Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

NS Perronwijzer-app

Als je de borden boven de perrons niet of lastig kunt lezen, kun je de NS Perronwijzer-app downloaden. In de app vind je de informatie over de eerstvolgende trein die vertrekt op het perron waar jij je bevindt. Zo kun je een laatste check doen of je in de juiste trein stapt. Heb je spraak geactiveerd op je telefoon? Dan leest de app ook voor wat er op de borden boven de perrons staat. Dat werkt heel eenvoudig: al met een paar kliks hoor je de belangrijkste reisinformatie van het perron waar jij je bevindt.


In de NS Perronwijzer vind je informatie over onder andere:

  • de eerstvolgende twee vertrekkende treinen van het betreffende spoor;
  • de vertrektijd;
  • de eindbestemming;
  • het treintype zoals Intercity of Sprinter;
  • alle tussenliggende stations;
  • bijzonderheden zoals eventuele vertraging of “niet instappen”.

Ook kun je in de app een station zoeken en alle actuele vertrektijden bekijken.

In de NS Perronwijzer is de informatie van alle stations in Nederland beschikbaar, dus ook van de stations waar NS niet rijdt.

Sommige informatie is nog niet beschikbaar in de app, bijvoorbeeld “let op omroepbericht”. We onderzoeken hoe we in de toekomst alle informatie die we tonen op de borden boven de perrons beschikbaar kunnen maken, zodat de informatie die de NS Perronwijzer geeft volledig is.

De NS Perronwijzer gebruiken in 5 stappen

  1. Download de gratis app in de App Store of Google Play Store ​​​​
  2. Open de app
  3. Selecteer het station
  4. Selecteer het spoor
  5. De app toont de informatie van het bijbehorende perronbord

Heb je locatievoorzieningen ingeschakeld, dan toont de app direct het dichtstbijzijnde station. Heb je locatievoorzieningen niet ingeschakeld, dan kun je voor zowel de sporen als de vertrektijden een station zoeken via de zoekbalk. 

Toegankelijke reis voor iedereen

De NS Perronwijzer is mogelijk gemaakt door NS, ontwikkeld in nauwe samenwerking met de Oogvereniging en getest door zowel blinde als slechtziende personen. We hebben de ambitie om een toegankelijke reis aan te bieden aan al onze klanten. Daarom verbeteren we elk jaar samen met belangenorganisaties de services voor onze klanten met een beperking. Zo wordt reizen met de trein voor iedereen steeds een beetje eenvoudiger.