Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

OV-chipkaart zonder abonnement gestolen of verloren

Bij verlies of diefstal van je persoonlijke OV-chipkaart moet je je kaart laten blokkeren. Vraag daarna een nieuwe persoonlijke of anonieme kaart aan.


Persoonlijke OV-chipkaart verloren of gestolen

Laat een persoonlijke OV-chipkaart bij verlies of diefstal zo snel mogelijk blokkeren. Dit kun je gemakkelijk doen op de website van OV-chipkaart

Saldo beschermd

Reis je op saldo? Dan is dit saldo op je persoonlijke OV-chipkaart binnen 24 uur beschermd. Zodra de Klantenservice van OV-chipkaart je aanvraag voor een vervangende OV-chipkaart heeft ontvangen, duurt het gemiddeld 3 werkdagen om deze aan te maken. Je krijgt het eventueel resterende saldo binnen 15 dagen op je rekening teruggestort.

Anonieme OV-chipkaart verloren of gestolen

Omdat Klantenservice OV-chipkaart in het geval van een anonieme kaart niet over je gegevens beschikt, is de kaart niet te blokkeren. Het is helaas niet mogelijk een vervangende kaart voor je te maken of eventueel resterend saldo terug te storten. Wij raden je aan om zo snel mogelijk weer een nieuwe anonieme of persoonlijke kaart aan te vragen, zodat je weer kunt reizen.