Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

OV-chipkaart verlopen

Is je OV-chipkaart (bijna) verlopen? Wat je moet doen, hangt af van het type kaart en of je een abonnement hebt. Lees hier wat voor jou geldt.

Persoonlijke OV-chipkaart

OV-chipkaart met NS-abonnement

Heb je een OV-chipkaart met daarop een NS-abonnement? Dan zorgen wij er automatisch voor dat je een nieuwe kaart krijgt.

Soms vragen we je voor het verlopen van je huidige kaart om een nieuwe pasfoto te uploaden. Doe dit op tijd; dus vóórdat je OV-chipkaart verloopt.

OV-chipkaart verloopt, maar je hebt niet op tijd bericht hierover gehad

Het kan zijn dat je niet op tijd bericht van ons hebt gekregen over wanneer je OV-chipkaart verloopt. Dat is vervelend!

Wat je nu kunt doen:

  1. Vraag een vervangende OV-chipkaart aan op OV-chipkaart.nl.
  2. Tijdens de bestelling geef je het nummer op van de kaart die je wilt vervangen (je verlopen kaart).
  3. Betaal de kosten van je nieuwe kaart.
  4. Neem contact op met NS-klantenservice. Je krijgt de kosten van je nieuwe OV-chipkaart van ons terug.

Geen automatische kaartvernieuwing bij sommige abonnementen

Heb je een OV-chipkaart met NS Flex Basis, een OV-fiets abonnement, Stallen op Rekening of Kids Vrij? Dan zorgen wij niet automatisch voor een nieuwe kaart. Vraag in dit geval zelf een vervangende OV-chipkaart aan op OV-chipkaart.nl.

Vraag een vervangende OV-chipkaart

Aan welke eisen moet je pasfoto voldoen?

OV-chipkaart zonder NS-abonnement

Heb je een verlopen OV-chipkaart zonder NS-abonnement? Vraag dan voor € 7,50 zelf een nieuwe OV-chipkaart aan.

Vraag een nieuwe OV-chipkaart aan via OV-chipkaart.nl

Anonieme OV-chipkaart

Anonieme kaarten kunnen niet worden vernieuwd. Je kunt wel het saldo terugvragen.

Saldo terugvragen

Persoonlijke OV-chipkaart

OV-chipkaart met NS-abonnement

Heb je een OV-chipkaart met daarop een NS-abonnement? Dan zorgen wij er automatisch voor dat je een nieuwe kaart krijgt.

Soms vragen we je voor het verlopen van je huidige kaart om een nieuwe pasfoto te uploaden. Doe dit op tijd; dus vóórdat je OV-chipkaart verloopt.

OV-chipkaart verloopt, maar je hebt niet op tijd bericht hierover gehad

Het kan zijn dat je niet op tijd bericht van ons hebt gekregen over wanneer je OV-chipkaart verloopt. Dat is vervelend!

Wat je nu kunt doen:

  1. Vraag een vervangende OV-chipkaart aan op OV-chipkaart.nl.
  2. Tijdens de bestelling geef je het nummer op van de kaart die je wilt vervangen (je verlopen kaart).
  3. Betaal de kosten van je nieuwe kaart.
  4. Neem contact op met NS-klantenservice. Je krijgt de kosten van je nieuwe OV-chipkaart van ons terug.

Geen automatische kaartvernieuwing bij sommige abonnementen

Heb je een OV-chipkaart met NS Flex Basis, een OV-fiets abonnement, Stallen op Rekening of Kids Vrij? Dan zorgen wij niet automatisch voor een nieuwe kaart. Vraag in dit geval zelf een vervangende OV-chipkaart aan op OV-chipkaart.nl.

OV-chipkaart zonder NS-abonnement

Heb je een verlopen OV-chipkaart zonder NS-abonnement? Vraag dan voor € 7,50 zelf een nieuwe OV-chipkaart aan.

Anonieme OV-chipkaart

Anonieme kaarten kunnen niet worden vernieuwd. Je kunt wel het saldo terugvragen.