Spoordeelwinkel – Coronavirus

Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan adviseert het kabinet om het reizen zoveel mogelijk te beperken. We vragen je om zoveel mogelijk verspreid over de dag te reizen en drukte te vermijden. Mondkapjes in de trein blijven verplicht. Reis alleen als je klachtenvrij bent! Als je toch een reis met de trein gaat maken, dan doen wij er alles aan om jouw reis zo vertrouwd en veilig mogelijk te maken.

Veelgestelde vragen

Spoordeelwinkel en reizen
 

Kan ik nog aanbiedingen kopen in Spoordeelwinkel?
Ja, onze uitjes kunnen gekocht worden. We vragen je rekening te houden met de aangescherpte maatregelen en het advies van de overheid om reizen zoveel mogelijk te beperken. Als je reist, probeer dan drukte te vermijden. Houd zoveel mogelijk 1,5 meter afstand en reis alleen als je klachtenvrij bent! Mondkapjes in de trein blijven verplicht en we vragen je nadrukkelijk om deze ook op het station/perron te dragen. 

Kan ik naar aanleiding van de persconferentie op 13 oktober nog gebruik maken van mijn gekochte ticket?
Ja, je kunt op dit moment gebruik maken van jouw ticket(s). Uiteraard vragen we je hier verstandig mee om te gaan en rekening te houden met de aangeschepte maatregelen van het kabinet. Lees daarnaast ook de pagina van het betreffende uitje goed door in verband met reserveren.

Lees voor meer informatie over verantwoord reizen en de regels in de trein en op het station/perron de algemene corona update van NS.

Wanneer is de aanbieding 'dagje uit naar keuze' weer te koop?
Wij bieden op dit moment de Herfstretour aan, deze is geldig tot en met 25 oktober. Het gaat hierbij om een Dagretour Daluren of 2x enkele reis daluren naar een station naar keuze.

Ik zie dat op Spoordeelwinkel aanbiedingen 'tijdelijk niet beschikbaar' zijn. Wat betekent dit?
Vanwege het coronavirus is een aantal aanbiedingen op dit moment niet beschikbaar. In overleg met onze partners hopen wij deze weer beschikbaar te stellen, wanneer dit is kunnen wij op dit moment niet zeggen.

Kan ik op de hoogte gehouden worden wanneer er nieuwe aanbiedingen te koop zijn?
Wij laten weten wanneer er weer nieuwe aanbiedingen beschikbaar zijn door middel van onze nieuwsbrief. Inschrijven voor onze nieuwsbrief kan hier.
 

Hotelovernachtingen

Zijn hotels open?
De meeste hotels zijn open, maar wij kunnen met de huidige ontwikkelingen niet garanderen dat dit voor elk hotel blijft gelden. Kijk daarom op de website van het geboekte hotel voor actuele informatie en de regels van het hotel. Als je nog niet geboekt hebt zie je via de pagina van de stad direct welk hotel op welke datum beschikbaar is om te boeken.

Ik voel mij er niet prettig bij nu gebruik te maken van mijn eerder geboekte hotelovernachting, wat kan ik doen?
We hebben begrip voor je situatie en bieden je de mogelijkheid om een verzoek in te dienen voor het eenmalig wijzigen van je boeking. Hiervoor neem je contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag verder. Het verzoek wordt uiteindelijk door het betreffende hotel in behandeling genomen en zij kunnen het verzoek afwijzen.

Let op: neem uiterlijk 48 uur voor ingang van je boeking (aankomstdatum) contact op voor een wijzigingsverzoek van je boeking. Anders loop je het risico op een 'no show'. 

Wanneer zijn alle hotelaanbiedingen weer beschikbaar om te kopen?
Wij hebben veel leuke steden beschikbaar voor hotelovernachtingen. Uiteraard hopen wij dit aanbod uit te breiden naar alle steden. Op dit moment kunnen wij niet aangeven wanneer dit is.
 

Reserveren huidige aanbiedingen

Voor een aantal partners is het reserveren van je bezoek verplicht. Kijk voor meer informatie en voorwaarden altijd op de pagina van het uitje zelf.

Voor onze aanbiedingen in combinatie met Doppio Espresso en Chocolate Company geldt dat je bij vrijwel alle filialen gebruik kunt maken van de afhaaloptie.

Herfstretour: in de meeste filialen van Doppio Espresso is het mogelijk om af te halen. Het filiaal in Den Bosch is gesloten, het filiaal op de Kinkerstraat in Amsterdam is uitgesloten van de aanbieding.
Dagje Apeldoorn: mogelijkheid tot afhalen. 
Dagje Assen: mogelijkheid tot afhalen.
Dagje Breda: mogelijkheid tot afhalen.
Dagje Den Bosch: gesloten.
Dagje Eindhoven: mogelijkheid tot afhalen.
Dagje Groningen: mogelijkheid tot afhalen.
Dagje Leeuwarden: mogelijkheid tot afhalen.
Dagje Nijmegen: mogelijkheid tot afhalen.
Dagje Deventer: mogelijkheid tot afhalen.
Dagje Zwolle: mogelijkheid tot afhalen.
Rondvaart Middelburg: reserveren niet mogelijk.
Rondvaart Maastricht: reserveren van gewenste datum en afvaart is verplicht. Reserveren kan via de website. Verzilver daarna pas je tickets op de selfservicepagina.
Efteling: reserveren van de gewenste bezoekdatum is verplicht. Reserveren kan via de website. Verzilver daarna pas je tickets op de selfservicepagina.
WILDLANDS Emmen: verzilver jouw tickets via de selfservicepagina op de gewenste dag. Met de barcode op de voucher kan je de bezoekdag reserveren. WILDLANDS heeft voldoende beschikbaarheid.
Burgers' Zoo: reserveren gewenste bezoekdatum en aankomsttijd verplicht. Reserveren kan met naam en e-mailadres.
DierenPark Amersfoort: reserveren gewenste bezoekdatum en aankomsttijd verplicht.
Shoppen Roermond: geen reservering nodig.
Batavia Outlet Shopping: geen reservering nodig en mogelijkheid tot afhalen.
Groninger Museum: reserveren gewenste bezoekdatum en tijdslot verplicht.
Spoorwegmuseum: reserveren gewenste bezoekdatum en aankomsttijd verplicht.
World of Dinos: reserveren gewenste bezoekdatum en aankomsttijd verplicht.

Dagattracties

De meeste musea, dierentuinen en pretparken zijn open met aangepaste maatregelen.

Let op, wij raden aan eerst de website van de aanbieding te bekijken. Het reserveren van het door jou gewenste tijdslot en/of dag is bij (bijna) alle dagattracties verplicht. Ook dien je natuurlijk de regels van het betreffende park of museum op te volgen.
 

Verplaatste evenementen

Libelle Zomerweek
De Libelle Zomerweek 2020 (14 t/m 20 mei) is verplaatst naar mei 2021. De exacte datum wordt nog bekendgemaakt, de gekochte tickets blijven geldig voor volgend jaar. Wil jij je ticket niet volgend jaar gebruiken, neem dan contact op met onze klantenservice.

Keukenhof
Keukenhof is dit jaar niet geopend. Had jij al tickets gekocht, neem dan contact op met onze klantenservice voor restitutie.

Anastasia
Alle shows tot op heden zijn gecanceld. Nog niet verzilverde reserveringscodes zijn te gebruiken voor een nieuwe datum. Het is nog onduidelijk wanneer de voorstellingen weer starten. In het AFAS Circustheater Scheveningen zijn namelijk veel ingrijpende aanpassingen nodig om het theater ‘coronaproof’ te maken. Als we een datum hebben voor de hervatting van ANASTASIA laat Eventim dit weten.

Blue Planet
De show zou plaatsvinden op 15 maart en was verzet naar 12 mei 2020. Ook deze show kon niet plaatsvinden. Een nieuwe datum is nog onbekend.

Voor alle verplaatste evenementen geldt dat je entreeticket geldig blijft voor de nieuwe datum. Het omzetten van een al verzilverd treinticket kan op een later moment via klantenservice.
 

Gaslicht.com

Ik heb een kortingscode van Gaslicht.com waar ik nu geen gebruik van kan maken, wordt de geldigheid hiervan verlengd?
De verlengde inlevertermijn van de kortingscodes was t/m 30 september 2020.
 

Cadeaukaarten

Ik heb een cadeaukaart waarvan de geldigheid (vanaf maart) verloopt, wordt deze geldigheid verlengd?
De geldigheid van deze caudeaukaarten was verlengd t/m 30 september 2020.
 

Waar kan ik terecht voor dringende vragen die hier niet tussen staan?

Uiteraard kun je contact opnemen met onze klantenservice. Onze klantenservice is normaal bereikbaar.
 

Bovenstaande vragen hebben betrekking op Spoordeelwinkel. Van dag tot dag bekijken we de ontwikkelingen rondom reizen en het coronavirus en wat de effecten hiervan zijn. Volg hier de algemene update rondom het coronavirus en reizen met de NS.