Toegang voor medewerkers, vervoerders, huurders en hulpdiensten
Servicemedewerkers, schoonmaak- en onderhoudspersoneel, reizigers uit het buitenland, reizigers van besloten vervoerders en medewerkers van stationswinkels hebben ook een pas nodig om toegang te krijgen tot de stations. Er zijn verschillende producten beschikbaar: Toegangspas, Service & Toegangspas en KeyCard.
Toegangspas
Je kun via de site een Toegangspas aanvragen als je werkt bij bijvoorbeeld ProRail, NS Stations of andere (besloten) vervoerders. Ook als je huurder bent van NS Stations / ingehuurd wordt door NS Stations, in opdracht van een spoorgerelateerd bedrijf werkt, of als je voor werkzaamheden op het station aanwezig moet zijn kun je via de site een Toegangspas aanvragen. De Toegangspas is bedoeld om toegang te krijgen tot een station met gesloten poortjes om daar werkzaamheden uit te voeren. De Toegangspas mag alleen gebruikt worden tijdens en voor de werkzaamheden van uw beroep of bedrijf. De pas biedt toegang voor 1 persoon.
Service en Toegangspas
De Service en Toegangspas is bedoeld om toegang te krijgen tot een station met gesloten poortjes van de betreffende aanbieder van (besloten) reizigersvervoer. Met deze pas kun je service verlenen aan mensen die dit nodig hebben op het station (bijvoorbeeld hulpdiensten).
KeyCard
Een KeyCard is een kaartje met een vierkante barcode waarmee een reiziger de poortjes kan openen. De KeyCard is géén vervoerbewijs. Het product is zowel fysiek als digitaal beschikbaar. De digitale KeyCard kan op maat gemaakt worden. Het product bevat dan de specificaties die voor de aanvrager relevant zijn (bijvoorbeeld alleen geldig op een specifieke tijdstip, stations, dag etc).
Aanvullende informatie
Stations met gesloten poortjes
Heeft u nog vragen?
Neem dan contact op met NS klantenservice.