Naar content

Hoofdnavigatie

Verlies of diefstal van uw OV-chipkaart met abonnement

Bij verlies en diefstal van uw OV-chipkaart of NS-Business Card met vraagt u een duplicaat aan. Heeft u uw abonnement in de tussentijd nodig, dan kunt u Tijdelijk Reisrecht aanvragen. Tijdelijk reisrecht is niet beschikbaar voor de NS-Business Card. Lees er meer over op deze pagina.


Reist u met NS Flex? Dan werkt het net even anders.

NS-Business Card met abonnement verloren of gestolen

Is uw NS-Business Card gestolen of bent u deze verloren? Blokkeer uw kaart dan zo snel mogelijk via Mijn NS Zakelijk. Hier vraagt u ook gelijk een nieuwe NS-Business Card aan. Deze ontvangt u binnen 7 dagen. Reizen die u maakt totdat u een nieuwe kaart heeft, kunt u declareren.

OV-chipkaart met abonnement

Is uw OV-chipkaart met abonnement gestolen of bent u deze verloren? Blokkeer uw kaart dan direct via www.ov-chipkaart.nl. Daar vraagt u ook een nieuwe OV-chipkaart aan. 

Terwijl u op uw nieuwe kaart wacht, kunt u van uw abonnement gebruik maken met Tijdelijk Reisrecht door een variant van uw abonnement op een tijdelijke persoonlijke of anonieme kaart te zetten.

Intercity direct Altijd Toeslagvrij

Heeft u ook een Intercity direct Altijd Toeslagvrij abonnement? Dan kunt u vanaf dag 1 bij NS het hele bedrag declareren van de Intercity direct toeslagen die u moet kopen terwijl u wacht op uw vervangende kaart.