Naar content

Hoofdnavigatie

OV-chipkaart vergeten

Bent u uw OV-chipkaart vergeten mee te nemen tijdens uw reis? Als u een abonnement heeft, kunt u geld terugvragen.


Reist u met NS Flex? Bekijk wat u dan kunt doen.

OV-chipkaart met of zonder abonnement vergeten

Als u uw OV-chipkaart met of zonder abonnement bent vergeten, dan betaalt u uw reis met een andere OV-chipkaart of een eenmalige chipkaart. Zo reist u met een geldig vervoerbewijs en krijgt u geen boete.

Deur-tot-deurdiensten zonder OV-chipkaart

Bent u uw OV-chipkaart of NS-Business Card vergeten, dan kunt u helaas geen gebruik maken van deur-tot-deurdiensten, zoals het stallen van uw fiets of het huren van een OV-fiets.

Geld terug bij vergeten abonnement

Voor de meeste abonnementen kunt u uw treinreis binnen 1 maand na reisdatum en met een maximum van 3 dagen per jaar declareren. Wij zullen uw declaratie beoordelen en als deze terecht is, uw kosten terugbetalen. 

Traject Vrij abonnement

Maximaal 3 x per jaar kunt u uw reiskosten declareren. Wanneer u reisde op het traject waarop u normaal gesproken gratis reist, dan krijgt u het volledige  bedrag terug. Reisde u buiten dit traject, dan krijgt u als houder van het Jaartrajectabonnement eventueel de gemiste korting terug. Voor een Traject Vrij geldt in dat geval geen vergoeding.