Meldingen
Ontvang via de NS-app een pushbericht met de laatste informatie over je reis.
Zo zet je meldingen aan
Plan je reis in de NS-app. Selecteer jouw reis en klik op de knop Zet meldingen aan. Geef aan of je pushberichten wilt ontvangen bij:
- vertrek van een ander perron
- uitval van de trein
- vertraging
- minder kans op een zitplaats
- overstapadvies
Sla je voorkeuren op en wij sturen je een pushbericht als er iets verandert.
Alternatief reisadvies
Rijdt jouw trein niet meer, heeft hij vertraging of heb je minder kans op een zitplaats? Dan krijg je van ons in de melding meteen een alternatief reisadvies.
Geef ons feedback
We testen de nieuwe manier van reisinformatie delen in de NS-app. Deel je met ons jouw ervaring? Feedback geven doe je met één klik in de NS-app.
Elke reis begint in de NS-app
In de NS-app ontvang je niet alleen meldingen, maar plan je makkelijk iedere reis. Ook handig:
- Sla jouw favoriete reizen op
- Laad jouw e-ticket in de app
- Vind een OV-fiets, deelscooter of P+R in de buurt
Veelgestelde vragen over meldingen
-
Ik heb meldingen aangezet maar krijg geen pushberichten
Kijk in de NS-app onder Meer > Instellingen > Pushberichten of er een vinkje staat bij Treinwijzer updates. Controleer ook in de instellingen van je eigen telefoon of de NS-app je pushberichten mag sturen.
-
Ik zie de knop 'Zet meldingen aan' niet staan
De knop 'Zet meldingen aan' zie je nadat je een reis plant in de NS-app. Zorg dat je de laatste versie van de app hebt gedownload via de App Store of Play Store.
-
Kan ik ook meldingen aanzetten voor internationale reizen?
Nee, dit kan niet. Het aanzetten van meldingen werkt alleen voor binnenlandse NS treinen.
-
Kan ik via de website ook meldingen aanzetten?
Nee, dit kan niet. Omdat je meldingen ontvangt op je telefoon, kan je alleen meldingen aanzetten via de NS-app.