Naar content

Hoofdnavigatie

Naar content

Hoofdnavigatie

Geld terug bij vergeten OV-chipkaart

Reis je met een NS-abonnement, maar ben je je OV-chipkaart vergeten? Geen nood. Zorg eerst dat je een geldig vervoerbewijs hebt voor je treinreis. Je kunt de gemaakte kosten van je reis met NS na afloop terugvragen.


Geld terugvragen

Reis je normaal gesproken met een abonnement? Dan maak je dus dubbele kosten als je een vervangend vervoerbewijs koopt. Alle kosten die binnen je abonnement vallen, kun je terugvragen. Dit kan tot uiterlijk 1 maand na reisdatum, met een maximum van 3 keer per kalenderjaar.

Vervangend vervoerbewijs

Ben je jouw OV-chipkaart met abonnement thuis vergeten? Reis dan met een andere OV-chipkaart, koop een eenmalige chipkaart of bestel eenvoudig online een e-ticket. Zo reis je met een geldig vervoerbewijs en krijg je geen boete.

Deur-tot-deurdiensten 

Ben je jouw OV-chipkaart of NS-Business Card vergeten, dan kun je helaas geen gebruik maken van deur-tot-deurdiensten, zoals het stallen van jouw fiets of het huren van een OV-fiets.

Uitbetaling

We laten je zo snel mogelijk weten of jouw aanvraag is goedgekeurd en wat het eventuele bedrag is. Dit bedrag storten wij automatisch terug op het rekeningnummer dat je hebt opgegeven. Meestal duurt dit zo'n 3 tot 4 weken.