Naar content

Hoofdnavigatie

Geld terug bij verlies of diefstal

Bij verlies en diefstal van je persoonlijke OV-chipkaart of NS-Business Card met abonnement is het van belang dat je deze zo snel mogelijk blokkeert. Zo voorkom je misbruik van je kaart. Hierna vraag je een nieuwe kaart. Heb je je abonnement in de tussentijd nodig, dan kun je Tijdelijk Reisrecht aanvragen via NS Klantenservice. Tijdelijk reisrecht is niet beschikbaar voor de NS-Business Card. Onderaan de pagina vind je hoe het dan werkt.


OV-chipkaart blokkeren

Is je OV-chipkaart of NS-Business Card met abonnement gestolen of ben je hem verloren? Blokkeer je kaart dan meteen en vraag een nieuwe aan.

Reizen met Tijdelijk Reisrecht

Terwijl je op je nieuwe OV-chipkaart wacht, kun je van je abonnement gebruik maken met Tijdelijk Reisrecht door een variant van je abonnement op een tijdelijke persoonlijke of anonieme kaart te zetten. De optie voor tijdelijk reisrecht is niet beschikbaar voor de NS-Business Card. Wacht je op een nieuwe OV-chipkaart of NS-Business Card, dan kun je ook reizen met een e-ticket, een anonieme of eenmalige OV-chipkaart.

NS-Business Card

Voor verlies of diefstal van de NS-Business Card met een Traject Vrij abonnement, Trein Vrij abonnement of OV Vrij abonnement geldt dat je de gemaakte reiskosten die binnen het abonnement vallen, terug kunt vragen. Dit kan gedurende een periode van maximaal 14 dagen waarin je wacht op een nieuwe NS-Business Card.