Spoordeelwinkel – Coronavirus

 

Goed nieuws, sinds 1 juli mogen alle zitplaatsen in de trein weer gebruikt worden. Wel vragen wij reizigers om drukte te vermijden en zoveel mogelijk buiten de spits te reizen. Ook mondkapjes blijven verplicht. Wij stellen een aantal aanbiedingen beschikbaar om er deze zomer een dagje op uit te gaan.

Veelgestelde vragen

Spoordeelwinkel en reizen

Kan ik deze zomer weer aanbiedingen kopen in Spoordeelwinkel?

Wij hebben weer een select aantal leuke zomerdeals beschikbaar. Je kunt er dus weer een fijn dagje of nachtje opuit!

Wanneer kan ik meer aanbiedingen verwachten?

Wij starten langzaam op in overleg met onze partners en hopen continu het aantal aanbiedingen uit te breiden.Wanneer dit exact is weten wij niet, ga er daarom een dagje opuit met een van de huidige aanbiedingen en houd Spoordeelwinkel in de gaten of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Wanneer is de aanbieding 'dagje uit naar keuze' weer te koop?

Het is nog onbekend wanneer wij starten met de verkoop hiervan. Dit is een populaire aanbieding waarbij er ook voldoende beschikbaarheid bij onze partner moet zijn. Ook voor ons is het afwachten hoe druk het in de treinen zal zijn de komende tijd en hoeveel mensen er daadwerkelijk gaan reizen. Wij stellen daarom eerst een klein aantal aanbiedingen beschikbaar.

Ik zie dat op Spoordeelwinkel aanbiedingen 'tijdelijk niet beschikbaar' zijn. Wat betekent dit?

Vanwege het coronavirus waren onze aanbiedingen de afgelopen tijd niet beschikbaar. Wij zijn in overleg met onze parters om de aanbiedingen weer beschikbaar te stellen. Uiteraard vergt dit aanpassingen, omdat onze partners met beperkte capaciteit werken. Een van de aanpassingen is bijvoorbeeld de noodzaak om vooraf een dag en/of tijdslot te reserveren bij de partner.

Kan ik met de trein reizen?

Sinds 1 juli mogen alle zitplaatsen in de treinen weer gebruikt worden. Wel wordt reizigers gevraagd drukte te vermijden en niet in de spits te reizen. Ook blijft het dragen van een mondkapje verplicht.

Lees voor meer informatie over verantwoord reizen en o.a. de regels in de trein en op het perron de algemene corona update van NS.

Kan ik op de hoogte gehouden worden wanneer aanbiedingen weer te koop zijn?

Wij laten weten wanneer er weer nieuwe aanbiedingen beschikbaar zijn door middel van onze nieuwsbrief. Inschrijven voor onze nieuwsbrief kan hier.

 

Reserveren huidige aanbiedingen

Voor een aantal partners zal het reserveren van je bezoek verplicht zijn. Kijk voor meer informatie en voorwaarden altijd op de pagina van het uitje zelf.

Dagje Groningen: reserveren is niet verplicht, maar wel mogelijk. Reserveren kan via de website en aan de deur.
Dagje Nijmegen: reserveren is niet verplicht, maar wel mogelijk. Reserveren kan via de website en aan de deur.
Dagje Leeuwarden: reserveren is niet verplicht, maar wel mogelijk. Reserveren kan via de website en aan de deur.
Rondvaart Maastricht: reserveren van gewenste datum en afvaart is verplicht. Reserveren kan via de website. Verzilver daarna pas je tickets op de selfservicepagina.
WILDLANDS Emmen: verzilver jouw tickets via de selfservicepagina op de gewenste dag. Met de barcode op de voucher kan je de bezoekdag reserveren. WILDLANDS heeft voldoende beschikbaarheid.
Efteling: reserveren van de gewenste bezoekdatum is verplicht. Reserveren kan via de website. Verzilver daarna pas je tickets op de selfservicepagina.
Toverland: reserveren van de gewenste bezoekdatum is verplicht. Reserveren kan via de website met de code die je vindt op de entreetickets in de selfservicepagina. Verzilver daarna pas je treintickets op de selfservicepagina.
Shoppen Roermond: geen reservering nodig.
 

Heropening horeca en dagattracties

De meeste horeca, musea, dierentuinen en pretparken zijn open met aangepaste maatregelen. Heb jij al eerder tickets gekocht voor bijvoorbeeld de Efteling, dan is het mogelijk deze te gebruiken in combinatie met de trein.

Let op, wij raden aan eerst de website van de aanbieding te bekijken. Het reserveren van het door jou gewenste tijdslot en/of dag is bij (bijna) alle dagattracties en horeca verplicht.

Gekochte aanbiedingen

De geldigheid van mijn eerder aangeschafte aanbieding is verlopen, wordt deze verlengd?
Wij inventariseren samen met de betreffende partners met welke termijn wij de inlevertermijn kunnen verlengen.

Verzilverde vouchers

Had je jouw ticket al verzilverd tijdens de intelligente lockdown en hier uiteindelijk geen gebruik van gemaakt? Van de volgende deals is bekend dat je jouw (verlopen) voucher nog kunt in leveren tot en met 30 september 2020:
Doppio, Rondvaart Spido Rotterdam, Scheepvaartmuseum, Rondvaart Haarlem, Wijnbar het Eigendom Rotterdam, Danel Utrecht, Alex Maastricht, Bakkerij Royal Den Bosch, Wurst en Schnitzelhaus Amsterdam, Stadsbrasserie Rotterdam, Toasted en Roasted Den Bosch en Eindhoven, Martinitoren en Stadswandeling Groningen, Tapasbar El Mundo Utrecht, Ijscafe Danice Leiden, Ipanema Maastricht, Broodje van Dobben Amsterdam, Moodz Delft, SapLab Den Haag, Fundatie Zwolle.

Let op, vooraf reserveren via de website van de betreffende partner is verplicht.

Voor de overige deals zijn wij nog in overleg met de partner om deze inlevertermijn ook te verlengen.

Ik krijg mijn ticket niet meer verzilverd op de selfservicepagina omdat deze verlopen is, wat kan ik doen?

Vanwege technische issues is dit inderdaad niet meer mogelijk. Neem daarom contact op met onze klantenservice en zij helpen je verder.

Ik heb al een kaartje gekocht en deze de afgelopen maanden verzilverd (maart-juni), maar kon hier geen gebruik van maken. Wat moet ik doen?

Je gekochte entreeticket blijft in ieder geval geldig tijdens de gehele geldigheidsduur van de aanbieding. Het niet gebruikte verzilverde treinticket kun je op een later moment via de klantenservice omzetten naar een andere reisdatum. Kijk hierboven voor welke deals de inlevertermijn verlengd is tot en met 30 september.

Moet ik nu direct contact opnemen met de klantenservice voor een nieuw treinticket?

Nee, je kunt het beste je treinticket omzetten wanneer je de reisdatum weet. Het is dus prima als dit niet direct is. Op een later moment, wanneer je jouw bezoek gepland hebt staan, kun je contact opnemen met onze klantenservice voor een nieuw treinticket.
 

Verplaatste evenementen

Libelle Zomerweek
De Libelle Zomerweek 2020 (14 t/m 20 mei) is verplaatst naar mei 2021. De exacte datum wordt nog bekendgemaakt, de gekochte tickets blijven geldig voor volgend jaar. Wil jij je ticket niet volgend jaar gebruiken, neem dan contact op met onze klantenservice.

Keukenhof
Keukenhof zal haar deuren dit jaar niet openen. Had jij al tickets gekocht, neem dan contact op met onze klantenservice voor restitutie.

Anastasia
Alle shows tot op heden zijn gecanceld. Nog niet verzilverde reserveringscodes zijn te gebruiken voor een nieuwe datum. Het is nog onduidelijk wanneer de voorstellingen weer starten. Voor de kaartjes die al wel verzilverd zijn neemt Eventim contact met je op over het omboeken.

Blue Planet
De show zou plaatsvinden op 15 maart en was verzet naar 12 mei 2020. Ook deze show kon niet plaatsvinden. Een nieuwe datum is nog onbekend.

Voor alle verplaatste evenementen geldt dat je entreeticket geldig blijft voor de nieuwe datum. Het omzetten van een al verzilverd treinticket kan op een later moment via klantenservice.
 

Hotelovernachtingen

Zijn hotels open?

Wij kunnen niet garanderen dat alle hotels op dit moment open zijn of beschikbaarheid hebben. Kijk daarom op de website van het geboekte hotel voor actuele informatie.

Ik wil graag mijn hotelovernachting wijzigen, hoe kan ik dit doen?
Voor het wijzigen van een hotelovernachting kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Wanneer zijn jullie hotelaanbiedingen weer beschikbaar om te kopen?
Wij hebben weer een aantal steden beschikbaar voor hotelovernachtingen. Uiteraard hopen wij dit aanbod binnenkort uit te breiden naar meer steden.
 

Gaslicht.com

Ik heb een kortingscode van Gaslicht.com waar ik nu geen gebruik van kan maken, wordt de geldigheid hiervan verlengd?
Ja, je kunt hier op een later moment gebruik van maken. De inlevertermijn van de kortingscodes is verlengd t/m 30 september 2020.
 

Cadeaukaarten

Ik heb een cadeaukaart waarvan de geldigheid (vanaf maart) verloopt, wordt deze geldigheid verlengd?
De geldigheid van deze caudeaukaarten wordt verlengd t/m 30 september 2020. Hiervoor kun je contact op te nemen met klantenservice waneer onze aanbiedingen weer beschikbaar zijn. Je krijgt dan van onze klantenservice een vervangende code waarmee je alsnog jouw gekozen aanbieding kunt verzilveren.
 

Waar kan ik terecht voor dringende vragen die hier niet tussen staan?

Uiteraard kun je contact opnemen met onze klantenservice. Onze klantenservice is weer normaal bereikbaar.

Bovenstaande vragen hebben betrekking op Spoordeelwinkel. Van dag tot dag bekijken we de ontwikkelingen rondom reizen en het coronavirus en wat de effecten hiervan zijn. Volg hier de algemene update rondom het coronavirus en reizen met de NS.