Naar content

Hoofdnavigatie

Geld terug bij vergeten abonnement

Reist u met een NS-abonnement, maar bent u uw OV-chipkaart vergeten? Geen nood. Zorg eerst dat u een geldig vervoerbewijs heeft voor uw treinreis. U kunt de gemaakte kosten van uw reis met NS na afloop terugvragen.


Reist u met NS Flex? Dan werkt het net even anders.

Ik ben mijn OV-chipkaart vergeten, wat moet ik doen?

Bent u uw OV-chipkaart met abonnement vergeten? Reis dan met een andere OV-chipkaart, koop een eenmalige chipkaart bij de kaartautomaat of bestel eenvoudig online een e-ticket. Zo reist u met een geldig vervoerbewijs en krijgt u geen boete.

Geld terugvragen

De gemaakte kosten die binnen uw NS-abonnement vallen, kunt u terugvragen. Wij controleren het verzoek en betalen de kosten terug als de aanvraag is goedgekeurd. Dit kan tot uiterlijk 1 maand na reisdatum en maximaal 3 keer per jaar. Heeft u een Voordeelurenabonnement of Studentenreisproduct? Dan kunt u maximaal 1 keer per jaar een verzoek voor geld terug indienen.

U kunt uw verzoek indienen via de onderstaande button.

NS-Business Card

Als u een NS-Business Card heeft, kunt u de gemaakte kosten terugvragen door het bewijs van de gemaakte treinreizen met NS op te sturen. Dit kan tot uiterlijk 3 maanden na reisdatum en maximaal 3 keer per jaar.

Stuur het gebruikte vervoerbewijs onder vermelding van restitutie-aanvraag naar Klantenservice NS Zakelijk, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht. Vermeld hierbij duidelijk uw naam, rekeningnummer, NS-Business Cardnummer en de reden waarom u geld terug vraagt.

Uitbetaling

We laten u zo snel mogelijk weten of uw aanvraag is goedgekeurd en wat het eventuele bedrag is. Dit bedrag storten wij automatisch terug op het rekeningnummer dat u heeft opgegeven. Meestal duurt dit zo'n 3 tot 4 weken.