Zo werkt de proef
Je ontvangt van NS een aantal e-mails waarin we uitleggen hoe je overstapt naar de OV-pas. Welke e-mails je krijgt, hangt af van je abonnement. We leggen daarin stap voor stap uit wat je moet doen.
We vragen je om deze stappen te volgen én je feedback met ons te delen. Zo help je ons om de communicatie over de OV-pas verder te verbeteren. Je abonnement blijft hetzelfde, we zetten het alleen over op je OV-pas.
Dit verwachten we van jou
Jouw feedback helpt ons om de OV-pas en de communicatie daarover te verbeteren.
- Beoordeel de e-mails en de brief bij je OV-pas via het OV-café, onze online community
- Controleer je adres in Mijn NS
- Maak minimaal één treinreis met je OV-pas, zodat je meteen ziet of alles goed werkt
- Vul een korte online vragenlijst in
Goed om te weten: je reist na de proef verder met je OV-pas
Na de proef blijf je reizen met je OV-pas. Je loopt daarmee voorop, want de OV-pas is nog in ontwikkeling. Het kan gebeuren dat sommige onderdelen nog niet werken zoals je van ons gewend bent. Daarom reis je tijdens de proef gratis.
Ontdek je na de proef iets dat niet goed werkt? Laat het ons dan weten via het OV-café. Zo help je mee om de OV-pas verder te verbeteren.
Deze diensten werken op dit moment nog niet met de OV-pas:
- Samenreiskorting
- Dott-fiets huren
- Auto parkeren op straat
Gratis reizen t/m 25 oktober
Als dank voor je deelname reis je t/m 25 oktober gratis met je OV-pas. Dat geldt voor alle diensten van je Flex-abonnement: alle ritten met de trein, bus, tram en metro, OV-fiets, je fiets stallen, parkeren bij P+R, klassewissel naar 1e klas en de toeslag voor de Intercity direct.
Je krijgt wel elke maand een factuur, maar we schrijven het bedrag niet af van je rekening. Vanaf 26 oktober 2026 betaal je weer zoals je gewend bent.
Veelgestelde vragen
Meer informatie
Bekijk alle veelgestelde vragen over de OV-pas proef.
Op deze proef zijn de deelnemersvoorwaarden OV-pas en het privacystatement van toepassing.