Naar content

Hoofdnavigatie

OV-chipkaart vergeten

Ben je jouw OV-chipkaart vergeten mee te nemen tijdens jouw reis? Als je een abonnement hebt, kun je geld terugvragen.


Reis je met NS Flex? Bekijk wat je dan kunt doen.

OV-chipkaart met of zonder abonnement vergeten

Dan je jouw OV-chipkaart met of zonder abonnement thuis vergeten? Betaal jouw reis dan met een andere OV-chipkaart of een eenmalige chipkaart. Zo reis je met een geldig vervoerbewijs en krijg je geen boete.

Deur-tot-deurdiensten zonder OV-chipkaart

Ben je jouw OV-chipkaart of NS-Business Card vergeten, dan kun je helaas geen gebruik maken van deur-tot-deurdiensten, zoals het stallen van jouw fiets of het huren van een OV-fiets.

Geld terug bij vergeten abonnement

Voor de meeste abonnementen kun je jouw treinreis binnen 1 maand na reisdatum en met een maximum van 3 dagen per jaar declareren. Wij zullen jouw declaratie beoordelen en als deze terecht is, jouw kosten terugbetalen. 

Traject Vrij abonnement

Maximaal 3 x per jaar kun je jouw reiskosten declareren. Wanneer je reisde op het traject waarop je normaal gesproken gratis reist, dan krijg je het volledige  bedrag terug. Reisde je buiten dit traject, dan krijg je als houder van het Jaartrajectabonnement eventueel de gemiste korting terug. Voor een Traject Vrij geldt in dat geval geen vergoeding.