Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

NS-Business Card verloren of gestolen

Ben je je NS-Business Card kwijt? Dan is het belangrijk dat je snel handelt. Op deze pagina lees je hoe je de kaart blokkeert en een nieuwe aanvraagt. Alvast goed om te weten: reizen die je maakt totdat je een nieuwe kaart hebt, kun je declareren.


Zo blokkeer je een NS-Business Card en vraag je een nieuwe aan

  • Ben je zzp’er, dan kun je in Mijn NS Zakelijk een vervangende kaart (‘duplicaat’) aanvragen waarna je gestolen, beschadigde of verloren kaart automatisch geblokkeerd wordt.
  • Heb je als medewerker van een organisatie een NS-Business Card, vraag dan na binnen je organisatie wie een vervangende kaart mag aanvragen: jijzelf of de contactpersoon van NS Zakelijk.

Ik ben kaarthouder

Het aanvragen van een duplicaat kaart doe je als volgt:

  1. Log in op Mijn NS Zakelijk voor kaarthouders met je zakelijke e-mailadres.
  2. Ga naar 'Mijn NS-Business Card'.
  3. Onder 'Direct regelen' zie je een knop 'NS-Business Card gestolen, verloren of beschadigd? Duplicaat aanvragen'. Door hierop te klikken, wordt je kaart automatisch geblokkeerd.
  4. Doorloop de stappen.
  5. Je ontvangt een bevestigingsmail met het referentienummer.
  6. Je ontvangt je nieuwe NS-Business Card binnen 10 werkdagen op het adres dat je hebt ingevoerd.

Ik ben contactpersoon

  1. Log in op Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen.
  2. Ga naar ‘Kaarten en kaarthouders beheren’ en zoek de betreffende kaarthouder op.
  3. Klik op het kaartnummer om de kaart te blokkeren en vervangen.
  4. Onder 'Direct regelen' zie je de knop 'NS-Business Card gestolen, verloren of beschadigd? Duplicaat aanvragen'. Door hierop te klikken, wordt de kaart automatisch geblokkeerd.
  5. Doorloop de stappen om een nieuwe (duplicaat) kaart aan te vragen, totdat je de bevestiging met het referentienummer van je bestelling ziet.
  6. Je medewerker ontvangt de vervangende kaart binnen 10 werkdagen op het aangegeven adres.

Geld terug bij verlies of diefstal

Binnen 10 dagen ontvang je jouw nieuwe NS-Business Card. Maak je in de tussentijd reiskosten die binnen je abonnement vallen? Dan kun je dit geld terugvragen. Dit geldt alleen als je een nieuwe NS-Business Card hebt besteld met een Traject Vrij, Trein Vrij of OV Vrij abonnement. 

Intercity direct Altijd Toeslagvrij

Heb je een Intercity direct Altijd Toeslagvrij abonnement? Terwijl je wacht op een vervangende kaart, kun je gekochte Intercity direct Toeslagen volledig declareren.