Hoofdnavigatie

Naar content

Verlies of diefstal van uw OV-chipkaart met abonnement

Bij verlies of diefstal van uw OV-chipkaart met abonnement is het belangrijk dat u actie onderneemt. Blokkeer uw OV-chipkaart en vraag een nieuwe aan. In de tussentijd kunt u reizen met Tijdelijk Reisrecht.


In alle gevallen: oude blokkeren, nieuwe aanvragen

Blokkeer de kaart bij verlies of diefstal zo snel mogelijk. Dit kunt u gemakkelijk doen op de website van OV-chipkaart

Verlies of diefstal per abonnement

Het verschilt per abonnement wat u moet doen bij verlies of diefstal. We zetten ze voor uw op een rij.

NS-Business Card verloren of gestolen

Blokkeer snel online uw NS-Business Card bij verlies of diefstal of beschadiging. Reizen die u maakt totdat u een nieuwe kaart heeft, kunt u geld terugvragen.

Altijd Vrij, Traject Vrij, Grensabonnement, Dal Vrij, Kids Vrij, Weekend Vrij, Dal voordeel of Altijd Voordeel

U ontvangt binnen maximaal 3 werkdagen een vervangende OV-chipkaart. Deze 3 dagen gaan in zodra Klantenservice OV-chipkaart uw aanvraag voor een vervangende kaart heeft ontvangen.

Voordeelurenabonnement of Studentenreisproduct

U ontvangt binnen 3 werkdagen een vervangende OV-chipkaart. Deze 3 dagen gaan in zodra Klantenservice OV-chipkaart uw aanvraag voor een vervangende kaart heeft ontvangen.

Intercity direct Altijd Toeslagvrij

Heeft u ook een Intercity direct Altijd Toeslagvrij abonnement? Dan kunt u vanaf dag 1 bij NS het hele bedrag declareren van de Intercity direct toeslagen die u moet kopen terwijl u wacht op uw vervangende kaart.

Tijdelijk Reisrecht

Terwijl u wacht op een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart, kunt u op een persoonlijke kaart een tijdelijke variant van uw abonnement zetten.