Spoordeelwinkel – Coronavirus

Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan adviseert het kabinet om alleen te reizen wanneer dat noodzakelijk is. Als je toch een reis met de trein gaat maken, dan doen wij er alles aan om jouw reis zo vertrouwd en veilig mogelijk te maken. Mondkapjes in de trein zijn verplicht. Ook in de stations en op de perrons is het dragen van een mondkapje verplicht sinds 1 december. Verder: houd zoveel mogelijk 1,5 meter afstand en reis alleen als je klachtenvrij bent! 

 

Veelgestelde vragen

Spoordeelwinkel en reizen
 

Kan ik nog aanbiedingen kopen in Spoordeelwinkel?
Op dit moment is het niet mogelijk om onze uitjes te kopen, vanwege het dringend advies vanuit de overheid om alleen te reizen wanneer dat noodzakelijk is. Wil je op de hoogte blijven van nieuwe deals wanneer dat weer kan? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief. 

Kan ik gewoon gebruik maken van mijn gekochte ticket?
Op dit moment kun je geen gebruik maken van tickets voor dagattracties die gesloten zijn. Reeds gekochte tickets blijven langer geldig, zodat je er gebruik van kunt maken wanneer het weer kan. 

Je kunt nog wel gebruikmaken van je treinkaartje voor een stedentrip (met hotelovernachting), echter vragen we je het advies van de overheid te respecteren.

Heb je je tickets al verzilverd en een reisdatum gekozen, maar kun je de reis niet maken, neem dan vóór 1 maart 2021 contact op met de NS Klantenservice. 

Ik zie dat op Spoordeelwinkel aanbiedingen 'tijdelijk niet beschikbaar' zijn. Wat betekent dit?
Vanwege het coronavirus is een aantal aanbiedingen op dit moment niet beschikbaar. In overleg met onze partners hopen wij deze weer beschikbaar te stellen, wanneer dit is kunnen wij op dit moment niet zeggen.

Kan ik op de hoogte gehouden worden wanneer er nieuwe aanbiedingen te koop zijn?
Wij laten weten wanneer er weer nieuwe aanbiedingen beschikbaar zijn door middel van onze nieuwsbrief. Inschrijven voor onze nieuwsbrief kan hier.

Hotelovernachtingen

Zijn hotels open?
De meeste hotels zijn open, maar wij kunnen met de huidige ontwikkelingen niet garanderen dat dit voor elk hotel blijft gelden. Kijk daarom op de website van het geboekte hotel voor actuele informatie en de regels van het hotel. Als je nog niet geboekt hebt zie je via de pagina van de stad direct welk hotel op welke datum beschikbaar is om te boeken.

Ik voel mij er niet prettig bij nu gebruik te maken van mijn eerder geboekte hotelovernachting, wat kan ik doen?
We hebben begrip voor je situatie en bieden je de mogelijkheid om een verzoek in te dienen voor het eenmalig wijzigen van je boeking. Hiervoor neem je contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag verder. Het verzoek wordt uiteindelijk door het betreffende hotel in behandeling genomen en zij kunnen het verzoek afwijzen.

Let op: neem uiterlijk 48 uur voor ingang van je boeking (aankomstdatum) contact op voor een wijzigingsverzoek van je boeking. Anders loop je het risico op een 'no show'. 

Wanneer zijn alle hotelaanbiedingen weer beschikbaar om te kopen?
Zodra de maatregelen van de overheid weer versoepeld worden, zullen wij weer overwegen naar welke steden wij hotelovernachtingen kunnen aanbieden. Op dit moment kunnen wij niet aangeven wanneer dit is.
 

Reserveren aanbiedingen en aanmelden treinreis

Voor een aantal partners, zoals attractieparken, dierentuinen en musea, geldt dat het reserveren van je bezoek verplicht is zodra zij weer openen. Kijk voor informatie en voorwaarden altijd op de pagina van het uitje zelf.

We vragen je vanaf één dag voor vertrek je treinreis aan te melden via de Treinwijzer in je NS-account. Daarmee krijg je inzicht in de verwachte drukte in de trein. Voor meer informatie hierover bezoek je onze pagina over reisregistratie.

Voor onze aanbiedingen in combinatie met Doppio Espresso en Chocolate Company geldt dat je bij vrijwel alle filialen gebruik kunt maken van de afhaaloptie.

Dagje Apeldoorn: mogelijkheid tot afhalen. 
Dagje Assen: mogelijkheid tot afhalen.
Dagje Breda: mogelijkheid tot afhalen.
Dagje Den Bosch: gesloten.
Dagje Eindhoven: mogelijkheid tot afhalen.
Dagje Groningen: mogelijkheid tot afhalen.
Dagje Leeuwarden: mogelijkheid tot afhalen.
Dagje Nijmegen: mogelijkheid tot afhalen.
Dagje Deventer: mogelijkheid tot afhalen.
Dagje Zwolle: mogelijkheid tot afhalen.
Efteling: reserveren van de gewenste bezoekdatum is verplicht. Reserveren kan via de website. Verzilver daarna pas je tickets op de selfservicepagina.
WILDLANDS Emmen: verzilver jouw tickets via de selfservicepagina op de gewenste dag. Met de barcode op de voucher kan je de bezoekdag reserveren. WILDLANDS heeft voldoende beschikbaarheid.
Burgers' Zoo: reserveren gewenste bezoekdatum en aankomsttijd verplicht. Reserveren kan met naam en e-mailadres.
DierenPark Amersfoort: reserveren gewenste bezoekdatum en aankomsttijd verplicht.
Shoppen Roermond: geen reservering nodig.
Batavia Outlet Shopping: geen reservering nodig en mogelijkheid tot afhalen.
Spoorwegmuseum Winter Station: reserveren gewenste bezoekdatum en tijdslot verplicht.

Let op, wij raden aan eerst de website van de aanbieding te bekijken. Het reserveren van het door jou gewenste tijdslot en/of dag is bij (bijna) alle dagattracties verplicht. Ook dien je natuurlijk de regels van het betreffende park of museum op te volgen.
 

Verplaatste evenementen

Libelle Zomerweek
De Libelle Zomerweek 2020 (14 t/m 20 mei) is verplaatst naar mei 2021. De exacte datum wordt nog bekendgemaakt, de gekochte tickets blijven geldig voor volgend jaar. Wil jij je ticket niet volgend jaar gebruiken, neem dan contact op met onze klantenservice.

Keukenhof
Keukenhof is dit jaar niet geopend. Had jij al tickets gekocht, neem dan contact op met onze klantenservice voor restitutie.

Anastasia
Alle shows tot op heden zijn gecanceld. Nog niet verzilverde reserveringscodes zijn te gebruiken voor een nieuwe datum. Het is nog onduidelijk wanneer de voorstellingen weer starten. In het AFAS Circustheater Scheveningen zijn namelijk veel ingrijpende aanpassingen nodig om het theater ‘coronaproof’ te maken. Als we een datum hebben voor de hervatting van ANASTASIA laat Eventim dit weten.

Blue Planet
De show is verplaatst naar 20 februari 2021. Je toegangticket zal ook dan geldig zijn. Tot en met 20 november 2020 kun je bij onze klantenservice restitutie aanvragen indien je geen gebruikt wilt maken van dit ticket.

Voor alle verplaatste evenementen geldt dat je entreeticket geldig blijft voor de nieuwe datum. Het omzetten van een al verzilverd treinticket kan op een later moment via klantenservice.

Kortingscodes

Ik heb een kortingscode, maar het lukt mij niet om deze te verzilveren?
Door een technische fout is het op dit moment helaas niet mogelijk om te kortingscode in te voeren. Wij werken er hard aan dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen en verwachten dat dit over 2 weken (begin december) verholpen is.

Gaslicht.com

Ik heb een kortingscode van Gaslicht.com waar ik nu geen gebruik van kan maken, wordt de geldigheid hiervan verlengd?
De verlengde inlevertermijn van de kortingscodes was t/m 30 september 2020.

Cadeaukaarten

Ik heb een cadeaukaart waarvan de geldigheid (vanaf maart) verloopt, wordt deze geldigheid verlengd?
De geldigheid van deze cadeaukaarten was verlengd t/m 30 september 2020.

Waar kan ik terecht voor dringende vragen die hier niet tussen staan?
Uiteraard kun je contact opnemen met onze klantenservice. Onze klantenservice is normaal bereikbaar.

Bovenstaande vragen hebben betrekking op Spoordeelwinkel. Van dag tot dag bekijken we de ontwikkelingen rondom reizen en het coronavirus en wat de effecten hiervan zijn. Volg hier de algemene update rondom het coronavirus en reizen met de NS.