Naar content

Hoofdnavigatie

Toegang voor medewerkers, vervoerders, huurders en hulpdiensten

Servicemedewerkers, schoonmaak- en onderhoudspersoneel, reizigers uit het buitenland, reizigers van besloten vervoerders en medewerkers van stationswinkels hebben ook een pas nodig om toegang te krijgen tot de stations. Er zijn verschillende producten beschikbaar: Toegangspas, Service & Toegangspas en KeyCard.


Toegangspas

U kunt via de site een Toegangspas aanvragen als u werkt bij bijvoorbeeld ProRail, NS Stations of andere (besloten) vervoerders. Ook als u huurder bent van NS Stations / ingehuurd wordt door NS Stations, in opdracht van een spoorgerelateerd bedrijf werkt, of als u voor werkzaamheden op het station aanwezig moet zijn kunt u via de site een Toegangspas aanvragen. De Toegangspas is bedoeld om toegang te krijgen tot een station met gesloten poortjes om daar werkzaamheden uit te voeren. De Toegangspas mag alleen gebruikt worden tijdens en voor de werkzaamheden van uw beroep of bedrijf. De pas bied toegang voor 1 persoon.

Service en Toegangspas

De Service en Toegangspas is bedoeld om toegang te krijgen tot een station met gesloten poortjes van de betreffende aanbieder van (besloten) reizigersvervoer. Met deze pas kunt u service verlenen aan mensen die dit nodig hebben op het station (bijvoorbeeld hulpdiensten).

KeyCard

Een KeyCard is een kaartje met een vierkante barcode waarmee een reiziger de poortjes kan openen. De KeyCard is géén vervoerbewijs. Het product is zowel fysiek als digitaal beschikbaar. De digitale KeyCard kan op maat gemaakt worden. Het product bevat dan de specificaties die voor de aanvrager relevant zijn (bijvoorbeeld alleen geldig op  aan specifieke tijdstip, stations, dag etc). 

Aanvullende informatie

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact op met NS klantenservice