Naar content

Hoofdnavigatie

Naar content

Hoofdnavigatie

Betalen

Prijzen van treinkaartjes kun je makkelijk vinden in de Reisplanner. Voer een traject in en klik op Plan. Klik vervolgens op de door jou gekozen reis, je ziet meteen de prijs van Enkele reis 2e klas staan. Als je op Alle tarieven klikt, zie je ook de prijzen van Retour, 1e klas en Trajectabonnementen.  

NS hanteert verschillende tarieven voor de reiziger. Wij houden je op de hoogte van veranderingen in tarieven. Hieronder lees je meer wat je kunt doen in geval van correctietarieven, boetes, uitstel van betaling of problemen met online betalen.

Het antwoord op je vraag...

Uitleg over factuur

Soms heb je behoefte aan wat extra uitleg over je factuur. Daarom laten we je hier een voorbeeldfactuur zien en hopen zo antwoord te geven op je vragen.

Betalen zonder IDEAL

Kun of wil je je treinkaartje niet betalen via iDEAL? Dan kun je gebruikmaken van je creditcard of bellen met NS Klantenservice.

Uitstel van betaling

Geen geldig vervoerbewijs in de trein of achter de poortjes op een station? Dan zal de conducteur of Veiligheid en Service (V&S) medewerker je een kaartje verkopen en daarbij de wettelijke verhoging van € 50 in rekening brengen. Kun je niet direct contant betalen? Dan krijg je uitstel van betaling (UVB) als je je kunt legitimeren.

Correctietarieven

Wanneer u niet in- of uitcheckt met een Traject Vrij of NS-Business Card, kunnen wij de ritprijs niet bepalen. Wij brengen dan een correctietarief in rekening. Correctietarieven kunnen per abonnement verschillen en worden altijd via de factuur verrekend.

Tarieven consumenten

Met ingang van 1 januari 2021 zullen de tarieven van diverse treintickets en abonnementen veranderen. Je vindt hier de prijswijzingen voor 2021.

Tarieven consumenten deur-tot-deurdiensten

Wat zijn de tarieven van deur-tot-deurdiensten als u na de reis met de trein of het OV gebruik wilt maken van andere vervoermiddelen voor het laatste stukje van uw reis?

Tarieven Zakelijk 2020 en 2021

Met ingang van 1 januari 2021 zullen de tarieven van diverse treintickets en abonnementen veranderen. Je vindt hier de zakelijke tarieven voor 2020 en alvast voor 2021.

Tarieven zakelijke deur-tot-deurdiensten

Wat zijn de tarieven als u met uw NS-Business Card gebruik maakt van de verschillende deur-tot-deurdiensten? Bekijk ze hier.