Naar content

Hoofdnavigatie

Betalen

Prijzen van treinkaartjes kunt u makkelijk vinden in de Reisplanner. Voer een traject in en klik op Plan. Klik vervolgens op de door u gekozen reis, u ziet meteen de prijs van Enkele reis 2e klas staan. Als u op Alle tarieven klikt, ziet u ook de prijzen van Retour, 1e klas en Trajectabonnementen.  

NS hanteert verschillende tarieven voor de reiziger. Wij houden u op de hoogte van veranderingen in tarieven. Hieronder leest u meer wat u kunt doen in geval van correctietarieven, boetes, uitstel van betaling of problemen met online betalen.

Het antwoord op uw vraag...

Betalen zonder IDEAL

Kunt of wilt uw treinkaartje niet betalen via iDEAL? Dan kunt u gebruikmaken van uw creditcard of bellen met NS Klantenservice.

Uitstel van betaling

Geen geldig vervoerbewijs in de trein? Dan zal de conducteur of Veiligheid en Service (V&S) medewerker u een kaartje verkopen en daarbij de wettelijke verhoging van € 50 in rekening brengen. Kunt u niet direct contant betalen? Dan krijgt u uitstel van betaling (UVB) als u zich kunt legitimeren.

Correctietarieven

Wanneer u niet in- of uitcheckt met een Traject Vrij of NS-Business Card, kunnen wij de ritprijs niet bepalen. Wij brengen dan een correctietarief in rekening. Correctietarieven kunnen per abonnement verschillen en worden altijd via de factuur verrekend.

Tarieven in 2019

Bekijk de consumenten tarieven voor 2019. U kunt de tarieven ook terugvinden in de NS-app.

Tarieven consumenten deur-tot-deurdiensten

Wat zijn de tarieven van deur-tot-deurdiensten als u na de reis met de trein of het OV gebruik wilt maken van andere vervoermiddelen voor het laatste stukje van uw reis?

Tarieven Zakelijk in 2019

Bekijk de zakelijke tarieven voor 2019. U kunt de tarieven ook terugvinden in de NS-app.

Tarieven zakelijke deur-tot-deurdiensten

Wat zijn de tarieven als u met uw NS-Business Card gebruik maakt van de verschillende deur-tot-deurdiensten? Bekijk ze hier.