, vragen we alleen de informatie die echt nodig is om jouw reis nog beter te maken. Je gegevens worden veilig en zorgvuldig verwerkt en nooit gedeeld met derden zonder jouw toestemming.

De gegevens die wij gebruiken voor communicatie op maat zijn:

  • Exacte dagen en tijden waarop je reist
  • De trajecten die je aflegt
  • Het product waarmee je reist

Hoe zet je communicatie op maat aan?

Je kunt communicatie op maat eenvoudig activeren in Mijn NS:

  1. Log in op Mijn NS.
  2. Koppel je OV-chipkaart aan je Mijn NS-account (als je dat al gedaan hebt kun je deze stap overslaan).
  3. Kies in het menu voor Gegevens en voorkeuren.
  4. Scroll helemaal naar beneden tot je het kopje Communicatievoorkeuren ziet staan.
  5. Klik op Bekijk communicatievoorkeuren.
  6. Onder het kopje Persoonlijke berichten zet je het schuifje bij Op maat aan.