Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

OV-chipkaart met abonnement gestolen of verloren

Bij verlies en diefstal van je OV-chipkaart of NS-Business Card met abonnement vraag je een duplicaat aan. Heb je je abonnement in de tussentijd nodig, dan kun je Tijdelijk Reisrecht aanvragen. Tijdelijk reisrecht is niet beschikbaar voor de NS-Business Card.


OV-chipkaart met abonnement

Is je OV-chipkaart met abonnement gestolen of ben je deze verloren? Blokkeer je kaart dan direct via www.ov-chipkaart.nl. Daar vraag je ook een nieuwe OV-chipkaart aan. 

Terwijl je op uw nieuwe kaart wacht, kun je  van je abonnement gebruik maken met Tijdelijk Reisrecht door een variant van je abonnement op een tijdelijke persoonlijke of anonieme kaart te zetten.

NS-Business Card met abonnement verloren of gestolen

Is je NS-Business Card gestolen of ben je deze verloren? Blokkeer je kaart dan zo snel mogelijk via Mijn NS Zakelijk. Hier vraag je ook gelijk een nieuwe NS-Business Card aan. Deze ontvang je binnen 10 dagen. Reizen die je maakt totdat je een nieuwe kaart hebt, kun je declareren.

Intercity direct Altijd Toeslagvrij

Heb je ook een Intercity direct Altijd Toeslagvrij-abonnement? Dan kun je het hele bedrag van de Intercity direct-toeslagen die je moet kopen terwijl je wacht bij ons declareren.