Abonnement opzeggen
Je kunt je abonnement na de eerste maand opzeggen. Reis je tijdelijk even niet en wil je geen abonnementskosten? Je kunt je abonnement ook wijzigen naar NS Flex Basis (€ 0 per maand).
Wanneer kan ik mijn abonnement opzeggen?
Je kunt je abonnement niet binnen de eerste maand opzeggen. Een maand nadat je abonnement is ingegaan, is het wel weer mogelijk; op elk moment. Ging je abonnement bijvoorbeeld in op 17 mei? Dan kun je vanaf 17 juni opzeggen.
Betalen voor je abonnement
Tot wanneer je voor je abonnement betaalt, hangt af van hoe laat je opzegt:
- Opzeggen vóór 12 uur 's middags: je betaalt tot de dag dat je opzegt. Voorbeeld: Je zegt op 17 juni op vóór 12 uur 's middags: je betaalt niet meer voor je abonnement op 17 juni (maar tot en met 16 juni).
- Opzeggen ná 12 uur 's middags: je betaalt tot en met de dag dat je opzegt. Voorbeeld: Je zegt op 17 juni op ná 12 uur 's middags. Je betaalt niet meer voor je abonnement op 18 juni (maar tot en met 17 juni).
Je abonnement is altijd direct niet meer geldig. De rest van de abonnementsperiode die je al hebt betaald krijg je terug via factuur.
Hoe moet ik mijn abonnement opzeggen?
We vinden het jammer dat je opzegt, maar we helpen je graag verder.
Zo zeg je je abonnement op:
- Start met opzeggen en log in met je NS-account.
- Kies het abonnement dat je wilt opzeggen.
- Lees wat er na je opzegging gebeurt en bevestig je opzegging.
- Je hebt je abonnement nu online opgezegd.
- Ga naar de NS-kaartautomaat om het abonnement van je kaart te halen. Je opzegging is dan klaar.
Als je niet naar de kaartautomaat kunt of wilt, dan houd je NS Flex Basis op je kaart. Hiervoor betaal je geen abonnementskosten.
Wanneer kan ik mijn abonnement opzeggen?
Je kunt je abonnement niet binnen de eerste maand opzeggen. Een maand nadat je abonnement is ingegaan, is het wel weer mogelijk; op elk moment. Ging je abonnement bijvoorbeeld in op 17 mei? Dan kun je vanaf 17 juni opzeggen.
Betalen voor je abonnement
Tot wanneer je voor je abonnement betaalt, hangt af van hoe laat je opzegt:
- Opzeggen vóór 12 uur 's middags: je betaalt tot de dag dat je opzegt. Voorbeeld: Je zegt op 17 juni op vóór 12 uur 's middags: je betaalt niet meer voor je abonnement op 17 juni (maar tot en met 16 juni).
- Opzeggen ná 12 uur 's middags: je betaalt tot en met de dag dat je opzegt. Voorbeeld: Je zegt op 17 juni op ná 12 uur 's middags. Je betaalt niet meer voor je abonnement op 18 juni (maar tot en met 17 juni).
Je abonnement is altijd direct niet meer geldig. De rest van de abonnementsperiode die je al hebt betaald krijg je terug via factuur.
Hoe moet ik mijn abonnement opzeggen?
We vinden het jammer dat je opzegt, maar we helpen je graag verder.
Zo zeg je je abonnement op:
- Start met opzeggen en log in met je NS-account.
- Kies het abonnement dat je wilt opzeggen.
- Lees wat er na je opzegging gebeurt en bevestig je opzegging.
- Je hebt je abonnement nu online opgezegd.
- Ga naar de NS-kaartautomaat om het abonnement van je kaart te halen. Je opzegging is dan klaar.
Als je niet naar de kaartautomaat kunt of wilt, dan houd je NS Flex Basis op je kaart. Hiervoor betaal je geen abonnementskosten.
Mijn OV-chipkaart is verlopen. Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
De OV-chipkaart is niet van NS, maar van Translink; een organisatie die OV-chipkaarten maakt voor het hele openbaar vervoer in Nederland. Je NS-abonnement staat óp die kaart en moet je altijd los opzeggen; ook als je OV-chipkaart geblokkeerd of verlopen is.
Kijk welke situatie voor jou geldt:
Mijn OV-chipkaart is verlopen. Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
De OV-chipkaart is niet van NS, maar van Translink; een organisatie die OV-chipkaarten maakt voor het hele openbaar vervoer in Nederland. Je NS-abonnement staat óp die kaart en moet je altijd los opzeggen; ook als je OV-chipkaart geblokkeerd of verlopen is.
Kijk welke situatie voor jou geldt: