Spoordeelwinkel – Coronavirus

Nu ons land te maken heeft met het coronavirus vinden wij het niet meer passend om mensen te stimuleren er een dagje op uit te gaan. Onze aanbiedingen zijn daarom tijdelijk niet beschikbaar in de Spoordeelwinkel.

Gezien de grote drukte bij onze klantenservice vragen wij je alleen contact op te nemen voor dringende vragen die hier niet tussen staan. Voor vragen over aanbiedingen die na 28 april plaatsvinden, verplaatste evenementen of alle overige vragen, vragen wij je op een later moment contact op te memen. 

Veelgestelde vragen

 

Spoordeelwinkel en reizen

Ik zie dat op Spoordeelwinkel alle aanbiedingen 'tijdelijk niet beschikbaar' zijn. Wat betekent dit?

Dit betekent dat wij onze aanbiedingen tijdelijk niet beschikbaar stellen om te kopen. Op dit moment zijn alle musea, pretparken, dierentuinen, horecagelegenheden en evenementen afgelast of gesloten. Hotels kunnen nog wel open zijn.

Kan ik nog met de trein reizen?

De treinen blijven rijden om mensen in vitale functies naar hun werk te brengen. Ga dus niet met de trein als dit niet strikt noodzakelijk is!

Reizigers wordt gevraagd de richtlijnen van het RIVM te volgen. Dat betekent onder andere dat reizigers wordt verzocht regelmatig hun handen te wassen, in de binnenkant van hun elleboog te hoesten en te niezen, papieren zakdoekjes te gebruiken en geen handen te schudden.
Let op: het is belangrijk ook in de trein zoveel mogelijk 1,5 meter afstand van elkaar te houden om zo de kans op besmetting aanzienlijk te verkleinen. Dit geldt ook tijdens het in- en uitstappen en op het perron/station zelf.

Vermijd het openbaar vervoer indien je klachten of een kwetsbare gezondheid hebt.

Ik begrijp dat aanbiedingen nu niet gekocht kunnen worden. Kan ik op de hoogte gehouden worden wanneer aanbiedingen weer te koop zijn?

Wij laten weten wanneer aanbiedingen weer beschikbaar zijn door middel van onze nieuwsbrief. Inschrijven voor onze nieuwsbrief kan hier.

 

Gekochte aanbiedingen

De geldigheid van mijn eerder aangeschafte uitje verloopt 31 maart (bijv. de Doppio retour of een citytrip), wordt deze straks verlengd?
Het gaat hierbij om deals die t/m 29 februari te koop waren en geldig t/m 31 maart. Naar alle waarschijnlijkheid wordt de inlevertermijn van deze deals verlengd. Wij kunnen nu nog niet aangeven tot en met wanneer. Op dit moment is nog onduidelijk wanneer onze partners hun deuren weer mogen openen en kunnen wij hier nog geen afspraken over maken. Ook moet de geldigheid afgestemd worden met onze partners zodat vouchers met barcodes ook daadwerkelijk scanbaar zijn in hun systeem.

Zodra er meer duidelijkheid is over de verlenging van de inlevertermijn van deals communiceren wij dat op deze pagina.

Ik heb de aanbieding 'Dagretour of 2x enkele reis station naar keuze' al gekocht en wil hier graag op korte termijn mee reizen, kan dit?
Op dit moment rijden de treinen volgens de basisdiensregeling om mensen in vitale functies naar hun werk te brengen. Ga echt alleen met de trein als dit strikt noodzakelijk is. Kijk voor actuele reisinformatie op NS.nl

Je dient er rekening mee te houden dat horecagelegenheden gesloten zijn en het daarom niet mogelijk is je voucher voor bijvoorbeeld een lunch of chocolademelk te verzilveren.

Ik heb een kaartje gekocht voor een evenement of attractie (bijvoorbeeld een museum of de Efteling) en deze verzilverd vóór 28 april, wat moet ik doen?

Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en van de organisatie die het betreffende uitje aanbiedt. Met de huidige noodverordening zijn op dit moment alle musea, pretparken, dierentuinen, horecagelegenheden en evenementen afgelast of gesloten. Je kunt tot nader bericht geen gebruik maken van je entreeticket.

Ik heb al een kaartje gekocht en deze verzilverd vóór 28 april, maar ik wil hier geen gebruik van maken. Wat moet ik doen?

Op dit moment kun je geen gebruik maken van de aanbiedingen. Je gekochte entreeticket blijft in ieder geval geldig tijdens de gehele geldigheidsduur van de aanbieding, het verzilverde treinticket dien je op een later moment via de klantenservice om te zetten naar een andere reisdatum.

Moet ik nu direct contact opnemen met de klantenservice voor een nieuw treinticket?

Nee, wij verzoeken je in verband met de drukte niet direct contact op te nemen. Op dit moment weten wij niet hoe lang onze attracties en evenementen hun deuren sluiten. Wij adviseren je de actuele ontwikkelingen rondom het coronavirus én deze pagina in de gaten te houden. Op een later moment, wanneer je jouw bezoek gepland hebt staan, kun je contact opnemen met onze klantenservice voor een nieuw treinticket.
 

Verplaatste evenementen

Libelle Zomerweek
De Libelle Zomerweek stond gepland 14 t/m 20 mei. Deze zal verplaatst worden naar de nazomer 2020 (medio augustus/september). De exacte datum wordt nog bekend gemaakt.

Keukenhof
Keukenhof zal haar deuren dit jaar niet openen. De noodverordening is in ieder geval van kracht van 14 maart tot 1 juni. Binnen deze periode valt het seizoen van Keukenhof.

Anastasia
Alle shows t/m 31 mei zijn gecanceld. Nog niet verzilverde reserveringscodes zijn te gebruiken voor een nieuwe datum. Voor de kaartjes die al wel verzilverd zijn neemt Eventim contact met je op over het omboeken. Zij verzoeken je dringend geen contact met hen op te nemen.

Blue Planet
De show zou plaatsvinden op 15 maarten was verzet naar 12 mei 2020. Ook deze show kan niet plaatsvinden. Een nieuwe datum is nog onbekend.

NN Marathon Rotterdam
De marathon stond gepland op 4 en 5 april. Deze wordt verplaatst naar een andere datum dit jaar. Welke datums dit worden is nog onbekend.

Verzamelaarsbeurs
Deze beurs stond gepland op 17-19 april. Het is nog onbekend of de beurs op een ander moment zal plaatsvinden.

Beurs Huis en Energie
Deze beurs stond gepland op 15-17 mei. De beurs zal plaatsvinden op 13-15 november 2020.

Voor alle verplaatste evenementen geldt dat je entreeticket geldig blijft voor de nieuwe datum. Het omzetten van een al verzilverd treinticket kan op een later moment via klantenservice. Gezien de grote drukte vragen wij je op dit moment geen contact op te nemen met onze klantenservice hierover.
 

Hotelovernachtingen

Zijn hotels nog open?

Wij kunnen niet garanderen dat alle hotels op dit moment nog open zijn. Er is nog geen noodverordening van kracht, maar een hotel mag ook zelf besluiten tijdelijk te sluiten. Kijk op de website van het geboekte hotel voor actuele informatie. Wat wel vast staat is dat hotels hun bars en restaurants hebben gesloten. Je kunt hier dus geen gebruik van maken, roomservice is wel toegestaan.

Ik wil graag mijn hotelovernachting wijzigen of annuleren, hoe kan ik dit doen?

Het wijzigen of eventueel annuleren van een hotelovernachtig verloopt via Weekendjeweg.nl. Zij beheren het boekingssysteem. Wegens grote drukte zijn zij slecht of niet telefonisch bereikbaar. Om zo snel mogelijk contact met je op te nemen hebben zij een speciaal formulier opgesteld die je dient in te vullen.

Wij hebben helaas geen toegang tot het boekingssysteem van de hotels en daarmee jouw boeking. Deze kunnen wij daarom niet wijzigen of annuleren. Indien je contact met ons op neemt over een hotelovernachting verwijzen wij je door naar het formulier van Weekendjeweg.nl
 

Gaslicht.com

Ik heb een kortingscode van Gaslicht.com waar ik nu geen gebruik van kan maken, wordt de geldigheid hiervan verlengd?
Ja, je kunt hier op een later moment gebruik van maken. De inlevertermijn van de kortingscodes is verlengd t/m 31 juli 2020.
 

Cadeaukaarten

Ik heb een cadeaukaart waarvan de geldigheid in maart of april verloopt, wordt deze geldigheid verlengd?
De geldigheid van deze caudeaukaarten wordt verlengd t/m 31 juli 2020. Hiervoor kun je contact op te nemen met klantenservice waneer onze aanbiedingen weer beschikbaar zijn. Op dit moment is dat nog niet nodig. Je krijgt dan van onze klantenservice een vervangende code waarmee je alsnog jouw gekozen aanbieding kunt verzilveren.

Waar kan ik terecht voor dringende vragen die hier niet tussen staan?

Uiteraard kun je contact opnemen met onze klantenservice. In verband met de grote drukte verzoeken wij je op dit moment alleen voor dringende vragen contact op te nemen. Ook vragen wij begrip voor de (eventuele) langere wachttijden.

 

Bovenstaande vragen hebben betrekking op Spoordeelwinkel. Van dag tot dag bekijken we de ontwikkelingen rondom het coronavirus en wat de effecten hiervan zijn. Volg hier de algemene update rondom het coronavirus en reizen met de NS.