Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

NS-Business Card verloren of gestolen

Blokkeer online gemakkelijk en snel jouw NS-Business Card bij verlies of diefstal. Reizen die je maakt totdat je een nieuwe kaart hebt, kun je declareren.


In alle gevallen: oude blokkeren, nieuwe aanvragen

Is jouw NS-Business Card kwijt of gestolen? Blokkeer de kaart dan zo snel mogelijk Mijn NS Zakelijk. Hier vraag je ook gelijk een nieuwe NS-Business Card aan. Deze ontvang je binnen 10 dagen op het aangegeven adres.

Voorkom dubbele kosten. Als je de kaart niet blokkeert, worden gemaakte reizen na verlies doorberekend op je maandelijkse factuur.

Ik ben kaarthouder

  1. Log in op Mijn NS Zakelijk met jouw zakelijke e-mailadres
  2. Ga naar ‘Mijn NS-Business Card‘
  3. Blokkeer jouw kaart via de knop ‘NS-Business Card gestolen, verloren of beschadigd? Duplicaat aanvragen‘, onder 'Direct regelen'

Ik ben contactpersoon

  1. Log in op Mijn NS Zakelijk met jouw gebruikersnaam
  2. Ga naar ‘Kaarten en kaarthouders beheren’ en zoek de desbetreffende kaarthouder op
  3. Klik op het kaartnummer van de kaart die je wilt blokkeren en vervangen
  4. Blokkeer de kaart via de knop ‘NS-Business Card gestolen, verloren of beschadigd? Duplicaat aanvragen‘, onder 'Direct regelen'

Geld terug bij verlies of diefstal

Binnen 10 dagen ontvang je jouw nieuwe NS-Business Card. Maak je in de tussentijd reiskosten die binnen jouw abonnement vallen? Dan kun je dit geld terugvragen. Dit geldt alleen als je een nieuwe NS-Business Card hebt besteld met een Traject Vrij, Trein Vrij of OV Vrij abonnement. 

Intercity direct Altijd Toeslagvrij

Heb je een Intercity direct Altijd Toeslagvrij abonnement? Terwijl je wacht op een vervangende kaart, kun je gekochte Intercity direct Toeslagen volledig declareren.